"Газирах" се, .. проблемите-оказаха се от плазмено

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 16 юни 2008 9:30


И с ламбда контрол и без него пак ще ти трупа грешки, от това оправия няма, но е най-малкия проблем.
Прекалено много се връзваш Мите, сложи си реле за ресет на ЕКУ-то с це-ка ключе и го ресетвай като усетиш кофти работа на бензин.
Почти всички проблеми с газовата при този двигател идват от неправилен/некадърен монтаж.
Останалото е изрядни кабели, свещи, капачка и палец, бобина.
И смяна на въздушен филтър на всеки 4-5 хил. км. и смяна на филтъра на газовия клапан на 10-15 хил. км.
Друго няма.




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 16 юни 2008 11:15


vasstop написа: ... от това оправия няма


Има, има :wink:

Не знам дали за всички двигатели, по-точно за всички ЕКУ-та ще действа, но при мен работи. Просто и гениално. Какво ни е необходимо? Едно це-ка ключе, малко кабелаж и прекъсване на един проводник. Тука веднага, някой ще си каже: Аха, това го знам! - ресет на ЕКУ-то. Да ама не. Прекъсваме с него кислородния датчик (ламбда сонда). Когато ще караме на газ, прекъсваме сондата, когато ще караме на бензин я пускаме. От опит мога да кажа, че работи безупречно на ABS двигалтели с ламбда сонда без подгряване. Т.е. не трупа никакви грешки и не се влошава работата на бензин. Някой ако го интересува принципа на действие, ще се опитам да обясня, въпреки, че не отбирам много от ДВГ.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 16 юни 2008 11:24


vasstop написа:И с ламбда контрол и без него пак ще ти трупа грешки, от това оправия няма, но е най-малкия проблем.
Прекалено много се връзваш Мите, сложи си реле за ресет на ЕКУ-то с це-ка ключе и го ресетвай като усетиш кофти работа на бензин.
Почти всички проблеми с газовата при този двигател идват от неправилен/некадърен монтаж.
Останалото е изрядни кабели, свещи, капачка и палец, бобина.
И смяна на въздушен филтър на всеки 4-5 хил. км. и смяна на филтъра на газовия клапан на 10-15 хил. км.
Друго няма.

А при мен защо не трупа грешки(поне декодера не е откривал грешка)....и въобще откакто съм взел колата не знам що е то проблем с газовото(с изключение на почистването на цедката на газовишя клапан).....само,че моето газово е монитрано в Италия...


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 16 юни 2008 13:28


тъъй, благодаря ви мочета! Малко ъпдейт, дет се вика
Отидох пак в сервиза, махнаха пропорционалния вентил на ламбда контрола, ресетнаха компа и настроиха газовата като без ламбда контрол (той сега работи само като ламбда емулатор)
Качиха един ламбда монитор (на РУНЕЛ, удобно нещо, някой има ли идея кви пари е?)- ламбда сондата си ми работи добре, и с този монитор настроиха леко обеднена смес на празен ход (от изпарителя) и нормална на натоварен режим (от тройника)
Тъпото е че и след ресета колата припушва на бензин, но поне се оправи. минах 20-ина км и сякаш проблемите изчезнаха - не киха, придърпването на висока предавка и обороти под 2000 почти изчезна.

Васе, знам че този мотор е перфектен за газ, но се вкарах в този филм (ламбда контрола) за да мога да си продължа евентуално и вентилаторните експерименти :lol: - даже имам прекаран маркуч от шапката на моното до гърба на изпарителя за компенсиране евентуалното надналягане в смукателният тракт (горе-долу като за турбо изпарител) Интересното е че с тази обратна връзка по налягане колата не гасне при спускане по инерция с висока скорост и при включен вентилатор. Сега заради проблемите го откачих този маркуч и почна да се държи като "нормална" газова - изгасна 1-2 пъти по инерция с висока скорост, но я излекувах набързо като откачих въздуховода на входа на филтърната кутия. :D Вентилатора вече не го включвам :(
За сега ще покарам така и ако няма кихавици ще подкача обратно вентила на ламбда контрола. И ще взема да ида на центровка на запалването за всеки случай.
Относно монтажа - моното на две, текстолита м/у плочката и горната част на моното. Изпарителя е напречно, до акумулатора, пластмасов тройник и маркучи Семперит. Окабеляването и подредбата на маркучите можеше и по-добре да са направени, но това мога да си го наредя и аз някой ден.
Нека някой, който поназнайва `талянски да праведе какво точно пише над комбинациите от джъмпери, моля!


Потребителски аватар
mladennn
Мнения: 140
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 19:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот mladennn » Пон 16 юни 2008 17:32


значи карам на газ от 3г и нямам никакъ проблем 1.8 абс стщия мотор, така: изпарителя ми е ВАКУМЕН от наи тъпите накъв си ;ЛоУ ГаС; около 80KW нямам такива ланди манди контроли имам единствено симолатор които стрива 20лв. Черното което ти пуши когато си на бензин и когато мени обороти на ниските и ахааа да огасне се далжи на натрупани грешки в компа за това си земи този симулатор ако го нямаш.ако не откачаш и закачш клемите на акомулатора.Мое лично мнение е колкото по просто толкова по добре :!:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 16 юни 2008 18:00


Според мен отговора се крие някъде в подредбата на джъмперите за да се програмира контролера. А самия той требе да е прилично качество - тнова е сайта на производителя
http://www.longasitalia.it/index_en.php ... esentation
Нека някой с опит с тия животни да удари едно рамо как да наредя Жъмперите, Машина, Янис?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 16 юни 2008 23:43


Италиански грам не назнайвам :)
На ЛонГаз съм монтирал само изпарител, който така и не тръгна като хората и го сменихме :-D


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 17 юни 2008 7:27


The_Machine написа:....... който така и не тръгна като хората и го сменихме :-D


Е те това ме уби!!! :D
Машина, а да имаш обща инфо тия контролери дали се програмират или просто набираш джъмперите и караш?
Щото комбинациите не са еднозначни....


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 17 юни 2008 10:03


Щом е с джъмпери би трябвало само така да се програмира, но знае ли човек :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 17 юни 2008 10:25


Значи каквото успях да разбера от италианския, има 2 режима - за калибрация на: ТПС сигнала като граници и тип и референтна позиция на ламбда сигнала
и работен режим: какъв ламбда сигнал да емулира, на какви напрежения от сондата да работи и дали да е икономичен или нормален режим.
Само че тия хубавци нямат инфо как се влиза в калибрационен режим и как се прави, та сега се свързах с производителя в Италия за пълна документация, дано я пратят преди да са ми осрали колата тотално :lol:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Вто 17 юни 2008 16:33


Колега dimitarpetrov, давай ресет на компа и не се занимавай с глупости :wink:
1год нямам проблем с газовата :wink:
Усета ли че нещо не е наред, относно вървежа на бензин, изключвам захранвенето на компа за около 30мин или карам на бензин около 50км (желателно е извънградско), после обръщам на газ и колата е 6 :wink:
Процедурата я правиш само когато усетиш, че колата не върви добре особенно на бензин :wink:
Моето мнение да не се занимаваш с глупости-разни сонди, контроли и т.н.
Колата ще ти върви и без тях перфектно :wink:
Личен опит :wink:
Успех
Поздрави :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 17 юни 2008 17:04


Благодаря за съветите на всички!
Днес качиха колата на газ -анализатор и я настроиха като хората - като обикновена газова - от тройника в натоварен режим и от изпарителя на праэен ход. На тоя етап "контрола" работи незнайно как - от призводителя ми дадоха инфо че за настройка и задаване на параметри трябва специален външен модул DTE -103, от който контрола се вкарва в режим на обучение (това дето е отдясно но първата снимка) и тогава се местят джъмпреите.
Погнах газаджиите да го набавят или да си ми върнат парите - сега е ебаси скъпия емулатор! :lol:
Ще пиша като има развитие, така че някой ако има проблеми със същият контрол да знае къде е ключа от бараката :D


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 20 юни 2008 15:17


Тъъъй, писна ми да не мога да вървя на бензи и да си ресетвам компа всяка сутрин и отидох да си свалят глупавия "контрол" - сега съм си "нормално"газифициран. Ще видя дали ще се нормализират нещата
Още веднъж - благодаря на всички взели отношение по темата


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Пет 20 юни 2008 16:06


dimitarpetrov написа:Тъъъй, писна ми да не мога да вървя на бензи и да си ресетвам компа всяка сутрин и отидох да си свалят глупавия "контрол" - сега съм си "нормално"газифициран. Ще видя дали ще се нормализират нещата
Още веднъж - благодаря на всички взели отношение по темата


:!: Ресета не се прави всеки ден, това е голяма грешка.Ресетва се само при нужда :!:

п.с.
Ако имаш реле за постоянен ресет, елеминирай го и си го направи ръчно с бутон изведен в купето :idea:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... b468f7b845


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пет 20 юни 2008 16:56


dimitarpetrov написа:Тъъъй, писна ми да не мога да вървя на бензи и да си ресетвам компа всяка сутрин и отидох да си свалят глупавия "контрол" - сега съм си "нормално"газифициран. Ще видя дали ще се нормализират нещата
Още веднъж - благодаря на всички взели отношение по темата
аз съм с реле за ресет и когато колата не е на контакт компа се ресетира, нямам грижи вече 1 год. :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта