Я да поразмишлявам на глас !
Blow-off клапана е настроен на определено налягане -примерно 1,4 бара. Намира се между турбокомпресора и входа на мотора. Какво става при бензиновият мотор:
Даваш газ- турбото се развърта и вдига работно налягане примерно 1 бар. до тук нищо. Връщаш газта, и на входа на мотора се затваря дроселната клапа, при което турбината продължава да се върти по инерция. Тъй като дросела е затапил входа на двигателят (демек изхода на турбината), то налягането почва да се вдига рязко нагоре и в момента в който достигне 1,4 бара клапана се отваря и го изпуска в атмосферата, докато падне под 1,4 . Така подържа налягането в системата в нормални граници, както и с цел подържане на оборотите на турбината, тъй като тя е един вид турбинен вентилатор (като този в прахусмукачката Ви) , и както и при нея ,при еднакво подавана мощност за развъртане ,(в случая собствената инерция) оборотите се вдигат когато се затапи ВХОДА (въздухат вътре силно се разрежда и съпротивлението за въртене става минимално) , и обратното - рязко намаляват , когато се затапи изхода ( въздухът се компресира -сгъстява) (затапете входа , а после изхода на прахосмукачката и вижте какво става) .
Именно поради това, клапана е и вакумно управляем.Тоест , като затвори дросела, във всмукателният колектор става вакуум, и именно там е включено маркучето за управление на клапана. Получи ли се вакуум във всумкателният колектор-значи дросела е затворен. Именно този вакуум кара клапана да отвори много преди достигането на максимално-работното налягане , като по този начин турбината се върти безпроблемно по инерция.
А какво става при дизеловият мотор.
Даваш газ- турбото се развърта и вдига работно налягане примерно 1 бар. до тук нищо. Връщаш газта, и нафтата спира, а входа на двигателят остава ОТВОРЕН и налягането след турбината почва леко да пада , тъй като изгорелите газове които развъртат турбината вече ги няма и тя отново се върти по инерция. Както виждате тук покачване на налягането няма как да стане , а камо ли да се получи вакуум за управление на принодително отваряне ! Единствено ПД има една клапа която затапва входа на мотора , ама компа НИКОГА , не я затваря докато не падне налягането на турбината , че гърмят маркучите
