Diesel Blow-Off-Set

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Чет 26 юни 2008 20:14


Legolas написа:
apchih написа:Сложих го, ефект 0. Изсъска 1 път ама набих оборотомера до към 4000 и толкоз. Явно налягането не е достатъчно силно, срязах малко пружината за да няма такова съпротивление и пак нулев ефект. Да не би да има някъде вече сложен заводски разтоварващ клапан който да трябва да се изолира?


Къде ти го сложиха ??И как точно изглежда твоят??Обясни малко повече за поставянето и как се случва..Какво управлява отварянето и затварянето на блоу-а..


Сам си го сложих. Утре ако се сетя ще го снимам и ще разкажа как е станало поставянето.




Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Пет 27 юни 2008 2:38


apchih написа:
Legolas написа:
apchih написа:Сложих го, ефект 0. Изсъска 1 път ама набих оборотомера до към 4000 и толкоз. Явно налягането не е достатъчно силно, срязах малко пружината за да няма такова съпротивление и пак нулев ефект. Да не би да има някъде вече сложен заводски разтоварващ клапан който да трябва да се изолира?


Къде ти го сложиха ??И как точно изглежда твоят??Обясни малко повече за поставянето и как се случва..Какво управлява отварянето и затварянето на блоу-а..


Сам си го сложих. Утре ако се сетя ще го снимам и ще разкажа как е станало поставянето.

може и клипче да сториш :wink:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пет 27 юни 2008 8:26


Я да поразмишлявам на глас !
Blow-off клапана е настроен на определено налягане -примерно 1,4 бара. Намира се между турбокомпресора и входа на мотора. Какво става при бензиновият мотор:
Даваш газ- турбото се развърта и вдига работно налягане примерно 1 бар. до тук нищо. Връщаш газта, и на входа на мотора се затваря дроселната клапа, при което турбината продължава да се върти по инерция. Тъй като дросела е затапил входа на двигателят (демек изхода на турбината), то налягането почва да се вдига рязко нагоре и в момента в който достигне 1,4 бара клапана се отваря и го изпуска в атмосферата, докато падне под 1,4 . Така подържа налягането в системата в нормални граници, както и с цел подържане на оборотите на турбината, тъй като тя е един вид турбинен вентилатор (като този в прахусмукачката Ви) , и както и при нея ,при еднакво подавана мощност за развъртане ,(в случая собствената инерция) оборотите се вдигат когато се затапи ВХОДА (въздухат вътре силно се разрежда и съпротивлението за въртене става минимално) , и обратното - рязко намаляват , когато се затапи изхода ( въздухът се компресира -сгъстява) (затапете входа , а после изхода на прахосмукачката и вижте какво става) .
Именно поради това, клапана е и вакумно управляем.Тоест , като затвори дросела, във всмукателният колектор става вакуум, и именно там е включено маркучето за управление на клапана. Получи ли се вакуум във всумкателният колектор-значи дросела е затворен. Именно този вакуум кара клапана да отвори много преди достигането на максимално-работното налягане , като по този начин турбината се върти безпроблемно по инерция.
А какво става при дизеловият мотор.
Даваш газ- турбото се развърта и вдига работно налягане примерно 1 бар. до тук нищо. Връщаш газта, и нафтата спира, а входа на двигателят остава ОТВОРЕН и налягането след турбината почва леко да пада , тъй като изгорелите газове които развъртат турбината вече ги няма и тя отново се върти по инерция. Както виждате тук покачване на налягането няма как да стане , а камо ли да се получи вакуум за управление на принодително отваряне ! Единствено ПД има една клапа която затапва входа на мотора , ама компа НИКОГА , не я затваря докато не падне налягането на турбината , че гърмят маркучите :)

Последна промяна от Dobromirski на Пон 30 юни 2008 7:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Пет 27 юни 2008 21:16


Dobromirski написа:А какво става при дизеловият мотор.
Даваш газ- турбото се развърта и вдига работно налягане примерно 1 бар. до тук нищо. Връщаш газта, и нафтата спира, а входа на двигателят остава ОТВОРЕН и налягането след турбината почва леко да пада , тъй като изгорелите газове които развъртат турбината вече ги няма и тя отново се върти по инерция. Както виждате тук покачване на налягането няма как да стане ! Единствено ПД има една клапа която затапва входа на мотора , ама компа НИКОГА , не я затваря докато не падне налягането на турбината , че гърмят маркучите :)


http://youtube.com/watch?v=jT809VeHCEU
И това ли е ПД, ако не е как е станало при това ТДИ?


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Съб 28 юни 2008 18:07


Тръба Ф50 около 10см, в нея дупка и др тръба около Ф20 2см и става тройник, намерих си един спукан маркуч, срязах го, сложих тройника, на него с късо мъркуче сложих клапана, 3 скоби и готово. След това идва сложното, къде да се закачи маркучето, по което идва вакуума, който дърпа клапана след като се отпусне педала на газта?

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 30 юни 2008 7:19


Единственото за което се сещам в момента, е да го хакнеш в маркуча дето отива за ЕГР-а. (извади маркучето от вакуум клапана на ЕГР-а и го съедини с маркуча на blow-off)


Потребителски аватар
MasteR_G
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 10:00
Автомобил: AUDI A3 1.8T
Двигател: AGU 1999
Местоположение: Русе

Мнениеот MasteR_G » Сря 30 юли 2008 15:18


Аз от сумати мнения малко се заплетох вече и имам един въпрос.
По принцип до колкото разбрах днеска от майстора ТДИ-тата си имат заводско разтоварващ клапан и след като си слагате този "съскащия" би трябвало да се сложи на мястото на стария или поне задължително да се махне.И другото което е колегата който някъде беше пуснал линк BOV от Top Speed,днеска говорих с тях и ми казаха че техните не ставали за дизел и че принципно не може да се сложи такъв на дизел.
И в крайна сметка супер много се обърках вече! :? :? :?
И след като на ТДИ-то заводско са му сложили разтоварваш клапан просто трябва да се махне и да се сложи на негово място "съскащия"
аз днеска се позагледах и не съм сигурен и затова ще попитам на снимката по-долу това ли би трябвало да е заводския клапан..??
Изображение


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 31 юли 2008 7:33


Бъркаш Blow-off с Wastegate ! Прочети малко повече и ще разбереш за предназначението на двата клапана. Wastegate се намира в турбината. Повечето ТДИ-та нямат Wastegate защото са с променлива геометрия, а това което си снимал е вакуумният клапан , който я управлява.


Потребителски аватар
MasteR_G
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 10:00
Автомобил: AUDI A3 1.8T
Двигател: AGU 1999
Местоположение: Русе

Мнениеот MasteR_G » Чет 31 юли 2008 18:59


Аха сега вече почнах да згрявам....
Точно това че изчетох сумати мнения и т.н и почнах да се заплитам.


vankataruse
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 16 авг 2008 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

а ?

Мнениеот vankataruse » Съб 16 авг 2008 12:42


И какво стана ? Някой сложи ли го както трябва ? Искам и аз а темата е позамряла


brat4eda
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 04 юни 2008 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот brat4eda » Сря 27 авг 2008 22:01


пичове какво стана успяхте ли да го варжете най накрая че и аз се замислям да сложа ама искам да знам какав е ефекта и как точно се вразва.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Сря 27 авг 2008 22:59


...
Много си бил остроумен. Имаш предупреждение.
mod edit: dobrinb

Последна промяна от batkotivalio на Чет 28 авг 2008 22:46, променено общо 2 пъти.


marioet
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот marioet » Чет 28 авг 2008 7:21


...
Прочети горния пост.
mod edit: dobrinb


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Diesel Blow-Off-Set

Мнениеот Golf_Diesel_ » Съб 25 апр 2009 10:34


apchih какво стана със Blow off-а успя ли всичко да вържеш както трябва или просто при тебе няма ефект :roll:


fool_
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lynata

Re: Diesel Blow-Off-Set

Мнениеот fool_ » Вто 28 апр 2009 18:27


колега ,apchih ,ако при тебе не се получава, даи да пробвам на ПД



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: invisiblewin и 32 госта