Покупка на Пасат Б6. Моля за помощ.

Техническа и сервизна информация за Passat
don_kyci
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Покупка на Пасат Б6. Моля за помощ.

Мнениеот don_kyci » Съб 28 юни 2008 3:25


Здравейте, всички почитатели на модела Пасат.
Тъй като си избирам кола, на старо, останах приятно изненадан от цените на последния модел на Пасат(Б6) в Германия, а имам възможност да си докарам колата от там. И както всеки българин и аз искам да карам възможно най-ново, най-икономично и най-евтино.
Насочил съм се към дизелов двигател. Прочетох няколко теми във форума и имам чувството че избора на дизеловия 2.0 140 коня двигател не е много удачен, особенно при първите модели оборудвани с него. Горял масло и някакъв филтър се запушва, доколкото разбрах. Затова си мисля, че и познатия 1.9 дизел 105коня ще ми е достатъчен и по-безпроблемен. По принцип не си падам по високите скорости, но достатъчен ли двигателя на това купе или се мъчи с него?
Също така ме интересува ако някой има пряк допир с колата...какви разходи изисква...поддръжка на мотора и купето и всичко, което може да ми бъде полезно. Моля ви, нямам много голям опит с автомобили и ще съм ви безкрайно благодарен, ако ми помогнете с обективни и целенасочени мнения.
Поздрави.




Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Съб 28 юни 2008 8:03


Добре си дошъл колега :welcome_to_group

Аз имам B6, но го купих нов. Относно разхода на масло не мисля че 1 л масло на 10к км ще те събори, 2.0 ТДИ 140 коня мотора в европа е обурудван с филтър за твърди частици (DPF) сигурно него имаш в предвид, докато за БГ пазара не го монтират, но почистването на този филтър става без да ходиш на сервиз. Относно поддръжка, до сега освен маслото за друго не съм давал пари, мисля че и 105 коня мотора няма да е зле, но все пак при наличие на по-мощни мотори, според мен си помисли пак :wink:


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Мнениеот maimo » Съб 28 юни 2008 8:42


колега здр и аз имам б6 докаран от германия ли4но от мен :) двигатела ми 2000тди автоматик с този филтар за твърди 4астици за сега нямам никакви проблеми пък и подръжката не е скъпа.за вървенето просто супер а това за маслото щом е карана в герамния мисля 4е няма да имаш такива проблеми :lol: моята ве4е 5000км не е мръднало и гледам 4е по сервизна книжка е сменяно на всеки 30000км тъи като е longlive-service,така 4е едва ли гори масло.този двигател е убиец. даже не си мисли за 1.9 мисля 4е ще бъде доста мудно за това купе,все пак ще ти се наложи да изпреварваш по нашите пътища :) ако искаш да питаш още нещо пиши


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 28 юни 2008 9:48


shenko написа:почистването на този филтър става без да ходиш на сервиз.

това го потвърждавам!
филтъра не се чисти физически с парцал (да е мръсна работа) а се регенерира от самата кола със стартиране на процес и каране при определени условия. от това не се плаши. :wink:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Съб 28 юни 2008 10:00


Васко, имаш предвид това каране извънградско с повечко газ един път месечно ли? Или има и друга технология?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 28 юни 2008 10:03


активира се с ваг кома функция за рециклиране на филтъра и се кара с определено постоянно обороти докато някой до тебе седи с компира и следи как се развива процеса.
щом достигне показателя необходимата стойност-всичко е ток.
правих го на един 5.5 бях го качил почти на копитото докато се оправи шибания филтър... добре че беше с темпомат...mhihi mhihi


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Мнениеот maimo » Съб 28 юни 2008 10:16


при мен се 4исти като колата се кара в града с по високи обороти,като се замърси и при тези условия тези боклуци се самозапалват или нещо такова и колата пуши около 1 мин докато изгорят и после вси4ко си е ок.според мен тя сама преценява кога да се самоиз4исти.поне това са моите наблъдения по колата пък и така пише в оказанието за този филтър има едно специално лист4е как се 4исти като светне лампата :lol: мен за 5000км ми го е правила 2 пъти ама без да светва лампата


Потребителски аватар
arrougance
Мнения: 764
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот arrougance » Съб 28 юни 2008 13:51


Не се чуди ами си вземи 2.0 тди,щот да не съжаляваш после,че не върви,за тва,че гори масло е вярно,ама не за всички,колегата каза 1л на 10 000,аз ти казвам 7-800 грама на 3000км,зависи на кво случиш.Определено тва с горенето на масло е недостатък,ама не е чак такава болка за умиране,щом в сервизната книжка го дават че е в норма.Освен маслото и филтрите за година и 7 8 месеца не е сменяно нищо друго.Пак ти казвам вземи си 2.0,а пък ако барнеш тоя двигател с 170 коня просто няма да имаш равен...


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Съб 28 юни 2008 23:22


Колега, извинявам се за малко офф. в твоята тема, но пак става дума за покупка на кола.
Интересува ме някой който е карал достатъчно Б5 (Б5.5) и Б6 има ли влошаване във качеството на возията, тъй като разбрах че са махнали доброто но крехко окачване с 8 носача и са върнали пак старото.
Интересуват ме мнения защото се колебая за смяната на моя Б5 или с Б6 или с Ауди А6 С6 , което си е със 8 носача.


don_kyci
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот don_kyci » Нед 29 юни 2008 2:56


Благодаря на всички, отзовали се.
Така значи за този 'филтър' ме интересува дали има нещо общо с FAP филтъра на Пежо? Понеже си бях харесал Пежо 407 и се оказа, че FAP филтъра има мн специфична поддръжка в БГ, заради качествената нафта-запушва се често,колата влиза в авариен режим. Поддръжката му се състой в следене на някаква течност, чрез която се прочиства като поддържа определени обороти извънградско. А смяната на такъв филтър излиза около 2000лв. Това си е голяма сума, за консуматив който се сменя на има няма 60 - 80к км.

Колега, maimo, може ли да споделиш повече информация за твоя Пасат. От къде го купи, какви километри, състояние, цена(ако не те притеснява или на лично)...

А все пак да питам, какво мислите за автомобила като цяло? Доволни ли сте от него? За какво го ползвате? Оправдава ли очакванията Ви като цяло и всички впечатления, които сте придобили от допира на този модел.

П.С. Все пак си мисля, че 1.9 двигателя е доста познат мотор, който VW използват от 10-15 години :roll: ... или греша?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 29 юни 2008 10:07


jivkojj написа:Колега, извинявам се за малко офф. в твоята тема, но пак става дума за покупка на кола.
Интересува ме някой който е карал достатъчно Б5 (Б5.5) и Б6 има ли влошаване във качеството на возията, тъй като разбрах че са махнали доброто но крехко окачване с 8 носача и са върнали пак старото.
Интересуват ме мнения защото се колебая за смяната на моя Б5 или с Б6 или с Ауди А6 С6 , което си е със 8 носача.

имам над 100000км с касата на Б5(Б5.5) и 20000км с Б6 ,ли4но на мен возията и нна новия модел ми хареса(много сполу4ливо подбран център на тежестта и колата не се клати страни4но)но това е по европеиските пътища


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Мнениеот maimo » Нед 29 юни 2008 10:17


за б6 мога да кажа едно с 200 на право и с 200 в завоя :lol:


Потребителски аватар
IIvanov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот IIvanov » Нед 29 юни 2008 10:27


ето,това е приказка :)Аз пак не разбрах каква е индикацията,че този филтър е замърсен и трябва да се чисти?Щото нали и 5.5 го имат?


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Мнениеот maimo » Нед 29 юни 2008 10:32


еми за б5.5 мисля 4е го имат само тези двигатели които са 2000 тди 136кс и не знам как се разбира като се замърси, а докато на б6 има една лампи4ка на таблото.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 29 юни 2008 10:32


MIL (malfunction indicator light) светва на таблото и в двигателя има грешка-не помня коя беше точно но казва за филтъра. :idea:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта