Въпросче за "чукането" на аванса и центровката
на мен ми настроиха запалването, ама нито VAG-COM видях, нито букси, нито сервизен режим, та съм малко озадачен и притеснен... просто един голям диагностичен уред (SUN май пишеше на него), сложиха датчика на кабела на първи цилиндър, светнаха със стробоскопа, врътнаха делкото и на SUN-а изписа някакви градуси
обаче такова нещо като диатностичен режим не видях, даже не разбрах къде трябва да ми е буксата за този кабел 
-
vvk79
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Danny boy написа:vvk79 написа:Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата
Здравей, аз съм с тап и то от скоро и мога да ти кажа следното:
1.разхода ми понамаля с около 1л-2л в града.
2.скоростите ми станаха дълги както на бензин и колата не реве на умряло кога включа 3 примерно.
3.динамиката се подобри една идея в ниските 2-3000об.
4.Още не съм я пробал извън града ама и тва ще стане.
Няма да споменавам марка да не се сметне за реклама или лансиране,иначе съм напълно дет се вика страничен наблюдател.
Ивод аз съм доволен.
5.Лични наблюдения ускорение 0-100бензин 1,8 моно пасат14сек,0-100 на газ около15сек.
Един два литра икономия в града ми звучи много добре колко ти е бил разхода преди тапа и сега колко ти е със тапа?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
cristooo написа:на мен ми настроиха запалването, ама нито VAG-COM видях, нито букси, нито сервизен режим, та съм малко озадачен и притеснен... просто един голям диагностичен уред (SUN май пишеше на него), сложиха датчика на кабела на първи цилиндър, светнаха със стробоскопа, врътнаха делкото и на SUN-а изписа някакви градусиобаче такова нещо като диатностичен режим не видях, даже не разбрах къде трябва да ми е буксата за този кабел
Щом не са ти закачили буксата на компютъра(до пепелника вдясно)няма как да е бил в авариен режим.....свършили са си работата на половина..вероятно нямат софтуер хората(той все пак пари струва!
за да не отварям нова тема искам да попитам тук - четох тук във форума малко за VAG-COM софтуера и интерфейсните кабели - на мен за Пасат '95 1.8 ABS каква версия кабел и софтуер ми трябва - чувствам се като слепец да не мога сам да си диагностицирам колата, да си коригирам проблемите и да завися само от "майстори" (например, свети ми и лампичката на АБС-а и трябва да ходя при някой дето я разбира, я не, да ми умува какво не ми е в ред точно, а компа по кабела трябва всичката болка сам да си каже)
софтуера сигурно ще намеря откъде да си го дръпна стига да знам какво да търся
ако някой има по линкове с по-детайлна информация относно работата, версиите и т.н. на тези кабели и програми, ще се радвам да ми ги пусне
софтуера сигурно ще намеря откъде да си го дръпна стига да знам какво да търся
ако някой има по линкове с по-детайлна информация относно работата, версиите и т.н. на тези кабели и програми, ще се радвам да ми ги пусне
-
radionov
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
cristooo написа:за да не отварям нова тема искам да попитам тук - четох тук във форума малко за VAG-COM софтуера и интерфейсните кабели - на мен за Пасат '95 1.8 ABS каква версия кабел и софтуер ми трябва - чувствам се като слепец да не мога сам да си диагностицирам колата, да си коригирам проблемите и да завися само от "майстори" (например, свети ми и лампичката на АБС-а и трябва да ходя при някой дето я разбира, я не, да ми умува какво не ми е в ред точно, а компа по кабела трябва всичката болка сам да си каже)
софтуера сигурно ще намеря откъде да си го дръпна стига да знам какво да търся
ако някой има по линкове с по-детайлна информация относно работата, версиите и т.н. на тези кабели и програми, ще се радвам да ми ги пусне
Аз съм с 311.2 и вършат работа.
- Danny boy
- Мнения: 1963
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
vvk79 написа:Danny boy написа:vvk79 написа:Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата
Здравей, аз съм с тап и то от скоро и мога да ти кажа следното:
1.разхода ми понамаля с около 1л-2л в града.
2.скоростите ми станаха дълги както на бензин и колата не реве на умряло кога включа 3 примерно.
3.динамиката се подобри една идея в ниските 2-3000об.
4.Още не съм я пробал извън града ама и тва ще стане.
Няма да споменавам марка да не се сметне за реклама или лансиране,иначе съм напълно дет се вика страничен наблюдател.
Ивод аз съм доволен.
5.Лични наблюдения ускорение 0-100бензин 1,8 моно пасат14сек,0-100 на газ около15сек.
Един два литра икономия в града ми звучи много добре колко ти е бил разхода преди тапа и сега колко ти е със тапа?
ами преди да сложа тапа ми даваше 15/100,като 90 % от карането представлява палене на колата за 2-3км,гасене и обратно ,демек студена,сега около13 , 13,5 на същия зор.Врътките могат да се отворят при желание за по-добра динамика,но и разхода си расте.
-
gogobros
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 10 мар 2008 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Лом
- Контакти:
radotom написа:Здравей, колега.
По всичко изглежда, че проблема ти идва от прекалено голямо испреварване на делкото.
Има едно оптимално положение, при което колата върви най-добре и стабилно при най-нисък разход. Насоро врътнах испреварването на един колега от Пловдив тийм, който на газ караше на 0* преди ГМТ!!![]()
. Резултата беше, че колата тръгна, а разхода спадна с 1.5-2л газ!
Вярно е, обаче, че вървежа и разхода ще се скапе и при прекалено голямо испреварване. То би довело точно до детонациите, които се получават при теб, от там лошо изгаряне, липса на мощност, голям разход и възможна повреда по двигателя!
Стандартно от завода производител нашите автомобили излизат с аванс 6* преди ГМТ. Това не е оптималното за двигателя, но се презапасяват заради вероятността да бъде заредено гориво с много ниско октаново число и възможни детонации.
Газта работи при по-голямо испреварване- 12-15*. Това пък идва много за бензин. Ако искаш да се движиш добре и на двата вида гориво необходимо е да инвестираш още малко и да си монтираш ТАП (Тайм Адванс Процесор), който ти променя момента на подаване на искрата, в зависимост от горивото, което се ползва в момента.
За момента можеш леко да върнеш делкото в посока, обратна на часовниковата стрелка, но имай предвид, че оптималното положение се нацелва много трудно. 1мм ъглово завъртане на делкото отговаря на около 5*-6* промяна в момента на искрата.
Според мен правилния вариант е да отидеш на ЕЛКОН, при майсторче, който наистина знае какво прави, да ти настрои колата да върви добре на бензин (7*-8*), за да усетиш истинската й сила и после да започнеш да си играеш с настройките за газ. Пак чрез делкото и кранчетата.
Имай предвид, че газта е особено чувствителна към достъпа на въздух в цилиндрите и въздушния филтър не трябва да го забравяш за повече от 4-5к Км.
Здравейте колеги бих искал някой да каже нещо за карбураторни модели нещо колко градуса - газ, бензин - слага ли се нещо - тап - примерно може ли , такива неща дайте мнения - мерси.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпросче за "чукането" на аванса и центровката
joker написа:И да не забравиш при центровка да вкараш компютъра в авариен режим...иначе кой знае каква файда няма!
от личен опит..вкарването в авариен режим и откачане на температурния датчик...не е от съществено значение при този мотор...също така ако всичко друго е наред и работата на бензин не е толкова фатална при толкова голямо предварение...имам в предвид палене и работа на празен ход....пак от личен опит не мога да кажа че има много съществена ралика във вървенето между фабричната 6гр. и примерно 12гр. а от 9гр. нагоре дори и субективно не намирам някаква разлика но разхода пък при 12-15 градуса скача с около 1литър на извънградско..
-
keymaker
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Отиваш на дианостика и казваш на майстора на направи компира да се рестартира с всяко даване на контакт и ще икономисаш паричките за ТАП и да ти направи центрвката на 12* и си караш и си пееш
вдигането на оборотите се получава от това че ламбда сондата дава друга информация на компира щото той е малко тъп и не се сеща че караме на газ та си мести предварението на около 17*
ако откачиш клемата на акумолатора за 2-3 мин. ще видиш че ще се оправи докато не покараш 100-200 км. и после пак същия номер.
вдигането на оборотите се получава от това че ламбда сондата дава друга информация на компира щото той е малко тъп и не се сеща че караме на газ та си мести предварението на около 17*
ако откачиш клемата на акумолатора за 2-3 мин. ще видиш че ще се оправи докато не покараш 100-200 км. и после пак същия номер.
-
bachest
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ах центровки, центровки. Колко си блъсках и аз главата. Ще се опитам да резюмирам това, което знам. В зависимост от двигателите, по-точно в зависимост от системите на запалване (Ignition system), има различни методи за установяване на правилната "центровка". На двигалите с кодово име ABS, AAM, ADZ и някои RP се монтира система на запалване Mono-Motronic MA1.2.1/2/3 Или казано по-просто, това са двигателите 1.8 моноинжекция. (кодовото име на двигателя може да се види в талона на колата по VIN номера). Необходимите мерки преди започване и по време на процедурата са следните. Общо взето двигателя трябва да е изряден. Работеща ламбда сонда, стабилен празен ход и т.н. Всички консуматори на енергия се спират - музики, фарове и т.н. Климатика не трябва да работи. Двигателя се прогрява до работната температура. По време на замерването и връткането на делкото, перката/перките на водния радиатор за охлаждането не трябва да са активни. И сега прословутия сервизен режим (Basic settings) Как се стига до него. С лаптоп (може и настолен компютър), оборудван със необходимия кабел и софтуер (VAG-COM) се свързваме с ЕКУ блока на автомобила.
Ето и с картинки:
След като стартираме софтуера, избираме бутона за контролните модули и натискаме на "Engine" бутона. (контролния
модул на двигателя)
След успешното свързване и инициализиране на двигателя се появява нов прозорец.
От него натискаме Basic Settings
От новия прозорец натискаме Up бутона и това е
Всичко това описано важи с пълна сила за двигатели със система на запалване: Mono-Motronic. Как седят нещата при двулитровия двигател на Passat-a? На него се монтират двигатели с кодово име 2E, ADY, AGG, AKR. 2E е със система на запалване Digifant ML5.5/9, a останалите са със Siemens. Това което знам (тука вече приказвам наизуст) е, че на 2Е двигателя, начина за установяване на сервизния режим е доста по-различен. Вади се температурния датчик, двигателя се форсира до 3000 оборота и се прави центровката. Та мисълта за всичкото изписано до сега е, че за правилната центровка, двигателя се вкарва в сервизен режим. Дали с вадене на датчици и маркучета (при по-старите автомобили) или, чрез VAG-COM софтуера (при по-новите). Не че е болка за умиране, ако се настрои без сервизния режим или пък даже ако се настрои на слух/око. Просто на мен ми беше интересно да знам какъв е правилният начин! Надявам се да съм бил полезен.
Ето и с картинки:
След като стартираме софтуера, избираме бутона за контролните модули и натискаме на "Engine" бутона. (контролния
модул на двигателя)
След успешното свързване и инициализиране на двигателя се появява нов прозорец.
От него натискаме Basic Settings
От новия прозорец натискаме Up бутона и това е
Всичко това описано важи с пълна сила за двигатели със система на запалване: Mono-Motronic. Как седят нещата при двулитровия двигател на Passat-a? На него се монтират двигатели с кодово име 2E, ADY, AGG, AKR. 2E е със система на запалване Digifant ML5.5/9, a останалите са със Siemens. Това което знам (тука вече приказвам наизуст) е, че на 2Е двигателя, начина за установяване на сервизния режим е доста по-различен. Вади се температурния датчик, двигателя се форсира до 3000 оборота и се прави центровката. Та мисълта за всичкото изписано до сега е, че за правилната центровка, двигателя се вкарва в сервизен режим. Дали с вадене на датчици и маркучета (при по-старите автомобили) или, чрез VAG-COM софтуера (при по-новите). Не че е болка за умиране, ако се настрои без сервизния режим или пък даже ако се настрои на слух/око. Просто на мен ми беше интересно да знам какъв е правилният начин! Надявам се да съм бил полезен.
колега, много си полезен но след като сме в сервизен режим и направим центровката, колата оставали си в този режим или.... ? (малко съм "бос" по тия въпроси) как се изключва?
Моят пасат (Б4, 1.8 АБС) на гас върви добре ама на бенз яко чука аванса и мисля да видя тия градуси. На бенз повече от 165 (само водач вътре) неке, а говоря с колеги, че това е малко.
Моят пасат (Б4, 1.8 АБС) на гас върви добре ама на бенз яко чука аванса и мисля да видя тия градуси. На бенз повече от 165 (само водач вътре) неке, а говоря с колеги, че това е малко.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
bachest написа:Ах центровки, центровки. ....
Наистина подробно описание. На мене ще ми е от полза.
Значи като ми отвори прозореца "basic setings" и е в сервизен режим?
bachest написа:След успешното свързване и инициализиране на двигателя се появява нов прозорец.
От него натискаме Basic Settings
От новия прозорец натискаме Up бутона и това е
Като натисна ъп "000" ли трябва да показва?
При мене при "000" като дам "Go" и се появяват много на брой малки полета в които има някви цифрови показания.
При мен явно предварението е повече. На газ върви добре и не се чува аванса. Разхода ми извънградско падна с около литър даже и повече, но на бензин аванса се чува на ниски обороти.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта
