Чукане(луфт) по пръта на волана Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 19 юни 2008 9:05


Колега Adnan , не си видял нищо, защото не си махнал декоративната ламаринка или пластмаса на пода. Волана ти, може да се мести целия барабар с пластмасата, защото явно ти е чупещ и нещо в механизма който го стяга не е наред.
Колега mafiota - хубави снимки си направил това е то карето, но за първи път го виждам цялото. Не мога да ти кажа дали е за механична или хидравлична рейка, а може да е едно и също за двата типа рейки, поне в горната си част ( към волана )
На последната снимка се вижда много ясно единия край на карето.Не знам дали е този край в който влиза корминлния прът ( като гледам на снимките двата края - дупката с болта, са едни и същи ). Ако приемем че това е края който ни трябва, значи кормилния прът завършва назъбен и влиза в тази назъбена дупка на карето и се пристяга с болта




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 19 юни 2008 11:01


Да това на последната снимка е дето влиза в самата рейка - т.е. на пинйона и (не знам дали така се казва). А иначе маи имаше някаква особенност - за механична рейка е с дребен шлиц (по-голям брой шлици), за хидравлична рейка маи броят на шлиците е по-малък!. Сигурен съм , че имаше нещо такова.
А до колкото съм чувал за моят пасат ставало механична рейка от голф 2, но накрайниците били различни :roll:

Иначе съм почти сигурен че ако имате луфтове и във вашите карета , най-вероятната причина за този луфт да идва е от леко излезли чашки на самото каре. Тея дето съм посочил на снимката ( в които са иглените лагерчета). Милиметър да охлабят и се появява това характерно чукане на карето.

На това сваленото така беше, леко ги прибрах и се оправи.

Иначе съм чувал че самото каре като материал било доста твърдо, дори баща ми които реже с резак коли в едни вторични ми е разправял че каретата не се поддавали много лесно на рязане.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 19 юни 2008 12:40


Значи този шлиц, в него влиза рейката, а другия шлиц от другата страна на карето който е подобен на този,в него влиза кормилния прът.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Съб 21 юни 2008 14:30


разхлабва се болта на показаните шлици на карето и по принцип се разбива долния лагер...рейка мне ....може но ...но не се хвърляй директно на нея..


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Съб 21 юни 2008 17:25


silent написа:................се разбива долния лагер...................


кои долния лагер , на кормилният прът ли??
при мен съм сигурен че и карето ми е разбито по описаният от мен начин.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Съб 21 юни 2008 22:00


при мен го притегна един приятел и почти изчезна и след месец - хоп отново
може би трябва да се смени този лагер долу и да се стегне здраво
просто размишлявам.....утре ще го поразгледам


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 23 юни 2008 9:44


doktora написа:Колега Adnan , не си видял нищо, защото не си махнал декоративната ламаринка или пластмаса на пода. Волана ти, може да се мести целия барабар с пластмасата, защото явно ти е чупещ и нещо в механизма който го стяга не е наред.

Волана не е чупещ :(.
Лайстната отивам да я сваля и ще пиша след малко живот и здраве.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пон 07 юли 2008 14:23


Колега WasteLand_TD , какво стана с проблема, оправи ли го, къде беше причината?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 07 юли 2008 20:17


Значи , случи се нещо много интересно.
Наскоро си сменях предните спирачни апарати(бях пуснах тема).Естествено вдигнахме дясната страна на крик(маслен, подпряхме го до носача някъде), после лявата.
Поразкарах колата да улегнат новите дискове, и какво беше учудването ми като усетих, че луфта в пръта го няма!?!?! Остана едно толкова минимално луфтче, че даже мисля, че си внушавам.
Викам си, това ще да е нещо временно.Обаче от седмица просто всичко си е 6.
Все пак преди да си замина до прованса си купих долното лагерче за всеки случай.Обаче всичко си е 6 все още затова не искам да пипам зорлем колата.Дигнахме колата с моя майстор на подемника, проверихме за луфтове на рейка, накрайници ала-бала, всичко 6.
Звучи тъпо но е факт :gruebel



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта