центриране на съединител

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
detjo
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AEK 1995
Местоположение: София

центриране на съединител

Мнениеот detjo » Сря 09 юли 2008 14:11


Здравейте,
Реших сам да пробвам да си сменя съединителя, но нещо не мога да си намеря необходимите инструменти. Понеже не съм го правил преди незнам дали е фатално и без тях, затова се надявам някой, който го е правил да сподели.
Интрументите, които разбрах че са необходими са:
1. дорник за центриране
2. скоба за притискане на притискателния диск
3. уред за закрепване на маховика за да не се движи

Намерих една немска фирма KLANN, която продава такива инструменти,
в Euromarket дори ми предложиха каталог и цени, но само за дорника цената е 270 лв (верно че е с приставки за различни диаметри на вала, но все пак...).

Аз прецених, че поне за центриране трябва да си намеря нещо,
в интернет продават пластмасови дорници за малко пари - примерно това: http://www.clutchtools.com/index.php?productID=40345,
но незнам дали в София в някой магазин мога да си намеря подобно нещо.

Някой знае ли доколко са необходими тези интрументи на практика и дали не може да се изполват други приспособления (в една тема видях че един колега препоръчва тръба с намотано тиксо за дорник)?




Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: центриране на съединител

Мнениеот zdravko555 » Сря 09 юли 2008 14:23


detjo написа:Здравейте,
цената е 270 лв......
..........тръба с намотано тиксо за дорник)?

Истината е някъде посредата :idea:

не е нужна толкова перфектно да се центрира :idea:

Намери си някакъв материал било то и дърво и стругар :idea:


kronos
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 9:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kronos » Сря 09 юли 2008 15:49


колега,става и с дърво или тръба същия диаметър,аз съм слагал на дръга кола като използвах ос от стара скоростна кутия с ухо заварено на края стана точно като на снимката с пластмасовите,ако ползваш нещо друго гледаи да е с точния диаметър на шииката на оста,успех


ivo752
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: центриране на съединител

Мнениеот ivo752 » Сря 09 юли 2008 18:20


detjo написа:Интрументите, които разбрах че са необходими са:
1. дорник за центриране
2. скоба за притискане на притискателния диск
3. уред за закрепване на маховика за да не се движи

Намерих една немска фирма KLANN, която продава такива инструменти,
в Euromarket дори ми предложиха каталог и цени, но само за дорника цената е 270 лв (верно че е с приставки за различни диаметри на вала, но все пак...).

Аз прецених, че поне за центриране трябва да си намеря нещо,
в интернет продават пластмасови дорници за малко пари - примерно това: http://www.clutchtools.com/index.php?productID=40345,
но незнам дали в София в някой магазин мога да си намеря подобно нещо.

Някой знае ли доколко са необходими тези интрументи на практика и дали не може да се изполват други приспособления (в една тема видях че един колега препоръчва тръба с намотано тиксо за дорник)?
Няма смисъл от всичко това освен ако не смяташ да си отваряш сервиз :D


Потребителски аватар
everlastt
Мнения: 275
Регистриран на: Пон 03 сеп 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот everlastt » Сря 09 юли 2008 19:38


Ако толкова ти е мерак да си го смениш сам , има сервизи който отдават под наем инструменти -помещение и т.н. Имаше някъде окло Хемус


detjo
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AEK 1995
Местоположение: София

Мнениеот detjo » Чет 10 юли 2008 11:41


Да, там смятам да ходя. Но искам да се подготвя с всичко, което ще ми е необходимо.
Кажете има ли гарнитура там където се съединява скоростната кутия с мотора? Защото аз имам подозрения че няма. И май съединителя ми се е омаслил понеже имах теч от капака на клапаните точно над и късно смених гарнитурата.

Бтв, взех си съединител LUK комплект с притескателен диск, но нямаше аксиален лагер, а четох че и той се сменял - задължително ли е при условие, че моя не издава звуци?


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 10 юли 2008 17:25


еми хубаво е да се смени щото ако сега не издава звуци то скоро ще почне.ама не ти трябват скоби за притискателя.така или иначе ще си сваляш кутията прегледай си семерингите на коляновия вал и на вала на кутията.гарнитура няма.


detjo
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AEK 1995
Местоположение: София

Мнениеот detjo » Вто 15 юли 2008 8:36


Здравейте,
Сменииих гооо! За два дена в хоби сервиза до Хемус :)
Първия ден само разглабяне , втория - качване. Все пак ми е за първи път тази работа.
Оказа се, че моя съединител е "обратен" (както прочетох в друга тема), т.е. притескателния диск е откъм двигателя, а маховика - откъм скоростната кутия - при този вид, една вилка минава през вала на скоростната кутия и натиска пластината за отделяне на притискателния.
Нямаше видим аксиален лагер както на обикновения.
Центрирането на новия диск се оказа доста лесно понеже нямаше много луфт, с един шублер само го премерихме отвсякаде да е на еднакво разстояние.

Все пак останаха ми два въпроса:
1. С колко Н/м се стягат болтовете които минават през стартеря, скоростна кутия, двигател и ги захващат за предната подпора, в книгата пишеше 140, но това ми се вижда доста много?

2. Има една пластина, която придържа металното маркуче,
излизащо от хидравличната помпа и минава успоредно на радиатора - може ли някой да ми каже къде се захваща тя (може би някъде по стартера, но не го намерих мястото)?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта