Здравейте,
Реших сам да пробвам да си сменя съединителя, но нещо не мога да си намеря необходимите инструменти. Понеже не съм го правил преди незнам дали е фатално и без тях, затова се надявам някой, който го е правил да сподели.
Интрументите, които разбрах че са необходими са:
1. дорник за центриране
2. скоба за притискане на притискателния диск
3. уред за закрепване на маховика за да не се движи
Намерих една немска фирма KLANN, която продава такива инструменти,
в Euromarket дори ми предложиха каталог и цени, но само за дорника цената е 270 лв (верно че е с приставки за различни диаметри на вала, но все пак...).
Аз прецених, че поне за центриране трябва да си намеря нещо,
в интернет продават пластмасови дорници за малко пари - примерно това: http://www.clutchtools.com/index.php?productID=40345,
но незнам дали в София в някой магазин мога да си намеря подобно нещо.
Някой знае ли доколко са необходими тези интрументи на практика и дали не може да се изполват други приспособления (в една тема видях че един колега препоръчва тръба с намотано тиксо за дорник)?
центриране на съединител
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: центриране на съединител
detjo написа:Здравейте,
цената е 270 лв......
..........тръба с намотано тиксо за дорник)?
Истината е някъде посредата

не е нужна толкова перфектно да се центрира

Намери си някакъв материал било то и дърво и стругар

Re: центриране на съединител
Няма смисъл от всичко това освен ако не смяташ да си отваряш сервизdetjo написа:Интрументите, които разбрах че са необходими са:
1. дорник за центриране
2. скоба за притискане на притискателния диск
3. уред за закрепване на маховика за да не се движи
Намерих една немска фирма KLANN, която продава такива инструменти,
в Euromarket дори ми предложиха каталог и цени, но само за дорника цената е 270 лв (верно че е с приставки за различни диаметри на вала, но все пак...).
Аз прецених, че поне за центриране трябва да си намеря нещо,
в интернет продават пластмасови дорници за малко пари - примерно това: http://www.clutchtools.com/index.php?productID=40345,
но незнам дали в София в някой магазин мога да си намеря подобно нещо.
Някой знае ли доколко са необходими тези интрументи на практика и дали не може да се изполват други приспособления (в една тема видях че един колега препоръчва тръба с намотано тиксо за дорник)?

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AEK 1995
- Местоположение: София
Да, там смятам да ходя. Но искам да се подготвя с всичко, което ще ми е необходимо.
Кажете има ли гарнитура там където се съединява скоростната кутия с мотора? Защото аз имам подозрения че няма. И май съединителя ми се е омаслил понеже имах теч от капака на клапаните точно над и късно смених гарнитурата.
Бтв, взех си съединител LUK комплект с притескателен диск, но нямаше аксиален лагер, а четох че и той се сменял - задължително ли е при условие, че моя не издава звуци?
Кажете има ли гарнитура там където се съединява скоростната кутия с мотора? Защото аз имам подозрения че няма. И май съединителя ми се е омаслил понеже имах теч от капака на клапаните точно над и късно смених гарнитурата.
Бтв, взех си съединител LUK комплект с притескателен диск, но нямаше аксиален лагер, а четох че и той се сменял - задължително ли е при условие, че моя не издава звуци?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AEK 1995
- Местоположение: София
Здравейте,
Сменииих гооо! За два дена в хоби сервиза до Хемус
Първия ден само разглабяне , втория - качване. Все пак ми е за първи път тази работа.
Оказа се, че моя съединител е "обратен" (както прочетох в друга тема), т.е. притескателния диск е откъм двигателя, а маховика - откъм скоростната кутия - при този вид, една вилка минава през вала на скоростната кутия и натиска пластината за отделяне на притискателния.
Нямаше видим аксиален лагер както на обикновения.
Центрирането на новия диск се оказа доста лесно понеже нямаше много луфт, с един шублер само го премерихме отвсякаде да е на еднакво разстояние.
Все пак останаха ми два въпроса:
1. С колко Н/м се стягат болтовете които минават през стартеря, скоростна кутия, двигател и ги захващат за предната подпора, в книгата пишеше 140, но това ми се вижда доста много?
2. Има една пластина, която придържа металното маркуче,
излизащо от хидравличната помпа и минава успоредно на радиатора - може ли някой да ми каже къде се захваща тя (може би някъде по стартера, но не го намерих мястото)?
Сменииих гооо! За два дена в хоби сервиза до Хемус

Първия ден само разглабяне , втория - качване. Все пак ми е за първи път тази работа.
Оказа се, че моя съединител е "обратен" (както прочетох в друга тема), т.е. притескателния диск е откъм двигателя, а маховика - откъм скоростната кутия - при този вид, една вилка минава през вала на скоростната кутия и натиска пластината за отделяне на притискателния.
Нямаше видим аксиален лагер както на обикновения.
Центрирането на новия диск се оказа доста лесно понеже нямаше много луфт, с един шублер само го премерихме отвсякаде да е на еднакво разстояние.
Все пак останаха ми два въпроса:
1. С колко Н/м се стягат болтовете които минават през стартеря, скоростна кутия, двигател и ги захващат за предната подпора, в книгата пишеше 140, но това ми се вижда доста много?
2. Има една пластина, която придържа металното маркуче,
излизащо от хидравличната помпа и минава успоредно на радиатора - може ли някой да ми каже къде се захваща тя (може би някъде по стартера, но не го намерих мястото)?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта