Темп.датчик,може би?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Темп.датчик,може би?

Мнениеот Тони1 » Нед 13 юли 2008 13:43


Колеги от няколко дена забелязвам странна аномалия във температурния датчки на пасат b5.5 .Когато колата е студена си стои на 50 градуса и като си загрее нормално се качва на 90 градуса,но от няколко дена забелязвам ,че датчика прави некви мизерий ,в движение повечето пъти го засичам вечер ,защото тогава карам най много ,от 90 пада на 50 ,а някой път си върви на горе на доло (50-80) ,според вас в температурния датчик ли е проблема или някъде другаде,за да знам да го сменям ли ?




vankis
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 6:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vankis » Нед 13 юли 2008 18:30


здр колега имах същия проблем смених го и всичко е ок


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Нед 13 юли 2008 20:17


е дано да е това ,ако той ще се размина само с 50-на лева за ремонт,вдруги ден ако няма други включвания по темата направо си земам нов


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Нед 13 юли 2008 22:10


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 2&start=15

измежду многото друга информация, ще намериш описани симптомите на проблема. Няма да е лошо ако направиш една диагностика с vag-com.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Нед 13 юли 2008 23:10


А къде е 50 градуса, че не е разграфено? При мен като карам на дълъг път без климатик и по някой път пада под 90.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Нед 13 юли 2008 23:16


а при мен откакто смених датчика не отлепва от 90-те градуса. Според мен колкото и бавно да караш, не е възможно да се охлади до такава степен по време на движение. Промяната в температурата на охлаждащата течност по време на движение трябва да е в толкова малки граници, че движението стрелката едва да се забелязва. За мен всички отчетливи движения на стрелката по време на движение се дължат или на лош контакт или на дефектни части.
(Но това все пак се отнася повече за дизел, при бензина е по-вероятно да си показва различни ст-сти по време на движение)

Последна промяна от fichtenweg на Нед 13 юли 2008 23:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Нед 13 юли 2008 23:30


50 градуса, са ми точно в началото когато стрелките са клепнали ,преди съм забелязвал,че когато си загрее колата винаги си стои на 90 градуса... явно нещо датчика се ебава щото преди малко я карах и си работеше нормално...щя я карам някъде да го сваляме тоя датчик и евентуално да се взема нов


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Нед 13 юли 2008 23:37


Преди да си купиш нов, прегледай все пак контактните елементи на датчика. Преди да сменя моя прочетох доста за този проблем и оставам с впечатлението че причината в повечето случаи е лош контакт поради окисления, замърсявания и т.н.


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Пон 14 юли 2008 15:14


имал съм В5 - същия проблем, купих си В5.5 пак го имаше този проблемн със сигурност е темп датчик около 50 лева е някъде и се сменя бързо


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Пон 14 юли 2008 19:57


а имате ли някакви снимки или нещо което да помогне да видя на кое място стои точно,та да го сменвам ?


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 15 юли 2008 10:50




Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Вто 15 юли 2008 12:30


fichtenweg написа:ама хич не четеш

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 2&start=15

аз това го видях,ама гледам ,че пише оил бриит филтър и го отминах... благодаря все пак !


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 15 юли 2008 14:08


:Mr Green Fun ами не е трябвало да го отминаваш - аз затова съм го показал на снимка, защото трябва да се разглоби за да се отвори място към температурния датчик. Ако ти покажа снимки с махнат oil breather filter изобщо няма да разбереш какво трябва да се разглоби първо за да стигнеш до него. Без четене не става (особено ако си решил сам да го сменяш)

Ще ти постна наново описанието:

такаа... ами да се похваля че се престраших да си сменя сам температурния датчик днес. Набавих си предварително 1,5 литра антифриз G12+, въпросния датчик, дестилирана вода, малко парцали и инструментариум. Първата стъпка в борбата за стигане до въпросния датчик е да се снеме така наречения oil breather filter. Това на немски звучи като: Kurbelgehäuseentlüftung не знам обаче дали точното му название на бг е маслен отдушник. Оказах се малко неподготвен че не бях взел клещи, но се оказа че и с обикновена отвертка става. Оттам се отваря малко повече пространство към датчика, въпреки че като цяло си е на неудобно за работа място. Не ми се снемаше oil breather filter-a изцяло та се налагаше да се подпира на една страна за да не пречи за достъп до датчика. Пристъпих директно към изваждане на целия датчик като издърпах "C" скобата - става и на ръка (ако е заяла повече - отново с плоска отвертка). И тук имаше малко изненада. В повечето форуми пишат че се очаква да изтече около 0.5л антифриз, но количеството беше към литър и половина. Ако успеете да затапите отвора с нещо естествено фирата ще е по-малко. След като датчика вече е изваден отделете буксата от него с плоска отвертка с по тесен връх. Разгледайте добре новия датчик - от едната страна на пластмасовия копрус на датчика има контра, която не позволява на буксата да излезе произволно - освободете частта на буксата блокирана от тази контра за да отделите най-лесно стария датчик от буксата. Ще забележите, че буксата и контакта на датчика имат специфична тунелообразна форма, които не позволяват да ги включите погрешно. Когато включите новия датчик към буксата трябва да се чуе специфично кликване от законтрянето. При поставяне на новия датчик можете да ползвате и стария "О" ринг уплътнител в зависимост от състоянието му. Мен лично ми се стори че стария дори е по дебел от този който ми дадоха с новата част, аз обаче сложих новия уплътнител. Следва малко борба със "С" скобата която влиза в една единствена посока - отдолу нагоре. Ще видите 2 малки канала където трябва да попадне скобата - единия е доста по дълъг от другия, аз първоначално изобщо не забелязах наличието на малък шлиц и доста се мъчих докато поставях "С" скобата обратно на мястото й - така или иначе си влезе. Забърках смес дестилирана вода към антифриз 1:1 в шише от минерална вода като гърлото използвах за фуния - и както казах по горе до максимума побра още 1,5 литра. След малко излизам да я покарам да видя дали грешката ще се появи отново.

Забравих да дам парт номерата на частите:

059-919-501-A: Температурен датчик

N-903-168-02: гумено уплътнение

032-121-142: "С" скоба


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Вто 15 юли 2008 22:22


fichtenweg написа::Mr Green Fun ами не е трябвало да го отминаваш -


определено вкара яснотата от която имах нужда,благодаря отново.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Вто 15 юли 2008 23:04


моля моля, дано ти е полезно. като знам аз колко рових из нета преди да запретна ръкави.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта