Темп.датчик,може би?
- Тони1
- Мнения: 598
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Габрово
Темп.датчик,може би?
Колеги от няколко дена забелязвам странна аномалия във температурния датчки на пасат b5.5 .Когато колата е студена си стои на 50 градуса и като си загрее нормално се качва на 90 градуса,но от няколко дена забелязвам ,че датчика прави некви мизерий ,в движение повечето пъти го засичам вечер ,защото тогава карам най много ,от 90 пада на 50 ,а някой път си върви на горе на доло (50-80) ,според вас в температурния датчик ли е проблема или някъде другаде,за да знам да го сменям ли ?
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 2&start=15
измежду многото друга информация, ще намериш описани симптомите на проблема. Няма да е лошо ако направиш една диагностика с vag-com.
измежду многото друга информация, ще намериш описани симптомите на проблема. Няма да е лошо ако направиш една диагностика с vag-com.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
а при мен откакто смених датчика не отлепва от 90-те градуса. Според мен колкото и бавно да караш, не е възможно да се охлади до такава степен по време на движение. Промяната в температурата на охлаждащата течност по време на движение трябва да е в толкова малки граници, че движението стрелката едва да се забелязва. За мен всички отчетливи движения на стрелката по време на движение се дължат или на лош контакт или на дефектни части.
(Но това все пак се отнася повече за дизел, при бензина е по-вероятно да си показва различни ст-сти по време на движение)
(Но това все пак се отнася повече за дизел, при бензина е по-вероятно да си показва различни ст-сти по време на движение)
Последна промяна от fichtenweg на Нед 13 юли 2008 23:31, променено общо 1 път.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София

Ще ти постна наново описанието:
такаа... ами да се похваля че се престраших да си сменя сам температурния датчик днес. Набавих си предварително 1,5 литра антифриз G12+, въпросния датчик, дестилирана вода, малко парцали и инструментариум. Първата стъпка в борбата за стигане до въпросния датчик е да се снеме така наречения oil breather filter. Това на немски звучи като: Kurbelgehäuseentlüftung не знам обаче дали точното му название на бг е маслен отдушник. Оказах се малко неподготвен че не бях взел клещи, но се оказа че и с обикновена отвертка става. Оттам се отваря малко повече пространство към датчика, въпреки че като цяло си е на неудобно за работа място. Не ми се снемаше oil breather filter-a изцяло та се налагаше да се подпира на една страна за да не пречи за достъп до датчика. Пристъпих директно към изваждане на целия датчик като издърпах "C" скобата - става и на ръка (ако е заяла повече - отново с плоска отвертка). И тук имаше малко изненада. В повечето форуми пишат че се очаква да изтече около 0.5л антифриз, но количеството беше към литър и половина. Ако успеете да затапите отвора с нещо естествено фирата ще е по-малко. След като датчика вече е изваден отделете буксата от него с плоска отвертка с по тесен връх. Разгледайте добре новия датчик - от едната страна на пластмасовия копрус на датчика има контра, която не позволява на буксата да излезе произволно - освободете частта на буксата блокирана от тази контра за да отделите най-лесно стария датчик от буксата. Ще забележите, че буксата и контакта на датчика имат специфична тунелообразна форма, които не позволяват да ги включите погрешно. Когато включите новия датчик към буксата трябва да се чуе специфично кликване от законтрянето. При поставяне на новия датчик можете да ползвате и стария "О" ринг уплътнител в зависимост от състоянието му. Мен лично ми се стори че стария дори е по дебел от този който ми дадоха с новата част, аз обаче сложих новия уплътнител. Следва малко борба със "С" скобата която влиза в една единствена посока - отдолу нагоре. Ще видите 2 малки канала където трябва да попадне скобата - единия е доста по дълъг от другия, аз първоначално изобщо не забелязах наличието на малък шлиц и доста се мъчих докато поставях "С" скобата обратно на мястото й - така или иначе си влезе. Забърках смес дестилирана вода към антифриз 1:1 в шише от минерална вода като гърлото използвах за фуния - и както казах по горе до максимума побра още 1,5 литра. След малко излизам да я покарам да видя дали грешката ще се появи отново.
Забравих да дам парт номерата на частите:
059-919-501-A: Температурен датчик
N-903-168-02: гумено уплътнение
032-121-142: "С" скоба
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rayedie и 52 госта