голф 3 - 1,6(101к.с.) или 1,8(90к.с.) - какво да избера?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 21 юли 2008 19:04


Жоро написа:Погледни и състоянието на двата автомобила - в смисъл,че кола,произведена през '93-та може да е по-запазена и здрава от такава '97-ма.Иначе в тая ситуация (имам предвид цените на горивата) 1,8 90HP.

Е това е най-верния съвет. :да:




Потребителски аватар
bgr79
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 25 юни 2008 8:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот bgr79 » Пон 21 юли 2008 19:08


Голфа който е 1.6 101к.с е с мотор АЕК, а другия 1,8 90к.с. е ABS. Малко ме притесняват годините на моното. Питеснява ме също и че е карана на газ прес последните 3 год. в България. Инжекцията е без газово. Аз също искам да карам на газ, но това че е карана толкова време малко ме спира (много старата година също). Отделно, на инжекциона чета че може да се сложи и обиновено газово вместо пълен инжекцион(дано е безпроблемно). Друго също като гледам таблицата с двигателите на Голф 3 излиза че 1,8 моното е с по-добри характеристики. Продавача 1,6 инж. казва че този мотор бил от най-първите за голф 4. Всеки коментар ми е отполза. Благодаря ви колеги!

Последна промяна от bgr79 на Вто 22 юли 2008 10:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Пон 21 юли 2008 20:16


Аз лично имам 1,8 ABS 90кс и съм адски доволен
Перфектен за газифициране, евтин за подръжка, нисък разход на гориво, изключително здрав / трябва да си изрод за да го счупиш /, за този модел двигател-части колкото искаш, друго не се сещам :wink:

Виж тези теми и сам прецени какво да си вземеш :
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=36328
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Успех от мен :wink:


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Пон 21 юли 2008 20:28


Съвет - ако ще взимаш Г3 то колата трябва задължително да е след 08.94г. - тогава е фейслифта на модела. Годината я гледаш задължително по номера на купето :idea: по буквата става ясно коя година е, като годините започват някъде от м.06 - демек ако по буква годината ти е 96 значи колата е произведена след м. 06.95г. :idea:

Ако питаш мен вземи кола произведена 97г., ако намериш тая година ABS взимай го, намират се, но трудно и са внос само от германия - демек нямат почти никакви екстри, иначе има колкото искаш 1.6 AFT 97г. италиански(като моя, който карам вече 4-та година без особени проблеми/допреди 3 дни :oops: /) - имат всичко: климатроник, 2 ербега, пълен ел.пакет, АБС и квото се сетиш - за мен това е по-добрия вариант от немски "гол охлюв".
Не ти препоръчвам да взимаш кола преди 08.94 та дори и преди 96г. - външно се различават САМО по овалния мигач на калника на по-новия модел :idea:

п.с. поддръжката на AFT е по-скъпа от тази на ABS, макар и не толкова много :idea:


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Пон 21 юли 2008 20:45


[quote="evgenyh"][/quote]
от 95'а насам 1,8 моно са АДЗ (ADZ)


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Пон 21 юли 2008 21:22


не е задължително, има и ABS, но са редки :idea:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_i ... =124#motor
това, че се произвежда до 07.95 значи, че го има на практика до края на производството на модела през 97г., да не говорим, че има още 6 мотора освен ABS и ADZ :wink:


vento 1.8
Мнения: 143
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Мнениеот vento 1.8 » Пон 21 юли 2008 21:37


1.8MI колега
Карах го 3 години и бях много доволен.Но накрая ми беше много умалял.
Ако ти се налага по-често пьтуване на по дьлги разстояния замисли се за нещо по мощно...
Успех с избора


Потребителски аватар
valeto 150hp
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 16 окт 2006 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец
Контакти:

Мнениеот valeto 150hp » Пон 21 юли 2008 21:39


chefito написа:1.8 - лесно газ....
:да:


Потребителски аватар
KING-T
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
Автомобил: VW Bora TDI 90кс
Двигател: AGR 2000г
Местоположение: Русе

Мнениеот KING-T » Пон 21 юли 2008 22:06


И аз мога да ти кажа да вземаш 1.8 АBS ,защото няма да сбъркаш изобщо.Вече 1 година карам този мотор и съм много доволен.Разхода е добър,идеален е за газифициране,вървежа също е приличен.Така,че изобщо не се чуди-1.8 ABS е твоя мотор. 8)


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Вто 22 юли 2008 8:47


neron написа:Карам г3 1.6 аек мотор 100 к.с. Аз бих избрал 1.8 ще ти кажа защо. При 1.6 скоростите са къси 100км/ч на 5-та предавка си на 3000 об/мин. докато при 1.8 си на 120 км/ч. Просто в купето е по шумно и това мен ме дразни. Другото което клони към 1.8 е въртящия момент. При 1.8 е 145 н/м на 2500 об/мин. , а при 1.6 (аек) е 132 н/м на 4400 об/мин. При 1.6 афт мотор е малко по- добре 132 н/м на 3500 об/мин. Това означава, че за да върви 1.6 му трябват обороти над 3000 от което следва и не малък разход на гориво. Успех в избора и ако те интерисува нещо друго питай.


Има нещо вярно в думите ти ама си послъгал малко ... :)

За 1,6 100 км/ч АЕК наистина е на 3000 оборота, но АБС при 3000 об/мин е 110. АБС по всеобщо мнение е по шумен от АЕК/АФТ тъка. АЕК/АФТ до 4000 оборота на 5-та почти не можеш да го чуеш. Въртящият момент е друг на АЕК и АФТ според различни каталози между 135 и 140 нм.

Но заради всички в този форум ще каже ... вземи си 1,8 АБС :)


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Вто 22 юли 2008 9:31


webdude написа:
neron написа:Карам г3 1.6 аек мотор 100 к.с. Аз бих избрал 1.8 ще ти кажа защо. При 1.6 скоростите са къси 100км/ч на 5-та предавка си на 3000 об/мин. докато при 1.8 си на 120 км/ч. Просто в купето е по шумно и това мен ме дразни. Другото което клони към 1.8 е въртящия момент. При 1.8 е 145 н/м на 2500 об/мин. , а при 1.6 (аек) е 132 н/м на 4400 об/мин. При 1.6 афт мотор е малко по- добре 132 н/м на 3500 об/мин. Това означава, че за да върви 1.6 му трябват обороти над 3000 от което следва и не малък разход на гориво. Успех в избора и ако те интерисува нещо друго питай.


Има нещо вярно в думите ти ама си послъгал малко ... :)

За 1,6 100 км/ч АЕК наистина е на 3000 оборота, но АБС при 3000 об/мин е 110. АБС по всеобщо мнение е по шумен от АЕК/АФТ тъка. АЕК/АФТ до 4000 оборота на 5-та почти не можеш да го чуеш. Въртящият момент е друг на АЕК и АФТ според различни каталози между 135 и 140 нм.

Но заради всички в този форум ще каже ... вземи си 1,8 АБС :)


Аз съм с AFT 1.6, и честно да ти кажа незнам какво да избереш.
Положителното на 1.6 е само и единствено това че се слага на по-"нови" голфове и купетата имат повече екстри (ГТ) като ABS, Airbag, климатици, MFА и т.н ... Ако може да си намерих добро купе с двигател АБС в него - вземай го! АЕК/AFT са понякога кофти мотори за поддръжка, примерно едни прости свещи трябва да разглобиш половината двигател за да ги смениш... :roll: :roll: Пък и разхода е голям последно време мойто АFT на газ ми дава някъв страшен разход - за 10 лева - 60 км прекосили в града :roll: :roll: :roll: :roll:
Ако трябва сега да си избирам голфа по двигател бих взех ABS!

http://www.doppel-wobber.de/:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 22 юли 2008 9:32


1.8 АБС Е истината! :wink: :да:


Потребителски аватар
bgr79
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 25 юни 2008 8:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот bgr79 » Вто 22 юли 2008 10:06


Благодаря колеги. Днес ще ходя да ги гледам и двата автомобила. Ще пиша после какво съм видял и дали съм избрал нещо. И аз май повече клоня към 1,8 АБС , но да видим в какво състояние ще е. Той има газово от 3 години вече и малко ме притеснява да не е поиздухан двигателя..., но днес ще го видим.
А някой знае ли дали тези двигатели имат защита при късане на ангренажен ремък?

Последна промяна от bgr79 на Вто 22 юли 2008 10:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 22 юли 2008 10:15


bgr79 написа:Благодаря колеги. Днес ще ходя да ги гледам и двата автомобила. Ще пиша после какво съм видял и дали съм избрал нещо. И аз май повече клоня към 1,8 АБС , но да видим в какво състояние ще е. Той има газово от 3 години вече и малко ме притеснява да не е поиздухан двигателя..., но днес ще го видим.

Това да не те притеснява......всичко се оправя за жълти стотинки и без съществени усложнения......няма какво да се издуха...или ако пък чак толкоз дивашки е каран ,поне да не може да се оправи...


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Вто 22 юли 2008 10:22





Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта