Помогнете колко бара трябва да ми е маслото
Помогнете колко бара трябва да ми е маслото
Здравейте,колеги някой може ли да ми каже колко бара трябва да ми е маслото на Голф3 1,9д.Знам че трябжа да е 2бар. при 2000оборота така е по книга но аз нямам обортомер и като загрее до 90градуса и работи на обороти ми показва 1бар. и лампата за маслото ми премигва никой пат.Преди година имах саштия троблем и смених маслената помпа клапана беше износен.За нещастие тогава сложих втора употреба.трябва ли да я сменя с нова или мога да карам така още.Благодаря ви предварително
Колата е на 2000кил. от смяна с БП(бритиш петролиум)15w40 Много рядко вдига 90градугс ако е работила далго на място иначе си даржи 80-85гр.Когато е запалих студена и мануметъра който навих на горния датчик за масло показа 4,5 атм. на обороти и изчаках да да загрее до включване на перката налягането бавно намаля до 1атм.При подаване на газ бързо качва налягането като на пълна газ достига 5атм.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
milmar написа:Не знам дали някой може да познае какъв е проблема , но ако си сигурен че датчика (манометъра) ти е вярен - според мен не бива да караш колата така. При такива налягания имаш мазане - колкото да стигнеш до първия сервиз !
Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост.Ако е от датчик в сервиза ще искат да и направят основен ремонт.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
googo написа:....Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост....



Нещото което създава дебит (движение) на маслото е помпата , тя има потенциал да вдигне да речем 5 бар , има регулировъчен вентил . За да се получи равномерно мазане навсякъде , за да може маслото да премине и през най-далечните клонове на "мазилната" система , трябва да се получи това налягяне (5 бара примерно) . Налягането се получава за сметка на хидравличното съпротивление по пътя на маслото от помпата през всички лагери , и отново към картера .
Ако обаче някой (или пък няколко) лагер се "изпорти" много голяма част от масления поток минава през него и се излива в картера , без "да си губи времето"


Дано да съм бил полезен с неголемите си знания по двигателите

ПП. И аз така от предпазливост , но и от финансови причини





milmar написа:googo написа:....Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост....
там е работата , че съм спец
по електроника, а не по автодвигатели . Това което споделям за двигателя е от обща култура и мога да ти кажа , че според мен дори и при загрял мотор , дори и при обороти под 1000 налягането на маслото не бива да е под 2-3 атм (бара) . В случай че е 1 бар
трябва да се търси проблем : било износени или превъртели лагери (кол. вал , разпред. вал , биели и т.н) или дефект в помпата или около нея (редуцир) .
Нещото което създава дебит (движение) на маслото е помпата , тя има потенциал да вдигне да речем 5 бар , има регулировъчен вентил . За да се получи равномерно мазане навсякъде , за да може маслото да премине и през най-далечните клонове на "мазилната" система , трябва да се получи това налягяне (5 бара примерно) . Налягането се получава за сметка на хидравличното съпротивление по пътя на маслото от помпата през всички лагери , и отново към картера .
Ако обаче някой (или пък няколко) лагер се "изпорти" много голяма част от масления поток минава през него и се излива в картера , без "да си губи времето"да ходи до другите лагери . При това положение целия двигател става леке полека (или пък изведнъж
) за ремонт . Дори и помпата ти да е перфектна - в подобен случай не би помогнала .
Дано да съм бил полезен с неголемите си знания по двигателите.
ПП. И аз така от предпазливост , но и от финансови причинигледам сам да си правя количката , но за някои неща предпазливостта надделява в такъв смисъл , че отивам при някой майстор
, въпреки че .....
![]()
.... , но все пак ... понякога е по-сигурно в сервиза
.
Ok

- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
kombito-tdi написа:ми преди това никьде не си письл че си сменял лагери![]()
има описание на твоита барачка как да си пуснеш дигиталния оборотомер![]()
и гледаш дали си в норми 2 бара 2000об
а ако се позаинтерисуваш ще разбереш примерно как работи предупредителната система за налягане на маслото
кои датчик се взима в предвид
Имаш ли снимки на този обортомер.И на 700об.ако е 1атм. не трябва ли на 2000 да е в нормата.Защото като дам газ до края стига и до 5атм.
Но така е като нямам обортомер:(
Ако е в движение примерно на 2скорост на 2000об. колкокилометра трябва да отчита.Така мога да го измеря като вдигна едната гума:)
- rapo_vd
- Мнения: 370
- Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Видин
http://www.vwclub.bg/articles.php?id=11 Ето така се искарва Оборотомера
. Дано съм бил полезе.

- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
да може да се измери като се вдигне задна лява гума
защото се получава наклон допринасящ за стичането на маслото в картера точно под сондата на маслената помпа
и да допьлня че : гумата трябва да е вдигната на точно четери прьста и половина от третата плочка до десния мигач в ляво по посока на часовниковата стрелка
защото се получава наклон допринасящ за стичането на маслото в картера точно под сондата на маслената помпа
и да допьлня че : гумата трябва да е вдигната на точно четери прьста и половина от третата плочка до десния мигач в ляво по посока на часовниковата стрелка
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
googo написа:Ако е в движение примерно на 2скорост на 2000об. колкокилометра трябва да отчита.Така мога да го измеря като вдигна едната гума:)
Гледам и не вярвам.
Наистина само глупости пишите.

kombito-tdi написа:да може да се измери като се вдигне задна лява гума
защото се получава наклон допринасящ за стичането на маслото в картера точно под сондата на маслената помпа
и да допьлня че : гумата трябва да е вдигната на точно четери прьста и половина от третата плочка до десния мигач в ляво по посока на часовниковата стрелка
Много точно ти го е обяснил.


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 45 госта