Помогнете колко бара трябва да ми е маслото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Помогнете колко бара трябва да ми е маслото

Мнениеот googo » Чет 24 юли 2008 19:54


Здравейте,колеги някой може ли да ми каже колко бара трябва да ми е маслото на Голф3 1,9д.Знам че трябжа да е 2бар. при 2000оборота така е по книга но аз нямам обортомер и като загрее до 90градуса и работи на обороти ми показва 1бар. и лампата за маслото ми премигва никой пат.Преди година имах саштия троблем и смених маслената помпа клапана беше износен.За нещастие тогава сложих втора употреба.трябва ли да я сменя с нова или мога да карам така още.Благодаря ви предварително




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Чет 24 юли 2008 20:05


с какво масло караш и на колко километра е от смяна.възможно ли е да са ти много ниски оборотите при включване на перка.


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Чет 24 юли 2008 20:37


Колата е на 2000кил. от смяна с БП(бритиш петролиум)15w40 Много рядко вдига 90градугс ако е работила далго на място иначе си даржи 80-85гр.Когато е запалих студена и мануметъра който навих на горния датчик за масло показа 4,5 атм. на обороти и изчаках да да загрее до включване на перката налягането бавно намаля до 1атм.При подаване на газ бързо качва налягането като на пълна газ достига 5атм.


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Чет 24 юли 2008 20:42


Незнам дали проблема е в помпата,датчика или маслото.Помогнете.Не винаги ми мига лампата но се притеснявам дали имам мазане на разпределителния вал при 1атм.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Чет 24 юли 2008 20:44


Не знам дали някой може да познае какъв е проблема , но ако си сигурен че датчика (манометъра) ти е вярен - според мен не бива да караш колата така :( . При такива налягания имаш мазане - колкото да стигнеш до първия сервиз !


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Чет 24 юли 2008 23:59


много добре ти отдавна си бил за лагери ма щом си мислиш че си за помпа така да бьде


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Пет 25 юли 2008 10:31


Благодаря но лагерите ги смених с парвата помпа-за 2000кл.ако се износваха нямаше никои да кара кола а колелета:)


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Пет 25 юли 2008 10:38


milmar написа:Не знам дали някой може да познае какъв е проблема , но ако си сигурен че датчика (манометъра) ти е вярен - според мен не бива да караш колата така :( . При такива налягания имаш мазане - колкото да стигнеш до първия сервиз !

Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост.Ако е от датчик в сервиза ще искат да и направят основен ремонт.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пет 25 юли 2008 11:57


googo написа:....Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост....


:( там е работата , че съм спец :) по електроника, а не по автодвигатели . Това което споделям за двигателя е от обща култура и мога да ти кажа , че според мен дори и при загрял мотор , дори и при обороти под 1000 налягането на маслото не бива да е под 2-3 атм (бара) . В случай че е 1 бар :cry: трябва да се търси проблем : било износени или превъртели лагери (кол. вал , разпред. вал , биели и т.н) или дефект в помпата или около нея (редуцир) .
Нещото което създава дебит (движение) на маслото е помпата , тя има потенциал да вдигне да речем 5 бар , има регулировъчен вентил . За да се получи равномерно мазане навсякъде , за да може маслото да премине и през най-далечните клонове на "мазилната" система , трябва да се получи това налягяне (5 бара примерно) . Налягането се получава за сметка на хидравличното съпротивление по пътя на маслото от помпата през всички лагери , и отново към картера .

Ако обаче някой (или пък няколко) лагер се "изпорти" много голяма част от масления поток минава през него и се излива в картера , без "да си губи времето" :lol: да ходи до другите лагери . При това положение целия двигател става леке полека (или пък изведнъж :shock ) за ремонт . Дори и помпата ти да е перфектна - в подобен случай не би помогнала .

Дано да съм бил полезен с неголемите си знания по двигателите :) .

ПП. И аз така от предпазливост , но и от финансови причини :) гледам сам да си правя количката , но за някои неща предпазливостта надделява в такъв смисъл , че отивам при някой майстор :lol: , въпреки че ..... :( :cry: .... , но все пак ... понякога е по-сигурно в сервиза :lol: .


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Пет 25 юли 2008 20:15


milmar написа:
googo написа:....Явно разбираш от двигатели но не споменаваш нищо за барове а за сервизи в сервиза всеки може да отиде аз сам си оправям колицата не от финансови птичини а от предпазливост....


:( там е работата , че съм спец :) по електроника, а не по автодвигатели . Това което споделям за двигателя е от обща култура и мога да ти кажа , че според мен дори и при загрял мотор , дори и при обороти под 1000 налягането на маслото не бива да е под 2-3 атм (бара) . В случай че е 1 бар :cry: трябва да се търси проблем : било износени или превъртели лагери (кол. вал , разпред. вал , биели и т.н) или дефект в помпата или около нея (редуцир) .
Нещото което създава дебит (движение) на маслото е помпата , тя има потенциал да вдигне да речем 5 бар , има регулировъчен вентил . За да се получи равномерно мазане навсякъде , за да може маслото да премине и през най-далечните клонове на "мазилната" система , трябва да се получи това налягяне (5 бара примерно) . Налягането се получава за сметка на хидравличното съпротивление по пътя на маслото от помпата през всички лагери , и отново към картера .

Ако обаче някой (или пък няколко) лагер се "изпорти" много голяма част от масления поток минава през него и се излива в картера , без "да си губи времето" :lol: да ходи до другите лагери . При това положение целия двигател става леке полека (или пък изведнъж :shock ) за ремонт . Дори и помпата ти да е перфектна - в подобен случай не би помогнала .

Дано да съм бил полезен с неголемите си знания по двигателите :) .

ПП. И аз така от предпазливост , но и от финансови причини :) гледам сам да си правя количката , но за някои неща предпазливостта надделява в такъв смисъл , че отивам при някой майстор :lol: , въпреки че ..... :( :cry: .... , но все пак ... понякога е по-сигурно в сервиза :lol: .


Ok :) Благодаря ти за отделеното време и данните относно налягането на маслото-2-3атм. на 1000об.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 25 юли 2008 22:12


ми преди това никьде не си письл че си сменял лагери :lol:
има описание на твоита барачка как да си пуснеш дигиталния оборотомер :wink:
и гледаш дали си в норми 2 бара 2000об
а ако се позаинтерисуваш ще разбереш примерно как работи предупредителната система за налягане на маслото
кои датчик се взима в предвид


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Съб 26 юли 2008 6:28


kombito-tdi написа:ми преди това никьде не си письл че си сменял лагери :lol:
има описание на твоита барачка как да си пуснеш дигиталния оборотомер :wink:
и гледаш дали си в норми 2 бара 2000об
а ако се позаинтерисуваш ще разбереш примерно как работи предупредителната система за налягане на маслото
кои датчик се взима в предвид


Имаш ли снимки на този обортомер.И на 700об.ако е 1атм. не трябва ли на 2000 да е в нормата.Защото като дам газ до края стига и до 5атм.
Но така е като нямам обортомер:(
Ако е в движение примерно на 2скорост на 2000об. колкокилометра трябва да отчита.Така мога да го измеря като вдигна едната гума:)


Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Мнениеот rapo_vd » Съб 26 юли 2008 10:09


http://www.vwclub.bg/articles.php?id=11 Ето така се искарва Оборотомера :). Дано съм бил полезе.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 26 юли 2008 10:48


да може да се измери като се вдигне задна лява гума
защото се получава наклон допринасящ за стичането на маслото в картера точно под сондата на маслената помпа
и да допьлня че : гумата трябва да е вдигната на точно четери прьста и половина от третата плочка до десния мигач в ляво по посока на часовниковата стрелка


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 26 юли 2008 10:57


googo написа:Ако е в движение примерно на 2скорост на 2000об. колкокилометра трябва да отчита.Така мога да го измеря като вдигна едната гума:)


Гледам и не вярвам.
Наистина само глупости пишите. :lol:

kombito-tdi написа:да може да се измери като се вдигне задна лява гума
защото се получава наклон допринасящ за стичането на маслото в картера точно под сондата на маслената помпа
и да допьлня че : гумата трябва да е вдигната на точно четери прьста и половина от третата плочка до десния мигач в ляво по посока на часовниковата стрелка


Много точно ти го е обяснил. :да: mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 47 госта