Проблем с реле 106 за климатроника на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Проблем с реле 106 за климатроника на Б3

Мнениеот kokopasat » Сря 02 юли 2008 21:28


Здравейте колеги имам проблем с релето управляващо перките на радиатора на климатроника и вентилатора на климата вътре в купето. Релето е обозначено с цифра 106 като всъщност представлява две последователни вързани релета, закрепени на платка. Едното от тях включва при включване на климатроника перките на вентилатора в купето и след сработване на компресора другото пуска перките на радиатора. В момента ми сработва само това за вентилатора в купето, така след като загрее фреона не може да се охлажда и защитата на компресора се включва. Проблема е, че не мога да си намеря такова реле обиколих доста магазини за авточасти но уви. Моля Ви ако някой знае от къде може да се закупи такова да ми помогне.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 02 юли 2008 22:52


Здрасти, Коко.
Бих ти препоръчал да пообиколиш моргите ;)
Ако не намериш, а проблема е в самото второ реле, а не в управлението му- винаги можеш да го замениш с някакво друго на 12 V.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 03 юли 2008 14:32


Внтилатора на радиатора тръгва на бавна скорост с натискане на копчето за климатика.Така че вземи сигнал от копчето на климатика да пуска едно реле и на контактите вържи вентилатора през бушон на ниската скорост.


1 реле + 5 жици и Радо да каже колко тиксо ще е необходимо,моля.


kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Мнениеот kokopasat » Чет 03 юли 2008 20:00


:DБлагодаря Ви много колеги тая идея за копчето въобще не ми беше идвала на ум супер събота и неделя ще го пробвам и ще кажа какъв е резултата


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

реле 106

Мнениеот modiliani » Чет 24 юли 2008 12:31


при мен като стане по-горещо в купето и това реле включва когато си иска. като го размърдам малко и вземе че тръгне. Накрая като ми писна да се потя и да го чакам да включи го отворих и там видимо имаше някоя и друга спойка направо отлепени. При запоихги и сега е "ток" - всичко си включва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 юли 2008 13:54


kokopasat написа::DБлагодаря Ви много колеги тая идея за копчето въобще не ми беше идвала на ум супер събота и неделя ще го пробвам и ще кажа какъв е резултата

В предвид че си с климатроник а не с климатик ти желая успех да си вземеш сигнал от копчето за пускане колега....това въобще не ти е решение на проблема.
Въпросното реле вътре доколкото разбрах е съставено от две релета,запоени на платка.Удари му една снимка да погледна какъв корпус са вътрешните релета понеже вероятно ще изровя подобно (те авторелетата като електронен елемент са еднакви общо взето).Това с копчето за климатика е приложимо ако колата беше с обикновен климатик ама в твоя случай няма как.Не е решение и да си вземеш сигнал от другото реле понеже вентилатора в купето се управлява по-сложно при коли с климатроник (трябва и да се гаси от време на време).
Успех!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 25 юли 2008 10:30


Хех днес и мойто реле 106 сдаде багажа :)
От няколко дни насам ми прекъсва вентилатора в купето и климатроника ми бие грешка - 4124 (мотор на вентилатора).Днес пак ми го направи този номер и като разбутах релето взе че захапа.Ориентирах се къде е проблема - в релето.Оказаха се спукани спойки (почти всичките :shock ).След малко се захващам с поялника :)
Иначе по повод проблема на колега - реленцата вътре са най-обикновенни двупозиционни релета и ако иска мога да се пробвам да му го ремонтирам (за целта ще съсипя друго някакво реле).
А дали проблема и там не е в някоя спойка? (релетата изглеждат доста стабилни а и моите лично нямат никакъв нагар по контактите така че едва ли проблема е в механиката на релето).
Успех!


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

реле 106

Мнениеот modiliani » Пет 25 юли 2008 15:21


така е колега и аз така си ги презапоих и сега когато кажеш и включва...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: реле 106

Мнениеот zfa159 » Пет 25 юли 2008 16:38


modiliani написа:така е колега и аз така си ги презапоих и сега когато кажеш и включва...
:006:


kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Мнениеот kokopasat » Съб 26 юли 2008 7:11


Благодаря колеги за отговорите при мен проблема е в реленцата защото първото гледано от към контактните клеми е доста нагоряло, т.е. контактите са му нагорели. Мислех направо да го сваля и подменя с друго, но ме е страх че ще прецакам нещо :(


kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Мнениеот kokopasat » Съб 26 юли 2008 7:13


А колега zfa по повод предложението да го отремонтираш как да стане това? Ще трябва да ти го изпратя по някъкъв начин.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 26 юли 2008 8:40


Ами ако искаш ще мина да видя в някоя морга колко струва такова (предполагам 10-тина лв).Ще проверя в понеделник и ако има ще го взема и ще се разберем някак да ти го пратя.
Ако ми пратиш твоето и аз ти го пратя после обратно 100% ще струва повече отколкото да купя друго и да ти го пратя.Аз при мен си имам мостра (нали и моето е същото) така че няма проблеми.Ако взема ще го презапоя набързо и ти го пращам директно да си го бучнеш там на таблото и нещата заспиват.
Странното е че моето нямаше никакъв нагар.За да е нагоряло толкова много дали няма някакъв друг проблем из системата?


kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Мнениеот kokopasat » Съб 26 юли 2008 13:44


Благодаря предварително колега ако намериш такова ще съм ти много благодарен. Проблемът е че за десет дни от утре съм на почивка, намериш ли ще мога да го получа чак като се върна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 26 юли 2008 14:22


Това пък е най-малкия проблем колега :)


kokopasat
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 02 юли 2008 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Мнениеот kokopasat » Съб 26 юли 2008 14:33


Реленцето ще си платя но пък ще ти изпратя едно шише от моето лично производство - дестилат. Да не се хваля но нема да си опитвал такъв.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта