как да сваля шайбата на коляновия вал

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
vlady todeff
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 18 юли 2008 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско

как да сваля шайбата на коляновия вал

Мнениеот vlady todeff » Пет 25 юли 2008 20:04


момчета дайте съвет , разглобих колата ,,голф 2,, искам да сменя ангренажния ремък но не можах да сваля шайбата на коляновия вал-как мога по-лесно да я сваля и после какви тънкости имапри смяната на самия ремък




Потребителски аватар
mmv
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 0:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот mmv » Пет 25 юли 2008 20:51


колега, ако не си сменял досега по добре иди на майстор :!:


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пет 25 юли 2008 20:54


шайбата на коляновия вал колега ако са превъртели шестограмите намираш един комплект мъжки еврейски звезди и сваляш с малко зор ама се отвиват......... :twisted: / външната шайба - за нея говориме нали ? /


vlady todeff
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 18 юли 2008 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско

Мнениеот vlady todeff » Съб 26 юли 2008 9:04


шестограмите съм ги свалил а този централния болт не мога да го развинтя няма как да държа контра


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Съб 26 юли 2008 9:34


И за какво ти е да сваляш централния болт, нали само ремъка ще сменяш, няма да бараш семеринга на вала. Махаш шестограмите и вадиш шайбата на ремъка за алтернатора. Но ако не си сменял досега ремъка, по-добре наистина я закарай да ти го сменят, че после да няма въпрос "защо не иска да запали?". Белезите знаеш ли ги къде са?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 26 юли 2008 9:47


vlady todeff написа:шестограмите съм ги свалил а този централния болт не мога да го развинтя няма как да държа контра


За ремъка не ти трябва да я сваляш.
Но все пак ако искаш трябваше преди да свалиш ремъка на скорост и спирачки - това домашния е начин.

По принцип се развива с пистолет. :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 26 юли 2008 10:22


Използва се специален инструмент. За целта ваското1 си е направил такъв сам - стара шайба от колянов вал и по-дебело стебло от амортисьор заварено за нея. От там нататък ще се сетиш сам как се развива и как се държи контра. Той когато развива този болт винаги го е страх да не се скъса, защото ако стане това, после белята е голяма и приключението е оле-мале.
Успех!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 26 юли 2008 10:27


Ти махна ли пластмасовият(долният) капак ,скриващ ролката на коляновият вал?


vlady todeff
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 18 юли 2008 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско

Мнениеот vlady todeff » Съб 26 юли 2008 13:21


момчета готово е смених ремъка и ролката но пак има проблем има едно виене което мислех че е от ролката но не е смених водна помпа и динамо но пак вие сигурно е някой лагер от страната на ремъците


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 26 юли 2008 13:23


да не си натегнал много ремъка..или си сложил пак кофти ролка


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 26 юли 2008 15:39


Откачи ремъка на Алтернатора и запали за кратко двигателя.Ако виенето го няма търси причина в Алтернатора или водната помпа!
Пластмасовият капак (долният) на ангренажният ремък,ако е ментак и опира в ролката на паразитният вал също ще има виене. :wink:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Нед 27 юли 2008 19:04


Smoke написа:да не си натегнал много ремъка..или си сложил пак кофти ролка


при много натегнат ремък наистина се получава виене./свистене/ аз имах същия случай ,когато сменявах ремък за първи , като го отхлабиш малко изчезва....прав е колегата. това виене се усеща при бензиновите двигатели тъй като са по тихи, не и при дизелите.

аз съм си изработил собствен начин за проверка натегнатоста.....изфорсирвам двигателя и в момента на спадане на оборотите /успокояване/ ако ремъка не вибрира малко , значи е много натегнат.

Последна промяна от kiko946 на Пон 28 юли 2008 13:52, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Нед 27 юли 2008 19:30


vlady todeff написа:момчета готово е смених ремъка и ролката но пак има проблем има едно виене което мислех че е от ролката но не е смених водна помпа и динамо но пак вие сигурно е някой лагер от страната на ремъците


имах бензинов дв. и същия случаи - виене . смених водната помпа виенето беше от нея и тогава за първи път сменях и ремък и допуснах грешката , която по горе описах, корегирах се и двигателя стана нормално тих. доколкото си спомням двигателя беше вид модел PN GOLF 2.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта