Passat 1,9TDI, пуши 4ерно и не ускорява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat 1,9TDI, пуши 4ерно и не ускорява

Мнениеот Kokakollev » Вто 05 авг 2008 16:26


Колеги имам следния проблем:
След като ве4е година и половина си карам пасата (Passat B5 1,9TDI 1999г на около 130 000 км или пове4е) и не съм имал проблеми, но в4ера след около 100км по магистралата и още толкова по нагорнища и завои, колата запо4на странно да пуши 4ерно при форсиране по баирите и като 4е ли леко да губи ускорение. Какви са според вас възможните при4ини и да я спирам ли от движение 4е майстора ми е в отпуска и ще върне след месец. Благодаря предварително.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Вто 05 авг 2008 16:41


Възможно е да изпуска от някъде смукателния колектор от турбото през интерколера


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 1,9TDI, пуши 4ерно и не ускорява

Мнениеот Ventoman » Вто 05 авг 2008 17:06


Kokakollev написа:Колеги имам следния проблем:
След като ве4е година и половина си карам пасата (Passat B5 1,9TDI 1999г на около 130 000 км или пове4е) и не съм имал проблеми, но в4ера след около 100км по магистралата и още толкова по нагорнища и завои, колата запо4на странно да пуши 4ерно при форсиране по баирите и като 4е ли леко да губи ускорение. Какви са според вас възможните при4ини и да я спирам ли от движение 4е майстора ми е в отпуска и ще върне след месец. Благодаря предварително.


Диагностика !


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kokakollev » Вто 05 авг 2008 18:25


какво имаш предвид изпускане - спомням си 4е последния път като отваряха интеркулера имаше доста масло в големия марку4 към турбото. Ходих на диагностика в BOSH, зеха ми 40лв и ми казаха 4е турбото работело добре и едва ли не било нормално да има масло в марку4а и тогава се успокоих.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Вто 05 авг 2008 19:04


Kokakollev написа:какво имаш предвид изпускане - спомням си 4е последния път като отваряха интеркулера имаше доста масло в големия марку4 към турбото. Ходих на диагностика в BOSH, зеха ми 40лв и ми казаха 4е турбото работело добре и едва ли не било нормално да има масло в марку4а и тогава се успокоих.

Изпускане на въздух - например да се е пробил интерколера или от някой от тези дебелите маркучи, черния пушек е симптом за богата смес, но може и от друго да е. Наистина диагностика трябва, ако не изпуска от никъде въздух. Откачи където влиза маркуча от интерколера в мотора. Затапи го с длан и някой да подава газ. Ако изпуска отнякъде ще се чуе. Чува ли се турбото?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 05 авг 2008 19:48


Zinoto написа: ...Откачи където влиза маркуча от интерколера в мотора. Затапи го с длан и някой да подава газ. Ако изпуска отнякъде ще се чуе...


Сигурен ли си за този метод щото според мен това е доста неправилно.

За да почне да надува за да и да почне силно от някъде да изпуска трябва да даде доста газ. Мотора в този моент ще е без никакъв въздух (атмосферка) и най вероятно ще влезе в сервизен режим. Ако все пак не влезе в сервизен режим все си мисля че като дава газ от високите оброти нищо няма да се чува. Все пак в днешно време има доста възможности да се провери дали изобщо проблема е в налягането.

Не е нормално да имаш много масло в маркуча. БОШ се изказват така когато не им се занимава.

Вентоман за пореден път се изказа като господ :lol: "Диагностика!" Аз съм напълно съгласен за това което казва но не и за начина по който го казва.

Значи какво искаше той да каже.....преди да си счупиш сам колата , се порови малко из форума с търсачката. Ще намериш хора със сходен проблем. После виж повечето колеги при кого си решават проблемите (горе долу за всяка област в БГ си имаме по форумен майстор) След това отиди на диагностика при него. И за капак след като оправиш проблема пиши какво му е било натози дизел за да поразсъждаваме.


Предимствата на това което те съветвам пред това което вече си наравил са следните.

1. няма да те е страх да си прецакаш колата и няма да си правиш опити с неясно предназначене и принцип
2. Няма да се налага пак да даваш пари за диагностика и да ти кажат "колата ти е вред ма те и голф 5 ТДИ си пушат кат икарус"
3. Въпросният майстор (който и да е от форумните) ще направи всичко възможно за да останеш доволен за да след това да си му като реклама, също така ще сподели къде е бил проблема и така д асе каже ще се знае за какво си си платил и няма да се чудиш дали са те минали нещо
4. Кат напишеш какво е било и как е оправено , ще има още малко дискусия и заключения които ще са полезни за бъдещи посетители на този форум с проблем като твоя (или подобен)
5. Ще бъдеш още една причина да се убедим че си заслужава да с еползва търсачката и че форума може да ти спести доста средства време и нерви.

Надявам се да съм помогнал

Поздрави


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 06 авг 2008 7:42


За въпросното изпускане просто отвори капака и докато някой дава газ огледай/опипай с ръка/тръбите - не че е сигурно че ще хванеш изпускането ,ама то много често е на очебийни места.


Потребителски аватар
Deo
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Deo » Сря 06 авг 2008 22:13


Аз имах същия проблем с малката разлика, че колата си вървеше екстра :lol: Когато ми отвориха тръбата от турбото към интеркулера имаше над литър масло, което съответно ми обясни и разхода, който засекох (1л./1000). Та в крайна сметка се оказа, че тубината се е поскапала (лопатките бяха понакълцани :shock и имаше зверски луфт) и трябваше да я сменя.
Дано не е това де, че турбото си е цифра. :roll:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 08 авг 2008 16:53


Напълно е възможно да има пробив някъде или да е изпуснала малко някоя скоба, както ми се беше случило на мен. Прочети това, което Brezel написа и няма да сбъркаш.


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

Мнениеот goderzi » Пет 08 авг 2008 22:43


Ако има спукано някаде по трабите или колера
се чува... даже и в движение...
особено като минаваш край стена или зграда
и ти е отворен десния прозорец...
При мен така се получи :)


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Сря 20 авг 2008 16:40


Провери големия маркуч към кулера- при мен се беше извадил от скобата, това е мекия вариант другия да се е скъсал/около 160лв./ Споделям това което ми се случи.


Iveliks
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Iveliks » Пон 25 авг 2008 10:41


да знаеш ,че почти съм сигурен ,че имаш скъсан маркуч провери ги тези който отиват към турбото и при мен беше така аз смених този горниа който е точно до кората на двигателя отгоре и всичко е ок.Провериги те се цепят


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kokakollev » Сря 27 авг 2008 15:25


В крайна сметка се оказа 4е е спукан дебелия марку4 от кулера към тръбата - Vento го оправи и с малко центровка и реглаж на помпата нещата си дойдоха на място.
Благодарности на Ventoman.


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kokakollev » Сря 27 авг 2008 15:28


марку4а е 190лв. - за Пасат В5 1,9 ТДИ


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Сря 27 авг 2008 15:39


Мисля, че те насочих в правилната посока първи и без диагностика. Това беше преди повече от месец мисля. Радвам се, че вече количката е ОК



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, videlin85, Пешо2004 и 45 госта