Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спирачки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спирачки

Мнениеот kam_tod » Пет 08 авг 2008 19:06


Така... дълго време си мислих дали да я пускам тази тема, защото в последно време си имам проблеми с някои от модераторите, които ме дразнят като ми трият теми, които са полезни и смислени, само защото имат лично отношение към мен, но в крайна сметка реших, че останалите потребители на форума не са виновни за това и няма защо да страдат заради шепа хора...

Още в самото начало искам да подчертая, че темата засяга само теоретични разсъждения, като досега не съм пробвал нищо от това, което ще напиша, на практика. Затова има доста неизяснени неща, които могат да се установят само при практически действия, но ще се помъча да ги опиша.

Също така, искам да подчертая, че тази тема е предназначена за нискобюджетни проекти, което само по себе си я прави интересна за доста от нас, които търсим най-доброто съотношение цена/качество.

След доста лутане по каталози и таблици на различни марки и модели автомобили, установих някои обстоятелства, които могат да позволят (според мен!) един доста евтин и много ефикасен ъпгрейд на предните спирачки... става въпрос за МК2 16 волта!

Съществуващо положение (сток) за спирачен диск на МК2 16 волта:
1. Диаметър на диска: 256 мм (крайно недостатъчен!);
2. Дебелина на диска: 20 мм;
3. Минимална дебелина: 18 мм;
4. Офсет на диска: 38.7 мм (изместване на развнината на диска спрямо равнината на главината в посока към носача);
5. Диаметър на централния отвор: 65 мм;
6. Болтове: 4.

За който се интересува, парт номера на диска е: 321 615 301 D

Сега, следва да дам характеристиките на едни спирачни дискове, които се ползват при по-мощните модели на Ауди (S3, TT), Сеат, Шкода и VW. Моля, обърнете внимание на отделните параметри, защото те са много важни за ъпгрейда!

Спирачен диск за трансплантацията:

1. Диаметър на диска: 312 мм;
2. Дебелина на диска: 25 мм;
3. Минимална дебелина: 23 мм;
4. Офсет на диска: 34.2 мм;
5. Диаметър на централния отвор: 65 мм;
6. Болтове: 5.

За който се интересува, парт номера на диска е: 8L0 615 301.

Преди да започнем малко по-подробния анализ, нека да уточним, че естествено, при този ъпгрейд трябва да се ползват спирачните апарати, които вървят в комплект с новия диск. Не си спомням 2-бутални или 4-бутални бяха (нека хората, които си спомнят, да напишат), но при всички положения площта на диска и накладките се повишава значително.

Нека започнем точка по точка:

По т.1. (Диаметър на диска) - мисля, че коментарите са излишни;

По т.2. и т.3. (Дебелина на диска) - и тук мисля, че коментарите са излишни, но нека все пак да спомена, че вентилиран диск с по-голяма дебелина и диаметър, се охлажда много по-добре в сравнение с такъв, с по-скромни параметри;

По т.4. (Офсет на диска) - вижда се, че новия диск е 'по-издърпан' към главината и е по-далеч от носача, което е много по-добре от обратния вариант. Естествено, идеалния вариант би бил офсета и на двата диска да е еднакъв, но пак не се знае, защото ще се ползват спирачните апарати на новия диск. Така че, това положение е благоприятно и ни урежда.

По т.5. (Диаметър на централния отвор) - идеална работа!

По т.6. (Болтове) - Аз не виждам проблем на новия диск, който е с 5 болта, да се пробият (най-добре на координатна машина) отвори за болтове 4х100. Сега преди някой да гракне, че ще се наруши баланса на диска, нека помисли 1 минута преди да пише! Благодаря. Така, че това е минорен проблем.

След като изяснихме точките, нека да поразсъждаваме малко върху спирачните апарати. Ето тук идва практическата част!!! Нека да отбележа следното:

1. Според мен, целия този сетъп ще влезне в джанта 16", но не по-малка;
2. Също така, според мен, за спирачните апарати ще се ползват адаптери (специално изработени планки, custom made) за захващането им към носача, което води до още две въпросителни:
- Радиално изместване на апарата спрямо носача (тук трябва да отбележим, че ако се ползват маняшки джанти, на които тежестите за баланс се лепят от вътрешната страна, трябва да се предвиди и разстояние и за тежестите или да се примирим тежестите да се лепят на външната страна на джантата);
- Аксиално изместване на апарата спрямо носача. Тази задача е по-трудна и много зависи от радиалното изместване и дали физическите равнини на ушите на апарата и на носача няма да се пресичат. Но за всичко има лек. Тъй като, както видяхме по-горе, новия диск ще дойде по-далеч от носача, в сравнение със стария и тъй, като разликата в радиусите на дисковете е цели 28 мм, мисля че и двете задачи са постижими! Но, както казах, трябва всичко да се види на практика как ще стане.

Мили колеги, тъй като ми предстои такъв ъпгрейд на голфа, а и на другата кола (няма да казвам марка, за да не се дразнят някои хора, само ще спомена, че там нещата са доста по-сложни и изискват доста повече преправяне и модификации, като например апарата да хапе 25 мм диск вместо 28 мм, като апаратът и диска са от различни марки и модели, нямащи нищо общо с оригиналните), ще се радвам да чуя и вашите мнения и съображения по изнесеното в темата.

Всички критики са добре дошли, особено ако са градивни. :wink:




Потребителски аватар
kabelista
Мнения: 172
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 13:48
Автомобил: Skoda Octavia RS
Двигател: AUQ
Местоположение: София

Мнениеот kabelista » Пет 08 авг 2008 19:28


Колега идеите ти далеч не са лишени от логика и заслужават внимание, но мисля че са далеч от "нискобюджетноста. Аз наскоро минах трансформацията към 256мм и беше стресиращо.Имаш ли представа за сапатстващите разходи кам тези дискове-накладки апарати.шенкели шарнири и др.?


Потребителски аватар
npachovski
Мнения: 551
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот npachovski » Пет 08 авг 2008 19:30


Дамп изкара тая темица добра е колега харесва ми размисла ти по нея


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 08 авг 2008 19:48


kabelista написа:....

Зависи кой какво разбира под 'нискобюджетен' проект... защото рейсинг комплектите започват от 3000 лв. нагоре...
Аз все си мисля, че подобен сетъп може спокойно да се мери с рейсинг комплект, а бюджетът му няма да надхвърли 1200 - 1500 лв.
Все пак си говорим за драстични промени на предните спирачки... къде е диск 256 мм, къде е диск 312 мм? :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 08 авг 2008 20:57


Колеги, темата е сериозна, човекът доста се е потрудил и поровил, за да събере необходимото инфо, така, че, моля- само градивни мнения!
А 'другата кола' ще е зверилище, което Камен няма да пусне на пътя без необходимото оборудване като спирачна ситема! :lol:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 08 авг 2008 21:04


radotom написа:...А 'другата кола' ще е зверилище, което Камен няма да пусне на пътя без необходимото оборудване като спирачна ситема! :lol:

И окачване, Радко... и окачване. Окачването ще е 'брутално', меко казано... но за това - друг път ще говорим.
Нека се придържаме към темата. Мисля, че ще е полезна за доста хора...


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Съб 09 авг 2008 0:24


kam_tod написа:Аз не виждам проблем на новия диск, който е с 5 болта, да се пробият (най-добре на координатна машина) отвори за болтове 4х100. Сега преди някой да гракне, че ще се наруши баланса на диска, нека помисли 1 минута преди да пише! Благодаря. Така, че това е минорен проблем.

аз виждам.
да мисля ми е трудно.
ама ако това го направиш и стане без да се пребиеш имаш една бутилка Джак от мене.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 09 авг 2008 8:07


golfer написа:...

Това, че при разпробиването на диска една от дупките (4х100) ще влезе в сечението на една от оригиналните дупки на диска, не ме притеснява особено. Диска ще се държи без проблеми на останалите три дупки, а като се затегнат здраво болтовете, джантата така ще го притисне към главината, че няма мърдане. :wink:
Повече ме притеснява аксиалното изместване на диска към джантата (респективно и на спирачния апарат), защото разликата в офсетите на двата диска е 4.5 мм. Като се има предвид и че новия апарат най-вероятно ще е по-обемист (по-широк) от стария, не знам дали ще остане достатъчно допуск между апарата и джаната.


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Съб 09 авг 2008 8:12


Браво за темата ! ! ! Отдавна мисля над тази тема . Диска който си избрал е екстра и аз съм се насочил главно към него(зависи от джантите които ще сложа) . Но апаратите от какво мислиш да ги вземеш ? (или тези за този диск?) 2-4 бутални ? Най маняшко става с порше/брембо апарати , но и цената е маняшка ... въпреки това изпадат оферти (300-400лв са се продавали :shock ) . До момента ъпгрейда който съм направил е апарати от S2 двубутални , но те си фитват 1:1 . Ако имаш интерес ще те насоча към адски евтини 4 бутални апарати :wink: :lol:
За всички проблеми които си изброил има леснички решения . Супортите за апаратите ще се направят според диска като височина . Ако имаме проблеми с изнасянето на диска , едно фланче ще свърши отлична работа !
RS MAD e с порше апарати , но това далеч не е нискобюджетен проект неговото :lol:



Ето няколко снимки които съм си свалял от разни форуми ...


ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение


golfer написа:
kam_tod написа:Аз не виждам проблем на новия диск, който е с 5 болта, да се пробият (най-добре на координатна машина) отвори за болтове 4х100. Сега преди някой да гракне, че ще се наруши баланса на диска, нека помисли 1 минута преди да пише! Благодаря. Така, че това е минорен проблем.

аз виждам.
да мисля ми е трудно.
ама ако това го направиш и стане без да се пребиеш имаш една бутилка Джак от мене.

Paco го е направил на проекта си точно това на дисковете , дори на главините ... преди време обясни кое как точно , но нека ако има желание да го напише и тук :arrow: Според мен също няма проблем това да се направи на една координатна машина .


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 09 авг 2008 9:19


alpine написа:....

Засега все още проучвам въпроса с апаратите. Понеже в момента на дневен ред са спирачките на 'другата кола', там имам три варианта:
1. Предлагат ми апарати от порше бокстер (за 400 лв. и двата!), които са 4-бутални, но човекът още не е взел окончателно решение дали да ги продава;
2. Има вариант да се ползват апаратите от 725tds, които също са 4-бутални;
3. Брембо апарати, също 4-бутални, но става дебелина.

Понеже проучвам паралелно и за голфа, при него съществува и вариант да се ползват апаратите, които вървят с новия диск... но всичко трябва да се огледа как ще стане на практика.

Ще е много добре, след като си по-напред с материала, да дадеш насоки какви апарати да се ползват. И в тази връзка, ще съм ти благодарен, ако ме насочиш към апарати, които знаеш, че се продават на хубави цени. :D


Pesho_E34
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Pesho_E34 » Съб 09 авг 2008 12:46


А какво става с баланса ?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 09 авг 2008 13:15


Pesho_E34 написа:А какво става с баланса ?

Баланса най-технически издържано ще се реши според мене с нови главини/струговани по старите/,но разпробити на координатна машина или РВ на 5отвора по съответния делителен диаметър на диска ,навиване на резби и си ок.Стоманата по мое мнение може да е някоя по-жилавичка щото ще са сурови/40х/примерно.Лошото е че са още разходи щото ще ти трябват 4ри/ако ще променяш и задните дискове/.Ако пък решиш да ги завъртиш спрямо другите отвори,не знам какъв дисбаланс ще се получи.Тоест ще се натоварят лагерите радиално но точно колко..трябва смятане.Може и много да окаже влияние,може и малко/на живота на лагерите/.Освен това ми се чини че за да е както требе ,трябват по големи лагери да устискват инерционните сили от по-големия диск,тоест да не ги скапва за норматив.


Pesho_E34
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Pesho_E34 » Съб 09 авг 2008 13:38


Мммммм .... за спирачното усилие говорех.
Най общо казано спирачната система представлява едно цилинъдърче
с едно бутало в него и като натиснеш педала буталото измества
течността и така буталцата в спирачните апарати стискат диска.
И кво става с усилието което изискват еднобуталните сток апарати за
които е сметното и новите 4 бутални апаратчета.
Спред мен се нарушава процента между предния и задния мост
което не е ОК. Ако преди е било 60/40 предни/задни сега ще стане
примерно 80/20

пп. Обянсявам така елементарно щото не съм запознат с терминологията.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 09 авг 2008 13:46


ми няма ли да слага и от заде по-големи?,ако не,ще натегне една идея кантара газ спирачка доде му хареса и тва е.


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

Мнениеот ANDREYO » Съб 09 авг 2008 15:45


ние с едно братле на голф 2 кр сложихме отпред 288мм дискове от вр 6 синхро с апарати от а 6 ауди и се получи зверско а отзад сложихме 256мм
дискове предни от кр с апаратите предните и ги преместихме от предната страна към прага.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта