Привет на всички!
Имам Шкода Фелиция 1,3 моноинжекция с горивна уредба Бош мономотроник. Купих си ламбда контрол АЕБ, но все не мога да се наканя да го монтирам. Срещам следните проблеми:
1. Има ли смисъл да прекъсвам още веднъж веригата на дюзата, след като вече е прекъсната от ключа ГАЗ-БЕНЗИН? Ако трябва да се реже още веднъж, това къде трябва да стане преди или след прекъсването за ключа /посоката е от резервоара към дюзата/.
2. Ламбда сондата ми е с подгрев и има четири кабела, три сиви и черен. Кой е сигналния, който трябва да се прекъсне от и към ЛК? Как да го определя със сигурност? В инструкцията за монтиране на Бош ламда сонда пише, че при свързване на кабелите на се допуска запояване, в случая това дали е валидно и как да ги свържа без запояване?
3. От колегата qnis разбрах, че кабела към TPS се свързва на точка 2, има ли значение как /със запояване или само с увиване/?
4. Блока на ЛК ако се монтира в близост до компа дали ще има проблем?
Благодаря предварително за търпението и за евентуалните напътствия!
Монтиране на ламбда контрол
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
веригата на дюзата не е необходимо да се прекъсва още веднъж.
Черният кабел на ламбда сондата е за сигнала, белите са за подгрева, другото е маса.
Ако е без запояване, трябва хубаво да вържеш и изолираш кабелите, или да сложиш клемички /мъжка и женска/.
не съм много сигурен че трябва ТПС да се свърже в точка 2, по-скоро мисля че в точка 4. Разрязваш изолацията на оригиналния кабел и запояваш по възможност /ако не можеш да запоиш - увиваш хубаво и добре се изолира/
защото 1 е маса, 2 е от 0 до 24 градуса отворен дросел, 4 е от 18 до 90 градуса отворен дросел, краче №5 е 5 волта.
/пиновете са четири, но по средата има място и са номерирани 1, 2, 4 и 5/.
Попитай отново колегата дали на 2 /малкия ъгъл на отваряне/ или на 4 да свържеш ламбда контрола.
Поне един мой познат вързваше и каза че на 4 го е вързал.
Но като се замисли човек - ако е на пин №2 ще реагира веднага с подаване на газ.
Съжалявам за размишленията си - дано ти помогнат някак си.
Не пречи ламбда контрола да е до компютъра.
Просто е добре магистралата за газта /от изпарителя до плочката да е максимално къса/ - степ мотора да е по-към плочката.
Черният кабел на ламбда сондата е за сигнала, белите са за подгрева, другото е маса.
Ако е без запояване, трябва хубаво да вържеш и изолираш кабелите, или да сложиш клемички /мъжка и женска/.
не съм много сигурен че трябва ТПС да се свърже в точка 2, по-скоро мисля че в точка 4. Разрязваш изолацията на оригиналния кабел и запояваш по възможност /ако не можеш да запоиш - увиваш хубаво и добре се изолира/
защото 1 е маса, 2 е от 0 до 24 градуса отворен дросел, 4 е от 18 до 90 градуса отворен дросел, краче №5 е 5 волта.
/пиновете са четири, но по средата има място и са номерирани 1, 2, 4 и 5/.
Попитай отново колегата дали на 2 /малкия ъгъл на отваряне/ или на 4 да свържеш ламбда контрола.
Поне един мой познат вързваше и каза че на 4 го е вързал.
Но като се замисли човек - ако е на пин №2 ще реагира веднага с подаване на газ.
Съжалявам за размишленията си - дано ти помогнат някак си.
Не пречи ламбда контрола да е до компютъра.
Просто е добре магистралата за газта /от изпарителя до плочката да е максимално къса/ - степ мотора да е по-към плочката.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Благодаря, така ме посъветва и qnis.
Разбрах, че не е необходимо да се прекъсва още веднъж кабела на дюзата, а двете кабелчета от ламбда контрола към кабелите за ключа ли да ги вържа? Става въпрос за кабелите които се вържат към кабела за дюзата естествено. Идеята ми е, дали ако въобще не ги свържа ще има проблем?
Разбрах, че не е необходимо да се прекъсва още веднъж кабела на дюзата, а двете кабелчета от ламбда контрола към кабелите за ключа ли да ги вържа? Става въпрос за кабелите които се вържат към кабела за дюзата естествено. Идеята ми е, дали ако въобще не ги свържа ще има проблем?
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
pemast написа:Благодаря, така ме посъветва и qnis.
Разбрах, че не е необходимо да се прекъсва още веднъж кабела на дюзата, а двете кабелчета от ламбда контрола към кабелите за ключа ли да ги вържа? Става въпрос за кабелите които се вържат към кабела за дюзата естествено. Идеята ми е, дали ако въобще не ги свържа ще има проблем?
Кабелите за дюзата ги остави свободни.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
ivo123 написа:веригата на дюзата не е необходимо да се прекъсва още веднъж.
Черният кабел на ламбда сондата е за сигнала, белите са за подгрева, другото е маса.
Ако е без запояване, трябва хубаво да вържеш и изолираш кабелите, или да сложиш клемички /мъжка и женска/.
не съм много сигурен че трябва ТПС да се свърже в точка 2, по-скоро мисля че в точка 4. Разрязваш изолацията на оригиналния кабел и запояваш по възможност /ако не можеш да запоиш - увиваш хубаво и добре се изолира/
защото 1 е маса, 2 е от 0 до 24 градуса отворен дросел, 4 е от 18 до 90 градуса отворен дросел, краче №5 е 5 волта.
/пиновете са четири, но по средата има място и са номерирани 1, 2, 4 и 5/.
Попитай отново колегата дали на 2 /малкия ъгъл на отваряне/ или на 4 да свържеш ламбда контрола.
Поне един мой познат вързваше и каза че на 4 го е вързал.
Но като се замисли човек - ако е на пин №2 ще реагира веднага с подаване на газ.
Съжалявам за размишленията си - дано ти помогнат някак си.
Не пречи ламбда контрола да е до компютъра.
Просто е добре магистралата за газта /от изпарителя до плочката да е максимално къса/ - степ мотора да е по-към плочката.
Така се монтира но ТПС се свързва към краче 2. За да може ламбда контрола да знае кога колата е на тихи обороти може и на 4 но само ако не сработи на 2.

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
GOLF@ написа:Намалява ли наистина разхода на гориво?
Някои разказват точно обратното, че единствено при извънградско, когато мотора работи на почти константни обороти, разхода пада. В градски условия дори се покачвал.
Вярно ли е това? Как е при вас?
В общи линий зависи от крака ти дали намаля разхода.
Като цяло автомобила има по-добра динамика и съответно ако се кефиш и повече настъпваш газта... ще гори повече.
Ламбда контрола по-точно оптимизира подаването на гориво.
На бензин ако я юркаш много колата - икономична ли ще е?
Същото е и с газта.
По-развита е и във всеки един момент като ти потрябва мощност я има /не е скопена да не можеш да изпревариш/
съответно като не ти трябва притваря притока на газта...
това е.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта