Проблеми при смяна на консумативи на Г4?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Проблеми при смяна на консумативи на Г4?

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 9:14


Здравейте колеги. Реших сам да си сменя маслото и 3-те филтъра , защото си донесах кастролче от германия пък си мисля че в някой умрял сервиз могат да ме прецакат и да ми сипят друго масло. Въпроса ми е какви са най-честите проблеми възникващи при смяна на консумативи и за какво да внимавам.Колата е Голф 4 1,9 тди AHF 1999г.

Мерси предварително.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 авг 2008 9:36


Най-честия проблем дет се сещам е че дизеловото масло много цапа :lol: Иначе малки проблемчета доста - като почнеш от ръждясали и изпуснали болтове долу на кората/за случея си земи свински опашки/,земи си "дифтунка" или поне силикон да оплътниш старата....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло :lol:


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Чет 14 авг 2008 11:52


друг зор който видях при мен е (BORA), масления филтър има свойството да запича здраво, с пластмасова капачка е отгоре за развиване и е доста тегаво ако нямаш специален инструмент за него , с обикновените метални приспособления с 3 оси за затягане не стана


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 14 авг 2008 13:33


Rabbit_TDI написа:....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло :lol:

Това е най - важното от всичко!!! 8)

nmarinov написа:масления филтър има свойството да запича здраво, с пластмасова капачка е отгоре за развиване и е доста тегаво ако нямаш специален инструмент за него , с обикновените метални приспособления с 3 оси за затягане не стана

Във всяка бензиностанция продават скоби за развиване на маслени филтри - нямат и 5 лева. Ако ли пък не, може и с тръбен ключ (мокс) с по - големи размери и мек парцал, увит около пластмасовата част. Хубаво е да имаш помпичка, но и без нея става.
За маслото ясно, за въздушния ти трябва кръстата отвертка - махаш стария, слагаш новия.
За филтъра на купето - еврейска звезда, не зная кой номер се води (махаш стария, слагаш новия).
За нафтовия филтър е добре да си купиш спринцовка. Много ще ти е удобно, ако имаш чирак клещи - с тях много лесно се махат скобите по маркучите. С филтъра трябва да върви едно пликче с 2 малки гумени уплътнения (черно и синьо) - хубаво е да ги смениш. Те уплътняват възвратния клапан към филтъра. Внимателно да не потрошиш клапана при ваденето, че нов е 42 лв. Писано е много във форума, но ще ти спестя търсенето - задължително при слагането на новия нафтов филтър трябва да го напълниш догоре с нафта, иначе може да имаш ядове. Налей си от бензиностанцията 1 - 2 литра нафта в една туба и дерзай със спринцовката (филтъра се пълни до преливане!!!). После слагаш маркучите и си готов.
Това е - иска се само мерак, време и добра компания :)
Успех! :lol:


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Чет 14 авг 2008 13:59


или отиваш в някой сервиз за 5-10 лв. да ти го сменят, като единственото, което трябва да направиш е ДА ГЛЕДАШ кое масло ти сипват :idea:


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 14:53


anger написа:
Rabbit_TDI написа:....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло :lol:

Това е най - важното от всичко!!! 8)

nmarinov написа:масления филтър има свойството да запича здраво, с пластмасова капачка е отгоре за развиване и е доста тегаво ако нямаш специален инструмент за него , с обикновените метални приспособления с 3 оси за затягане не стана

Във всяка бензиностанция продават скоби за развиване на маслени филтри - нямат и 5 лева. Ако ли пък не, може и с тръбен ключ (мокс) с по - големи размери и мек парцал, увит около пластмасовата част. Хубаво е да имаш помпичка, но и без нея става.
За маслото ясно, за въздушния ти трябва кръстата отвертка - махаш стария, слагаш новия.
За филтъра на купето - еврейска звезда, не зная кой номер се води (махаш стария, слагаш новия).
За нафтовия филтър е добре да си купиш спринцовка. Много ще ти е удобно, ако имаш чирак клещи - с тях много лесно се махат скобите по маркучите. С филтъра трябва да върви едно пликче с 2 малки гумени уплътнения (черно и синьо) - хубаво е да ги смениш. Те уплътняват възвратния клапан към филтъра. Внимателно да не потрошиш клапана при ваденето, че нов е 42 лв. Писано е много във форума, но ще ти спестя търсенето - задължително при слагането на новия нафтов филтър трябва да го напълниш догоре с нафта, иначе може да имаш ядове. Налей си от бензиностанцията 1 - 2 литра нафта в една туба и дерзай със спринцовката (филтъра се пълни до преливане!!!). После слагаш маркучите и си готов.
Това е - иска се само мерак, време и добра компания :)
Успех! :lol:


Мерси за изчерпателния отговор :) да те питам още нещо: тъй като имам кора под двигателя а тя нама отвор за пробката на картера (такава ми сложиха от каското след инцидент ) можеш ли да ми кажеш от коя стана на двигателя е пробката че да си направя дупчица :)

ПС: ако си махна кората сигурно няма да я сложа повече защото цялата е хваната с телове и свински опашки :) (Българска работа-сервиз шама-варна :smackbum )


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 14 авг 2008 15:06


Ами как да ти кажа за пробката...без да свалиш кората няма да може да нацелиш дупката за нея.


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 15:12


anger написа:Ами как да ти кажа за пробката...без да свалиш кората няма да може да нацелиш дупката за нея.


Кофти. Еми значи без кора ще карам. И без това незнам за какво служи :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 авг 2008 15:20


Че кво ти пречи пак да я качиш.Иначе служи да пази мотора от всъвазможните боклуци и сол през зимата - неща който рано или късно водят до повреда на чарколяците из моторния кош.


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 15:29


Rabbit_TDI написа:Че кво ти пречи пак да я качиш.Иначе служи да пази мотора от всъвазможните боклуци и сол през зимата - неща който рано или късно водят до повреда на чарколяците из моторния кош.


Пречи ми че нямам канал. Даже незнам как ще я махам :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 авг 2008 15:39


Нямаш ли канал се откажи.Все още не проумявам що смяташ толкова да се цапаш и мърсиш като нямаш условия.


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 14 авг 2008 15:39


khbhy написа:Пречи ми че нямам канал. Даже незнам как ще я махам :)

На проблема има решение, при това много културно :)
Маслото може да се смени и без да се маха пробката - за целта е необходима помпичка. Потърси с търсачката и ще намериш писано по въпроса, даже някъде бях гледал и клипче. Взимаш си масълцето в ръчичка и тръгваш да търсиш сервиз, който разполага с такава помпичка, сменят ти безболезнено маслото (ти заедно с това ЗОРКО наблюдаваш процеса на смяна) и ... бррррррммммммм :P :P :P :P


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 17:13


anger написа:
khbhy написа:Пречи ми че нямам канал. Даже незнам как ще я махам :)

На проблема има решение, при това много културно :)
Маслото може да се смени и без да се маха пробката - за целта е необходима помпичка. Потърси с търсачката и ще намериш писано по въпроса, даже някъде бях гледал и клипче. Взимаш си масълцето в ръчичка и тръгваш да търсиш сервиз, който разполага с такава помпичка, сменят ти безболезнено маслото (ти заедно с това ЗОРКО наблюдаваш процеса на смяна) и ... бррррррммммммм :P :P :P :P


А със тази помпичка успяват ли да "изсмучат" хубаво старото масло?


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 14 авг 2008 17:23


Доколкото зная, с нея работата се върши по - чисто и прецизно - няма гъзурчене, няма махане на кори и т. н. и не остава никакво масло в двигателя, за разлика от източването през пробката.
ето ти четиво :)
Всеки по - уважаващ себе си сервиз има такъв смукач :lol:

Последна промяна от anger на Чет 14 авг 2008 17:31, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот khbhy » Чет 14 авг 2008 17:28


Добре кажете ми един добър сервиз във варна кадето да ми сменят маслото и горивния филтър :) ако кайете и телефон и/или адрес ще е супер :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта