Здравейте колеги. Реших сам да си сменя маслото и 3-те филтъра , защото си донесах кастролче от германия пък си мисля че в някой умрял сервиз могат да ме прецакат и да ми сипят друго масло. Въпроса ми е какви са най-честите проблеми възникващи при смяна на консумативи и за какво да внимавам.Колата е Голф 4 1,9 тди AHF 1999г.
Мерси предварително.
Проблеми при смяна на консумативи на Г4?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Най-честия проблем дет се сещам е че дизеловото масло много цапа
Иначе малки проблемчета доста - като почнеш от ръждясали и изпуснали болтове долу на кората/за случея си земи свински опашки/,земи си "дифтунка" или поне силикон да оплътниш старата....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло 


- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Rabbit_TDI написа:....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло
Това е най - важното от всичко!!!

nmarinov написа:масления филтър има свойството да запича здраво, с пластмасова капачка е отгоре за развиване и е доста тегаво ако нямаш специален инструмент за него , с обикновените метални приспособления с 3 оси за затягане не стана
Във всяка бензиностанция продават скоби за развиване на маслени филтри - нямат и 5 лева. Ако ли пък не, може и с тръбен ключ (мокс) с по - големи размери и мек парцал, увит около пластмасовата част. Хубаво е да имаш помпичка, но и без нея става.
За маслото ясно, за въздушния ти трябва кръстата отвертка - махаш стария, слагаш новия.
За филтъра на купето - еврейска звезда, не зная кой номер се води (махаш стария, слагаш новия).
За нафтовия филтър е добре да си купиш спринцовка. Много ще ти е удобно, ако имаш чирак клещи - с тях много лесно се махат скобите по маркучите. С филтъра трябва да върви едно пликче с 2 малки гумени уплътнения (черно и синьо) - хубаво е да ги смениш. Те уплътняват възвратния клапан към филтъра. Внимателно да не потрошиш клапана при ваденето, че нов е 42 лв. Писано е много във форума, но ще ти спестя търсенето - задължително при слагането на новия нафтов филтър трябва да го напълниш догоре с нафта, иначе може да имаш ядове. Налей си от бензиностанцията 1 - 2 литра нафта в една туба и дерзай със спринцовката (филтъра се пълни до преливане!!!). После слагаш маркучите и си готов.
Това е - иска се само мерак, време и добра компания

Успех!

anger написа:Rabbit_TDI написа:....... ма най-важното да не тръгнеш преди да си сложил новото масло
Това е най - важното от всичко!!!
nmarinov написа:масления филтър има свойството да запича здраво, с пластмасова капачка е отгоре за развиване и е доста тегаво ако нямаш специален инструмент за него , с обикновените метални приспособления с 3 оси за затягане не стана
Във всяка бензиностанция продават скоби за развиване на маслени филтри - нямат и 5 лева. Ако ли пък не, може и с тръбен ключ (мокс) с по - големи размери и мек парцал, увит около пластмасовата част. Хубаво е да имаш помпичка, но и без нея става.
За маслото ясно, за въздушния ти трябва кръстата отвертка - махаш стария, слагаш новия.
За филтъра на купето - еврейска звезда, не зная кой номер се води (махаш стария, слагаш новия).
За нафтовия филтър е добре да си купиш спринцовка. Много ще ти е удобно, ако имаш чирак клещи - с тях много лесно се махат скобите по маркучите. С филтъра трябва да върви едно пликче с 2 малки гумени уплътнения (черно и синьо) - хубаво е да ги смениш. Те уплътняват възвратния клапан към филтъра. Внимателно да не потрошиш клапана при ваденето, че нов е 42 лв. Писано е много във форума, но ще ти спестя търсенето - задължително при слагането на новия нафтов филтър трябва да го напълниш догоре с нафта, иначе може да имаш ядове. Налей си от бензиностанцията 1 - 2 литра нафта в една туба и дерзай със спринцовката (филтъра се пълни до преливане!!!). После слагаш маркучите и си готов.
Това е - иска се само мерак, време и добра компания![]()
Успех!
Мерси за изчерпателния отговор


ПС: ако си махна кората сигурно няма да я сложа повече защото цялата е хваната с телове и свински опашки


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
khbhy написа:Пречи ми че нямам канал. Даже незнам как ще я махам
На проблема има решение, при това много културно

Маслото може да се смени и без да се маха пробката - за целта е необходима помпичка. Потърси с търсачката и ще намериш писано по въпроса, даже някъде бях гледал и клипче. Взимаш си масълцето в ръчичка и тръгваш да търсиш сервиз, който разполага с такава помпичка, сменят ти безболезнено маслото (ти заедно с това ЗОРКО наблюдаваш процеса на смяна) и ... бррррррммммммм




anger написа:khbhy написа:Пречи ми че нямам канал. Даже незнам как ще я махам
На проблема има решение, при това много културно
Маслото може да се смени и без да се маха пробката - за целта е необходима помпичка. Потърси с търсачката и ще намериш писано по въпроса, даже някъде бях гледал и клипче. Взимаш си масълцето в ръчичка и тръгваш да търсиш сервиз, който разполага с такава помпичка, сменят ти безболезнено маслото (ти заедно с това ЗОРКО наблюдаваш процеса на смяна) и ... бррррррммммммм![]()
![]()
![]()
А със тази помпичка успяват ли да "изсмучат" хубаво старото масло?
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Доколкото зная, с нея работата се върши по - чисто и прецизно - няма гъзурчене, няма махане на кори и т. н. и не остава никакво масло в двигателя, за разлика от източването през пробката.
ето ти четиво
Всеки по - уважаващ себе си сервиз има такъв смукач
ето ти четиво

Всеки по - уважаващ себе си сервиз има такъв смукач

Последна промяна от anger на Чет 14 авг 2008 17:31, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта