Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 01 ное 2007 15:40


Имал съм възможност да си поиграя със сонда Bosch L06 мисля че беше - самоподгряване с дупки (правихме с един приятел такъв уред за мерене на сместа).
Та в книжката и си пише че достига 300 градуса за около 3 минути. Че почва да мери нещо на първата минута почва, ама питам се като имаш сонда забита на входа точно на изходящия колектор, какво значение би имал някъв си реотан, та там сигурно и пламък излиза като се подаде газ. Освен това оригиналната сонда изкарала 15 години, кво ме грее че живота и се удължавал (примерно с 2), още 15 ме устройва напълно да изкара, най-вероятно ще е здрава доста след като съм сменил колата. Според мен си е безсмислено да се дават двойно пари за сонда с подгряване, която стои толкова нагоре по колектора. Виж ако е долу при катализатора друга работа. А вие карайте на газ пък ми говорете за живот на сондите. Било то и с ламбда контрол. Това и съкращава живота в пъти повече от това че не е с подгряване.

Поздрави.




jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Чет 01 ное 2007 16:23


Мери с осцилоскоп :idea: с цифров уред колкото и да е бърз е напълно възможно да те заблуди.Може да се окаже и че е здрава но с този тип уреди не можеш да "хванеш" т.нар."мудна" или "ленива" ламбда сонда,което си е повреда-сондата работи но не както трябва.Ако е минала 100тина хиляди не се колебай-сменяй.И не е нужно да обелваш изолацията на кабела или да го режеш за да измериш,просто сондата на уреда се поставя между самия проводник и гумената тапичка на куплунга-там има "перо" за измерване :wink: Питай патило... :012:

Моя случай беше такъв-"ленива" ламбда,цена 168 лв.Бош с подгряване,диагностики,смяна...всичко 230 лв. :arrow: Резултат-разхода падна от 15-16/100 до около 11/100 градско.

Успех


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 02 ное 2007 0:18


Е моя разход е 18/100 бензин (дали не е заминала се сети сам :) ).Проверих и всъщност разбрах защо е заминала - горе има един датчик за температурата на входящия в двигателя въздух.При мен куплунга му беше целия в масло и затова даваше непрекъснато високи стойности на съпротивлението т.е. ниска температура т.е. комп-а пуска повече гориво.Всичко е много хубаво ама ламбдата така си заминава за норматив.
Изчистих датчика и куплунга и съпротивлението му си дойде в нормите ама за сондата вече е късно.Така или иначе съм си заделил паричките вече и утре ако успея ще я купя иначе в Събота.Моята струва 102лв обикновенна на Bosch без подгряване.
Кабелчето го резнах т.е. само съм го оголил засега понеже така или иначе слагам газова с ламбда контрол и трябва да го прекъсна (минава през блока за управление на газта за да чете сигнала и същевременно да лъже комп-а че сместа е като на бензин).
А къде е това перо,че нещо не се ориентирах.
Аз мисля да си я сменям сам (паля колата,почти веднага гася така,че изходния колектор да се загрее до около 60 градуса и развивам старата) а пък ако се закучи тогава следва ходене по майстори.
Някой ще ми каже ли само какъв ключ я лови (размер,че да си подготвя).
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 02 ное 2007 10:17


Имай предвид че развиването на старата може да е голям зор.
Не помня точно размера, но трябва да е много качествен ключа, отделно мястото е неудобно а трябва да се измисли начин за прилагане на голямо усилие, с удължаване на ключа с тръба и т.н.
Някой я пръскат обилно с мазнотии от сорта на WD40 още предната вечер преди смяната. По мои наблюдения WD40 наистина действа за развиване на запекли болтове, но трябва да му оставиш много време - примерно 2-3 дни.
Но всичко е и въпрос на късмет. Може да се развие и без проблем.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 02 ное 2007 10:27


Куплунга за ламбдата,частта му към компютъра,мястото където влизат кабелите в куплунга е уплътнено с гумено пръстенче(всеки кабел с отделно такова).Сондата се мушка между кабела и пръстенчето,отдолу под пръстенчето е тази контактна пластина.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 02 ное 2007 18:43


Ааха....там не съм се сетил да погледна ;)


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Съб 03 ное 2007 6:42


преди 3 дни си сменях ламбдата и мога да споделя,че доста зор видях с развиването.Ключът с който се развива е номер 22.Пробвах какви ли не методи с удължения и др.Накрая буквално се качих на мотора отгоре и я развих.Колкото до сондата понеже ползвам търговска отстъпка ми излезе около 70лв.Клиентската и цена е 95лв.За тази сонда става въпрос.
Изображение


nivanov
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nivanov » Съб 03 ное 2007 7:49


С нормален цифров мултицет не можеш да замериш сондата дали работи или не, или с осцилоскоп, или с качествен високочестотен волтмер, иначе инертността на мултицета винаги ще те вкара в грешка.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 18 авг 2008 23:18


Някой да знае какво означават показанията на ламбда сондата ,които дава на ваг-ком.
Чувал съм че трябва да са около 1.
На бензин ми варират някъде от 0.8 до към 1.2 и като подавам газ се променя в този диапазон, което май е добре. Направи ми впечатление обаче че преди на газ показваше стойности около 0.5. След като си махнах катализатора показва към 1.5. Дали е от катализатора или нещо се шашка сондата?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 18 авг 2008 23:56


С какаво го мериш това? С мултицет ли?
Ако да- трудно може да се даде еднозначен отговор, но мисля, че поне като показания си в норми.
Мери се с осцилоскоп. Реално още при подаването на контакт от контролера се изработва 'аварийно' 0.4V. Моята сонда е с подгрев и след около 30 сек. почва вече да си показва графиката на напрежението, в зависимост от сместа.
Колкото повече бензин има в сместа- по-високо е напрежението, генерирано от сондата.
Всъщност- постоянно трябва да играе 0-1-0-1... като в по-голямата част от времето седи в единица.
Тук конкретните стойности са нива, а не напрежения. На практика стойноста на сондата никога не съм я видял да пада под 0.2V. Чак като загрее добре, след около 10-15 минути каране горното ниво ми се вдига до около 1.1-1.2V
Иначе руснаците твърдят, че мотора развива най-голяма мощност, когато сондата стои в 'едница' (високо ниво) в 80% от времето. Това би трябвало да значи на цифров мултимер стойност от порядъка на 0.8-0.9V


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 19 авг 2008 0:16


Това което меря май не са волтове. Тези показания са от ваг-ком. Пише ламбда фактор
Изображение


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 19 авг 2008 7:48


Аха!
Е то Ламбда-факторът (коефициент Ламбда или др. начини, по които го наричат) горе-долу отговаря и на напреженията, които се получават, ама само горе-долу ;)
Ако ти се занимава с четене на руски, ето ти едно местенце, дето ще получиш нелоша информация за работата на това чудо на техниката
http://www.autoelectric.ru/tuning/alfometr/alfometr.htm
А тук колегите от ФИАТ-форума са понасъбрали още малко инфо:
http://fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=10747

Заел съм се да превеждам едни статии от руски, ама ги превеждам вече 3 седмици :lol: Мързелът е сила непобедима! :lol: :lol:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 19 авг 2008 13:07


С руския не се справям много, но от другите сайтове разбрах че колкото по-голяма е стойността толкова по-богата е сместта. А пък колата ми гори по-малко от преди. Възможно ли е на газ да дава 1.5?
Има и една малка подробност - реглажа на газовата съм го правил аз без газ анализатор естествено :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 19 авг 2008 15:33


Шкала в виде светодиодной линейки проградуирована в единицах коэффициента избытка воздуха ( ). Коэффициент "1" соответствует стехиометрическому составу. Значения меньше "1" означают богатую смесь, больше "1" - бедную.

Скалата във вид на светодиодна стълбица е градуирана в единици за коефициент на излишък на въздух- ЛАМБДА (символът не излиза при копирането). Коефициент '1' означава стихометричен състав (на сместа) (демек- оптималния за пълно изгаряне на горивото- теоретично)
Значения по-малки от '1' означава богата смес, повече от '1'- бедна.
Във същата тази статия на графиката, която е във волтове е видно, че при богата смес изходното напрежение е във високо ниво (0.85V-1.1V). От което излиза, че този коефициент е някаква обратнопропорционална величина на напрежението. Дано скоро разбера как точно се определя :lol:
VAG-COM-а явно ти дава имено този коефициент ЛАМБДА, а не напрежението на сондата.
По тази причина и аз не съм успял да обясня нещата както трябва! :oops:
Така, че грешките са верни! Сместа на газ ти е бедна, температурата на сондата ти е по-ниска (след като си избил катализатора) и разхода ти е по-нисък. Но и мощността по-ниска.
Всъщност- на газ това не е показателно, защото VAG-COM-а ти дава ЛАМБДА-коефициента на бензин. Оптималната смес при бензин е 14.7:1, а на газ- 15.7:1 (пак според тази статия)
Трябва да си поиграеш да сметнеш приблизително как ще се променят коефициента ЛАМБДА и съотношението гориво/въздух при двата варианта, за да получиш някаква по-точна представа.

Предупреждавам, че всичките тия дивотии, дето ги пиша са информация, почерпена от НЕТ-а, гарантирано не чак толкова добре работещата ми Ламбда-сонда на моята кола и размисли по въпроса. Във всяка една точка, особено в последната, може да съм сбъркал


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 19 авг 2008 16:06


Мерси много за разясненията.
само от това не ми стана ясно
radotom написа:Така, че грешките са верни! Сместа на газ ти е бедна, температурата на сондата ти е по-ниска (след като си избил катализатора) и разхода ти е по-нисък. Но и мощността по-ниска.

Защо мощността е по ниска? Или по-ниска в сравнение с мощността при оптимална смес?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта