Проблем със загряване и съединител на Пассат b3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zelen
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 09 дек 2006 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Проблем със загряване и съединител на Пассат b3

Мнениеот zelen » Вто 26 авг 2008 7:14


Преди две седмици ходих в сервиз да ми сменят ролки ремаци водна помпа и още много работи.От както я вземах тая кола буквално много бързо загрява бих казал прегрява (120 C на дълъг път) има антифриз казаха че може да има въздушна възглавница в системата ?????
От какво може да е мислех за запушен радиатор и да не охлажда но???Кажете 2-3 метода да пробвам да оправя този проблем :cry:
Другото което ми стана вчера както си карам и натискам съединитела да превклиуча предавка и тои остана доло нито вкл. нито изкл. (съединителя е хидравличен) заминал ли е или ? Защото и първа трудно ми влиза "?Даваите някакви съвети щото да не боли глава после
Пишете заглавия, които търсачката ще открива в последствие.
mod edit: dobrinb




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Вто 26 авг 2008 7:19


За възд възглавница колега - слагаш колата на наклон с предницата нагоре отваряш капачката на радиатора и оставяш да работи 5 мин и гледаи излизат ли балончета ако не - термостата е заминал
За съединителя провери тук
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=104135


Потребителски аватар
zelen
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 09 дек 2006 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот zelen » Вто 26 авг 2008 7:29


съгласен съм обаче като я запаля и я няма капачката на разширитела почва да кипи водата от там или ти говориш при студен двигател !Термостата уж го сменях миналата година ??


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Вто 26 авг 2008 7:33


zelen написа:съгласен съм обаче като я запаля и я няма капачката на разширитела почва да кипи водата от там или ти говориш при студен двигател !Термостата уж го сменях миналата година ??

И при студен двигател става иначе ще отвориш капачката на радиатора НЕ разширителния съд-той трябва да е затворен :wink:


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 26 авг 2008 7:40


колега погледни да не ти е запушено тънкото маркуче което идва от троиника със дачика(намира се на главата) и отива във разширителния съд,а и при загрял двигател пипни долния маркуч на радятора ако е студен значи термостата не отваря и перката работи ли ти че никаде не си писал :wink:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 26 авг 2008 7:42


snupeca, дай снимка на капачката на радиатора, моля!

Последна промяна от myrshavija на Вто 26 авг 2008 8:40, променено общо 1 път.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 26 авг 2008 7:53


ако още със запалването почва да кипи - или водна помпа има проблем или гарнитура на главата.
губи ли антифриз?
да не вкарва масло в антифриза?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 26 авг 2008 8:23


Ами колегата казва,че като я запали и след малко време прегрява.
Значи или наистина има въздушна възглавница или термостата не работи.
Схемата за проверка е следната :
горе от тройника на главата излизат два маркуча - един дебел към радиатора и един по-тънък към водната помпа.Този малкия за разширителното казанче не го разглеждам.
Долу от радиатора излиза един дебел и отива в помпата.
Като запалиш колата трябва долния да си остане студен а този по-тънкия постепенно да започне да се загрява.Като дойде време да отвори термостата (85-90градуса,а точната цифра е 87) трябва да започне да се загрява и долния дебел маркуч от радиатора.Малко след това трябва да тръгне перката на радиатора и ако колата продължи да загрява трябва да тръгне и 2-та и степен.Първа тръгва на 95градуса а втора на 102 доколкото си спомням.
Ако това не се случва така значи имаш проблем ама пиши как са ти маркучите за да мислим какъв е.
По повод съединителя така като слушам имаш проблем или с горната помпа или с долната.Вероятно имаш проблем с долната ама това трябва да се провери за да е 100% сигурно.Иначе на самия съединител нищо му няма.По повод 1-ва явно проблема си си го имал отпреди с помпата.И при мен беше така и един ден просто спря да работи,протече спирачна течност между двигателя и скоростите и ми стана ясно,че долната помпа е заминала.....беше се изкормила направо :shock
Успех!


Потребителски аватар
zelen
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 09 дек 2006 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот zelen » Вто 26 авг 2008 10:45


zfa159 написа:Ами колегата казва,че като я запали и след малко време прегрява.
Значи или наистина има въздушна възглавница или термостата не работи.
Схемата за проверка е следната :
горе от тройника на главата излизат два маркуча - един дебел към радиатора и един по-тънък към водната помпа.Този малкия за разширителното казанче не го разглеждам.
Долу от радиатора излиза един дебел и отива в помпата.
Като запалиш колата трябва долния да си остане студен а този по-тънкия постепенно да започне да се загрява.Като дойде време да отвори термостата (85-90градуса,а точната цифра е 87) трябва да започне да се загрява и долния дебел маркуч от радиатора.Малко след това трябва да тръгне перката на радиатора и ако колата продължи да загрява трябва да тръгне и 2-та и степен.Първа тръгва на 95градуса а втора на 102 доколкото си спомням.
Ако това не се случва така значи имаш проблем ама пиши как са ти маркучите за да мислим какъв е.
По повод съединителя така като слушам имаш проблем или с горната помпа или с долната.Вероятно имаш проблем с долната ама това трябва да се провери за да е 100% сигурно.Иначе на самия съединител нищо му няма.По повод 1-ва явно проблема си си го имал отпреди с помпата.И при мен беше така и един ден просто спря да работи,протече спирачна течност между двигателя и скоростите и ми стана ясно,че долната помпа е заминала.....беше се изкормила направо :shock
Успех!

Значи тоззи които е от блока към радиатора е добре горещ е,тънкия които е за разширителя направи си пари.За този които е за помпата довечера като си тряагвам от работа ше ви кажа перката си вкл и двете степени (работи) по странното е че антифриза маи ми чезне проверявам маслото чисто е ????А до съединителя от както съм взимал колата 1-предавка винаги си е влизала трудно довечера ще я проверя за маслени течове от помпите .Мерси за отговорите колеги ако някои е имал пак такива проблеми нека да сподели


krasi_73
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 18 юни 2008 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот krasi_73 » Вто 26 авг 2008 23:31


и на мен първа влизаше трудно.или по скоро я бърках със задна.мислех,че не съм и свикнал още докато онзи ден при потегляне почна силни да стърже първа предавка.видях го и онзи теч дето стана дума между скоростите и двигателя.ходих на майстор и каза да си търся скоростна кутия......


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Сря 27 авг 2008 5:17


за съединителя 1 вземи смени течноста защото сигурно е черна от боклуци и тези боклуци също пречат на нормалната работа на помпите и после хубаво си ги обезвъздуши ако пак не се оправи вече ще пишеш и тогава ще го мислим


Потребителски аватар
zelen
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 09 дек 2006 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот zelen » Сря 27 авг 2008 7:28


angel1223 написа:за съединителя 1 вземи смени течноста защото сигурно е черна от боклуци и тези боклуци също пречат на нормалната работа на помпите и после хубаво си ги обезвъздуши ако пак не се оправи вече ще пишеш и тогава ще го мислим

Мислех си го вчера !Как се сменя по скоро каде се намира пропката ?
Колега долния маркуч които е за помпата е по хладък от горния нз така ли тряабва да е ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 27 авг 2008 7:49


zelen написа:Как се сменя по скоро каде се намира пропката ?
Колега долния маркуч които е за помпата е по хладък от горния нз така ли тряабва да е ?

Сменяш цялата спирачна течност- Обезвъздушаваш и спирачки, и цъединител. Щуцера за съединителя е около помпите. Долната- близо до скоростната кутия, горната- малко отстрани ;) Скатано е леко, но като огледаш- ще го видиш!

Относно маркуча- естествено, че е нормално! Нали минава вече през радиатора охладителната течност. Но ако на ръка можеш да го държиш.... не е както трябва раЛтата!
Съмнявам се, че или не са ти сложили както трябва термостата, или са набили гадна водна помпа.
Не отговори на въпроса дали почти веднага като запалиш почва да кипи. Ако да- намери си читав сервиз, където биха могли да дадат експертна оценка, след това 3-4 по-ячки приятелчета и с експертната оценка се готви да ходиш при първия сервиз! :(
Това, което го даваш като симптоми е за гарнитура или по-лошо- спукан блок!
Дано съм лош пророк!


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот angel1223 » Сря 27 авг 2008 18:15


Радо колегата може да обезвъздуши съединителя без да се налага да прави същото и за спирачките За да прави това и за спирачките трябва да остави казнчето изцяло без течност Виж по добре от къде тръгва маркучето за горната помпа на съединителя А за другото горе долу съм съгласен с теб Към колегата автор на темата водната помпа да не затяга и ремъка да се приплъзва и от там да няма нормално движение на антифриза или пък дане са ги обтегнали ремъка ефекта е същия Пишеш също че са ти сменяли и много други работи кои са те да не би и те да имат връзка със охлад система


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 27 авг 2008 22:56


angel1223 написа:Радо колегата може да обезвъздуши съединителя без да се налага да прави същото и за спирачките

:да: Напълно съгласен!
Ама бас връзвам, че никога не е подменял спирачната течност, а тя за съжаление е силно хигроскопична и поема влага от въздуха. Като наеме достатъчно влага почва да завира при употреба на спирчките- получават се газови 'джобове' (мехури от завряла вода) и... сещаш се какво става ;)
По дебелите книги дават спирачната течност да се сменя на всеки 2 години.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта