Проблем с бобината на Венто
Проблем с бобината на Венто
Привет на всички. Карам Венто 1.8 94г. (бензин/газ). Преди около 6 месеца колата просто загасна по време на движение - закарах я в един сервиз, където установиха проблем с бобината и датчика на Хол. Всичко беше наред до преди 2 седмици, когато колата отново спря. Смених отново бобината с някаква съмнителна марка от 65лв. - изкара 3 дена. Купих си нова - маркова за 138лв. и на следващия ден се запътих към сервиз да направят диагностика. По пътя към сервиза и тази бобина сдаде багажа. На дърпане се добрах до сервиза и тук започна интересното. Сложиха нова бобина за новите 165лв. и закачиха компютъра за диагностика, който обаче за всеобща изненада показа, че всичко по колата си е абсолютно наред (ток от алтернатора, състояние на акумулатора, кабели и свещи-нови, няма паразитни пикове и т.н.). Майсторите казаха бобината е била проблема - "няма страшно - карай". Аз обаче се съмнявам че само това е било проблема и чакам поредната авария. Моля за помощ. Някой ако е имал подобен проблем ще му бъда много благодарен ако даден съвет. Какво друго да проверя - къде може да е проблема.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Не случайно комутатора е с алуминиево тяло. То е за охлаждане на транзистора, служещ като изходен буфер на бобината.
Това, обаче, е недостатъчно. За това ламарината на купето на колата му помага
Ако бобината и комутаора са ти в общ блок най-добре ги свали, старателно почисти под тях да няма никакви боклучета и грапавини и след това ги стегни добре с болтовете.
Някои дори съм виждал да слагат термо-паста (една бяла, за по-добър термоконтакт, има ги в магазините за електронни компоненти). Аз имам в къщи, но ме домързя и... за сега новата ми ментак-бобина кара така!
Е, кара вече 2 години, де
Това, обаче, е недостатъчно. За това ламарината на купето на колата му помага

Ако бобината и комутаора са ти в общ блок най-добре ги свали, старателно почисти под тях да няма никакви боклучета и грапавини и след това ги стегни добре с болтовете.
Някои дори съм виждал да слагат термо-паста (една бяла, за по-добър термоконтакт, има ги в магазините за електронни компоненти). Аз имам в къщи, но ме домързя и... за сега новата ми ментак-бобина кара така!

Е, кара вече 2 години, де

Това мнение го мернах някъде докато разглеждах темите по въпроса и проверих контакта на бобината с купето. Всичко ми изглежда нормално. Пък и както казвате вие, дори и менте бобината трябва да издържи известно време. Между другото два от пътите бобината ми гърми докато колата още не е загряла само няколко километра след запалването рано сутрин.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Доста интересно....Опелите имат абсолютно същите проблеми.......
В твоя случай по вероятно е да ти гърми комутатора.....а не бобината ....комутатора е една дяволска работа и може да те (ме накара да си ударя образованието в земята)......провери си датчика на хол.....той подава пулс към комутатора и повече се скапва тоя вход отколкото отворения колектор към бобината......
Бобина не гори лесно колкото и да е менте...
В твоя случай по вероятно е да ти гърми комутатора.....а не бобината ....комутатора е една дяволска работа и може да те (ме накара да си ударя образованието в земята)......провери си датчика на хол.....той подава пулс към комутатора и повече се скапва тоя вход отколкото отворения колектор към бобината......
Бобина не гори лесно колкото и да е менте...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров и 59 госта