Проблем с бобината на Венто

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с бобината на Венто

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 8:19


Привет на всички. Карам Венто 1.8 94г. (бензин/газ). Преди около 6 месеца колата просто загасна по време на движение - закарах я в един сервиз, където установиха проблем с бобината и датчика на Хол. Всичко беше наред до преди 2 седмици, когато колата отново спря. Смених отново бобината с някаква съмнителна марка от 65лв. - изкара 3 дена. Купих си нова - маркова за 138лв. и на следващия ден се запътих към сервиз да направят диагностика. По пътя към сервиза и тази бобина сдаде багажа. На дърпане се добрах до сервиза и тук започна интересното. Сложиха нова бобина за новите 165лв. и закачиха компютъра за диагностика, който обаче за всеобща изненада показа, че всичко по колата си е абсолютно наред (ток от алтернатора, състояние на акумулатора, кабели и свещи-нови, няма паразитни пикове и т.н.). Майсторите казаха бобината е била проблема - "няма страшно - карай". Аз обаче се съмнявам че само това е било проблема и чакам поредната авария. Моля за помощ. Някой ако е имал подобен проблем ще му бъда много благодарен ако даден съвет. Какво друго да проверя - къде може да е проблема.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 03 сеп 2008 8:31


Не случайно комутатора е с алуминиево тяло. То е за охлаждане на транзистора, служещ като изходен буфер на бобината.
Това, обаче, е недостатъчно. За това ламарината на купето на колата му помага ;)
Ако бобината и комутаора са ти в общ блок най-добре ги свали, старателно почисти под тях да няма никакви боклучета и грапавини и след това ги стегни добре с болтовете.
Някои дори съм виждал да слагат термо-паста (една бяла, за по-добър термоконтакт, има ги в магазините за електронни компоненти). Аз имам в къщи, но ме домързя и... за сега новата ми ментак-бобина кара така! :lol:
Е, кара вече 2 години, де ;)


lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 9:10


Това мнение го мернах някъде докато разглеждах темите по въпроса и проверих контакта на бобината с купето. Всичко ми изглежда нормално. Пък и както казвате вие, дори и менте бобината трябва да издържи известно време. Между другото два от пътите бобината ми гърми докато колата още не е загряла само няколко километра след запалването рано сутрин.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 03 сеп 2008 9:20


Само бобината ли е сменяна или комплект с комутатора? Кабелите, свещите в какво състояние са?


lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 9:27


Бобината е сменена в комплект с комутатора всичките пъти. При предишната смяна смених и свещите и кабелите, тъй като ми казаха че това се получавало от нередовната смяна на свещите.


Invisible
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 27 окт 2004 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Invisible » Сря 03 сеп 2008 10:02


Отварял ли си дистрибутарната капачка, да провериш дали няма нагар?


lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 10:09


Ами всъщност капачката ми изглежда като нова, което много ме изненада, тъй като свещите които смених не изглеждаха в много добро състояние. Но и майсторите в сервиза погледнаха капачката и казаха, че била супер.


Invisible
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 27 окт 2004 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Invisible » Сря 03 сеп 2008 10:36


А от къде си дръпнал ток за клапана на газта.


lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 11:24


Ходих да проверя и така като гледам има един от кабелите за газовата влиза в купето (предполагам към ключето) и е хванат точно от снопа кабели на бобината. Дали е стандартно оттам да се взима захранването за клапана и възможно ли е оттам да идва проблема???


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 03 сеп 2008 12:04


при мене от 4 години взимам ток за захранване на ключа газ/бензин и не е имало проблеми, но по-принцип не препоръчват оттам да се взима +.


lokky
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lokky » Сря 03 сеп 2008 13:37


Хъммм освен да хвана + от друго място и да чакам развитие. Поне тази последната бобина е с гаранция 1 година от сервиза :-)


Invisible
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 27 окт 2004 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Invisible » Сря 03 сеп 2008 14:05


Общо взето и аз това имах предвид, защото едно приятелче с вектра имаше подобен проблем и му бяха казали да си дръпне + от друго място. И вече няколко месеца не е имал проблем. Успех.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пон 08 сеп 2008 23:52


Доста интересно....Опелите имат абсолютно същите проблеми.......
В твоя случай по вероятно е да ти гърми комутатора.....а не бобината ....комутатора е една дяволска работа и може да те (ме накара да си ударя образованието в земята)......провери си датчика на хол.....той подава пулс към комутатора и повече се скапва тоя вход отколкото отворения колектор към бобината......
Бобина не гори лесно колкото и да е менте...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта