Здравейте колеги,
Имам следния проблем с моето Ауди с 1Z мотор :
когато мотора загрее губи мощност, прави голям черен облак колата зад себе си и разхода е незнайно колко, но не малко...
Отидох на диагностика в известния сервиз Супер Дизел и резултата е "заминала платка на дизеловата помпа", 1100 EUR нова помпа или 700лв при тях рециклирана платка с 6м. гаранция.
Въпросите ми са следните :
1. Има ли шанс някоя друга по-евтина част да е проблема ?
2. Ако не - има ли по-евтин и траен вариант за ремонт ?
3. Колко приблизително й остава на колата да спре да работи мотора ?
Ще съм благодарен, ако някой има опит с такива неща и сподели...



Дизел помпа или друго ? 1Z мотор...
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Благодаря за мнението
Двама души вече споменават, че вероятно диагнозата е грешна, но вариант за ремонт на по-ниска цена има, колегата ако желае може да го напише в темата
Общо взето знам, че при толкова скъпа диагноза е нужно и второ , че и трето мнение...
Иначе за информация на колегите - в Германия един цял мотор 1Z с цялото му оборудване - помпи, турбо, маркучи, стартери и т.н. на около 150-180хил.км. е 1000 EUR, така че ако Ви се налага ремонт над 1000 EUR май разходка или някакъв вид доставка от Германия е доста по-изгодно

Двама души вече споменават, че вероятно диагнозата е грешна, но вариант за ремонт на по-ниска цена има, колегата ако желае може да го напише в темата

Иначе за информация на колегите - в Германия един цял мотор 1Z с цялото му оборудване - помпи, турбо, маркучи, стартери и т.н. на около 150-180хил.км. е 1000 EUR, така че ако Ви се налага ремонт над 1000 EUR май разходка или някакъв вид доставка от Германия е доста по-изгодно

- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
вия тая германия я имате за един голем склад. Един приятел ми каза че ако случайно видя стоп за Rover "Хвърлен на улицата" да го взема че не му се копувал нов !!! Спред него тука ходиш по улицата и си избираш части или в няй лошия случай цял ден се ровиш из моргите където има коли с повреди като супено огледало (и затова е в морга
)
Значи като начало що не кажеш колата кат е студена как работи ?
не че нещо ама ако е изгоряла платка тогава просто немада пали. Много ми е съмнителната тая диагностика. Казаха ли ти поне какви гешки е показала (номерата на грешките) . Не бързай със ремонт за 1000 евро щото при мен при същото поведение на колата с еоказа прецакан ЕГР клапан който оправих за 1 минута (без да давам 1000 евро)

Значи като начало що не кажеш колата кат е студена как работи ?
не че нещо ама ако е изгоряла платка тогава просто немада пали. Много ми е съмнителната тая диагностика. Казаха ли ти поне какви гешки е показала (номерата на грешките) . Не бързай със ремонт за 1000 евро щото при мен при същото поведение на колата с еоказа прецакан ЕГР клапан който оправих за 1 минута (без да давам 1000 евро)
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В ebay.de вчера имаше 3-4 предложения такива, това имах в предвид...
Интересно е, че колата винаги пали от половин оборот и работи перфектно на празен ход, независимо студена или топла е. Затова ме усъмни и резултата от диагностиката. Оборотите й също винаги на празен ход са заковани на 800 и не мърдат. Преди време съвсем леко играеха, но с добавка за чистене на дюзи от година не е мръднала.
Като е студена (т.е. преди да си е стигнала нормална работна температура) върви както би трябвало - има мощност и пушек в огледалата не виждам, върви както би трябвало да върви.
Като загрее до нормалната температура постепенно започва да губи мощност при по-рязко ускорение и натисна ли малко повече педала зад мен колите се скриват в черен облак. При по-дълъг път в началото върви нормално, след което повече от 100км/ч вдига трудно и пуши здраво отзад. Разхода извънградско преди по компютър показваше 4.7л/100км, в момента средния разход извънградско е 7.1. Градския разход по компютър е 7.6, но реално е над 8,5-9л/100км. Аз принципно карам кротко и преди не е давала дори и в задръствания повече от 7.5, максимум 8л.
Ами това е, иначе съм чувал за запушване на ЕГР, но нямам идея нито какво представлява ЕГР-то, нито как се чисти, но след като е за 1 минута работа - бих могъл да пробвам...
Интересно е, че колата винаги пали от половин оборот и работи перфектно на празен ход, независимо студена или топла е. Затова ме усъмни и резултата от диагностиката. Оборотите й също винаги на празен ход са заковани на 800 и не мърдат. Преди време съвсем леко играеха, но с добавка за чистене на дюзи от година не е мръднала.
Като е студена (т.е. преди да си е стигнала нормална работна температура) върви както би трябвало - има мощност и пушек в огледалата не виждам, върви както би трябвало да върви.
Като загрее до нормалната температура постепенно започва да губи мощност при по-рязко ускорение и натисна ли малко повече педала зад мен колите се скриват в черен облак. При по-дълъг път в началото върви нормално, след което повече от 100км/ч вдига трудно и пуши здраво отзад. Разхода извънградско преди по компютър показваше 4.7л/100км, в момента средния разход извънградско е 7.1. Градския разход по компютър е 7.6, но реално е над 8,5-9л/100км. Аз принципно карам кротко и преди не е давала дори и в задръствания повече от 7.5, максимум 8л.
Ами това е, иначе съм чувал за запушване на ЕГР, но нямам идея нито какво представлява ЕГР-то, нито как се чисти, но след като е за 1 минута работа - бих могъл да пробвам...
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Тук е обяснено за ЕГРа а български
http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12
а тук съм описал какъв проблем имах (същия кат твоя) и как го реших
http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12
за целта изчкакай да изстине мотора. Махни вакуумното маркуче на ЕГР клапана и го затапи с болче примерно. И покарай да видиш какво ще стане.
Поздрави
http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12
а тук съм описал какъв проблем имах (същия кат твоя) и как го реших
http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?t=12
за целта изчкакай да изстине мотора. Махни вакуумното маркуче на ЕГР клапана и го затапи с болче примерно. И покарай да видиш какво ще стане.
Поздрави
- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Колега,голямото черно петно което излиза от ауспуха ти е в следствие на малкото количество въздух за явно многото гориво което се подава!Това с помпата май някой си го е изсмукал от пръста без дори да се хлопне по кухата картуна(извинявам се за израза ,но си е така) или просто са му трябвали кинти.Би било хубаво да идеш на една диагностика,може да покаже нещо макар че няма гаранция.Успех
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В събота успях да елиминирам ЕГР-то, засега резултата е следния :
1. пушека доста намаля, но е е както преди - преди не пушеше, можеби трябва време за издухване на саждите
2. разхода по моя преценка се нормализира, поне това което показва по компютър
3. мощност има и при загрял двигател, но не е голяма
Успях да вържа колата с Ваг-ком и грешката, която дава е :
Intake Manifold Error
зачистя ли я, известно време я няма, после пак се появява, това обаче преди да запуша ЕГР, ще я тествам пак при първа възможност..
Благодаря пак, колега, за вярната насока
[quote="vladitdrv"][/quote]
Благодаря и на теб, колега, знам вече, че диагнозата със сигурност не е "проблемна помпа"
1. пушека доста намаля, но е е както преди - преди не пушеше, можеби трябва време за издухване на саждите
2. разхода по моя преценка се нормализира, поне това което показва по компютър
3. мощност има и при загрял двигател, но не е голяма
Успях да вържа колата с Ваг-ком и грешката, която дава е :
Intake Manifold Error
зачистя ли я, известно време я няма, после пак се появява, това обаче преди да запуша ЕГР, ще я тествам пак при първа възможност..
Благодаря пак, колега, за вярната насока

[quote="vladitdrv"][/quote]
Благодаря и на теб, колега, знам вече, че диагнозата със сигурност не е "проблемна помпа"

- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
vladitdrv написа:Обърни внимание върху надува на турбото!Разхода идва от малка мощност(гориво има,пуши,не върви добре и естествено даваш още повече газ)!
Аз само искам да допълня че е силно възможно да имаш спукан маркуч по който минава нагнетения въздух (и от там пада налягането) или дори спукан интеркулер.
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За интеркулер - нямам идея, нито съм удрял колата отдолу, а е много трудно да влезе камъче или каквото и да било, има решетка, след това голяма крива тръба.... Възможно ли е да е прекалено задръстен интеркулера с боклуци между ламелите отвън ? Понеже скоро го бях гледал и почти не се виждаше да има ламели...
Иначе маркучите съм проверил първо, преди имах този проблем с един S-образен, който влиза в интеркулера, беше сцепен, но пък тогава перманентно нямаше мощност и пушеше...
Иначе маркучите съм проверил първо, преди имах този проблем с един S-образен, който влиза в интеркулера, беше сцепен, но пък тогава перманентно нямаше мощност и пушеше...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта