Забиване след 3000 оборота - 1.9 TDI /AFN/
и аз имам подобен проблем имам голф 4 1,9 тди 115 к.
значи изклучжа ми турбото и минажа на авариен режим само на 6та на 3000 оборота. диагностика та ми показва че има сврух налягане в мотора и за това спира турбото но незнам а и ники не ми казва от каде идва проблема. преди го правеше на 5та но след като махнах катализатора сас 5та нямам проблем само на 6та на 3000 оборота на останалите скорости мога да я режа без проблем. кажете някоя идея какво трябва да се сени или погледне. благодаря
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: и аз имам подобен проблем имам голф 4 1,9 тди 115 к.
emmo написа:значи изклучжа ми турбото и минажа на авариен режим само на 6та на 3000 оборота. диагностика та ми показва че има сврух налягане в мотора и за това спира турбото но незнам а и ники не ми казва от каде идва проблема. преди го правеше на 5та но след като махнах катализатора сас 5та нямам проблем само на 6та на 3000 оборота на останалите скорости мога да я режа без проблем. кажете някоя идея какво трябва да се сени или погледне. благодаря
Погледни какво съм написал 3-4 мнения по нагоре


- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
driver написа:Как мога да си изчистя турбото от нагара?
Интересен въпрос


Определено сам няма да се справиш, а и особенно ако несиго првил друг път такаче по-добре дай 150-200лв. на човек който се занимава с това и дати реши проблема без излишни осложнения.
То чистенето на самата турбина отнема около 15-20мин. а свалянето и качването и около 3 часа

- Apokalypsis
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- driver
- Мнения: 2033
- Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
- Автомобил: diesel
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Днес тествах малко колицата - вдига 190 км/ч., ще направи и 200 но и трябва по-дълга отсечка. Прегледах помпата - няма белези че е отваряна, прегледах и клапана Н75 /отворих го и го почистих/. Разлика в набирането нама. Чудното е, че като отнемам и пак подавам газ по време на ускорение турбото се усеща отново, че започва да надува дори и след 3500 оборота?! Забелязах, че при плавно ускорение нещата са различни - колата си набира и след 3000 оборота. А сега де????
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
driver написа:... Чудното е, че като отнемам и пак подавам газ по време на ускорение турбото се усеща отново, че започва да надува дори и след 3500 оборота?! Забелязах, че при плавно ускорение нещата са различни - колата си набира и след 3000 оборота. ..
това е напълно нормално. при 3500 оборота че дори и 4000 да са, като отпуснеш педала на газта и турбината спира да прави налягане (разтоварва веднага) и след като го натиснеш пак тя започва пак да надува. при постоянно натисна педал постоянно си надува.
Грешно е мнението на мнозина че налягането на турбината се влиае само от оборотите, тоест ако е двигнала над 2000 оборота значи турбината се е "включила" и независимо от положението на педала на газта налягането си е едно и също.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
driver написа:Забелязах, че при плавно ускорение нещата са различни - колата си набира и след 3000 оборота. А сега де????
И аз от доста време си карам с този проблем /забиването/ случвали ми се е общо 7-8 пъти и вече му хванах цаката -НИКАКВО РЯЗКО НАСТЪПВАНЕ НА ГАЗТА ОТ 2500 ДО 3500 об/м и може да си караш без да се налага да гасиш и палиш


- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Ами ако тисе наложи да изпревариш някой в критична ситуция какво правим?пак постепенно ли ще натискаш педала задане забие
Това нее работа а и явно турбото е започнало дасе затлачва малко по малко.
А за рязкото натискане на газта и забиването може дасе обясни рязкото отваряне на лопатките в крайно положение и там нагара който сее събрал блокира лопатките и тенемогат дасе върнат и турбото ''пренадува'' и колата влиза в авариен режим.

А за рязкото натискане на газта и забиването може дасе обясни рязкото отваряне на лопатките в крайно положение и там нагара който сее събрал блокира лопатките и тенемогат дасе върнат и турбото ''пренадува'' и колата влиза в авариен режим.
- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ами ако тисе наложи да изпревариш някой в критична ситуция какво правим?пак постепенно ли ще натискаш педала задане забие Rolling Eyes Това нее работа а и явно турбото е започнало дасе затлачва малко по малко.
А за рязкото натискане на газта и забиването може дасе обясни рязкото отваряне на лопатките в крайно положение и там нагара който сее събрал блокира лопатките и тенемогат дасе върнат и турбото ''пренадува'' и колата влиза в авариен режим.
Има нещо вярно в написаното,но има един момент в които въпросния клапан Н75(електрически на 99% е ок,но механично е възможно да задържа и си губи бързодеиствието) не си върши достатъчно добре работата и се получава моментно свръхналягане при което автоматично минаваш на сервизен режим(фабрично зададени параметри които предпазват мотора от повреди).Така че преди да се сваля турбото за почистване е хубаво да се провери дали всичко по вакумите е ОК иначе може да се окаже че даваш 200-300 лева на вятъра!
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
vladitdrv написа:Ами ако тисе наложи да изпревариш някой в критична ситуция какво правим?пак постепенно ли ще натискаш педала задане забие Rolling Eyes Това нее работа а и явно турбото е започнало дасе затлачва малко по малко.
А за рязкото натискане на газта и забиването може дасе обясни рязкото отваряне на лопатките в крайно положение и там нагара който сее събрал блокира лопатките и тенемогат дасе върнат и турбото ''пренадува'' и колата влиза в авариен режим.
Има нещо вярно в написаното,но има един момент в които въпросния клапан Н75(електрически на 99% е ок,но механично е възможно да задържа и си губи бързодеиствието) не си върши достатъчно добре работата и се получава моментно свръхналягане при което автоматично минаваш на сервизен режим(фабрично зададени параметри които предпазват мотора от повреди).Така че преди да се сваля турбото за почистване е хубаво да се провери дали всичко по вакумите е ОК иначе може да се окаже че даваш 200-300 лева на вятъра!
И ти си прав нека първо колегите с този проблем прегледат въпросния клапан N75 и всички мъркучи към кулера и турбото и вакумите,нее изключено и от някой от тези неща да е

Но едно сваляне и почистване никога нее излишно,защото така или иначе някой ден и това ще трябва дасе прави,а и това е идеален момент дасе види цялостното състояние на турбото-лагери,оси,лопатки и т.н. което може да предотврати бъдещ по-сериозен проблем,а за колегите с чипчета това би било едно доста полезно упражнение да знаят в какво състояние е турбото все пак.
Едно е да хванеш турбото чее тръгнало в ранен етап и даго оправиш,а съвсем друго е вече като е изпоначупило всичко и камоли да се счупи корпуса е тогава вече си отива за нова турбинка


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 50 госта