Замисля се при рязко подаване на газ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
detjo
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AEK 1995
Местоположение: София

Замисля се при рязко подаване на газ

Мнениеот detjo » Нед 14 сеп 2008 0:32


Здравейте,
Колата е от гаража, напоследък забелязвам от време на време на светофар като подам по-рязко газ и в началото не дърпа, след 3-4 секунди се освестя и забързва, освен това на 2-ра като карам и вдигна крака от газта много рязко забавя. Незнам дали това е нормално, но ми се струва, че преди не беше така.
Смених въздушен филтър, горивен филтър, свещи, термодатчик за охладителната течност, почистих дроселната клапа, но проблема си остава.
Наскоро прочетох, че регулатора на налягането има някакво допълнително вакуум мъркуче свързано със смукателния колетор, което спомага за обогатяване на горивната смес при рязко отваряне на дрослената клапа. При мен това мъркуче е леко оръфано и е възможно е заминало. Незнам дали това има нещо общо, но ще съм балгодарен ако дадете някакви идей по проблема.

Поздрави,
Детелин




Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Мнениеот sportul » Нед 14 сеп 2008 8:06


това има връзка с датчика за оборотите (хол)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 14 сеп 2008 9:49


sportul написа:това има връзка с датчика за оборотите (хол)

Защо?Как?

Често срещано явление и при двата мотора AEK/AFT е да прекъсват,особено на незагрял мотор.На какво се дължи - не зная точно,аз си го обеснявам с амортизираността на доста датчици в системата - ламбда сонда,TPS (най-вече той) и останалите датчици.
Напълно възможно е също така горивната помпа да не е в състояние да осигури необходимия дебит с нужното налягане в момента на натискане на газта.

Ако маркучето,за което пишеш наистина е напукано - смени го,ако имаш възможност.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Мнениеот sportul » Нед 14 сеп 2008 10:35


ами дроселовата клапа си предава движението на потенциометъра поне при моно , предполагам че е едно от двете "хол" "потенциометър"


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 14 сеп 2008 11:02


sportul написа:ами дроселовата клапа си предава движението на потенциометъра поне при моно , предполагам че е едно от двете "хол" "потенциометър"

Хмммммммм.ОК.
Датчикът на Хол не отчита обороти.
Относно дроселовата клапа - щом на един мотор смесообразуването му се командва от някакъв компютър, то обикновено има TPS.Като се поизносят пътечките на Throttle Position Sensor-а може да се появи подобно прекъсване.


detjo
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 20 мар 2008 10:01
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AEK 1995
Местоположение: София

Мнениеот detjo » Нед 14 сеп 2008 13:56


Здравейте, днес намерих малка цепнатина в гумата след въздушния филтър. Беше отдолу и затова не съм я забелязъл, залепих я с изолирбанд и сега сякаш изчезна проблема. А дросела го замервах с омметър и съпротивлението му расте плавно (доколкото ел. омметър може да го покаже) от 1,2 до някъде 2,8 кОм. Неможах да измеря напрежение при включено запалване директно на клемата понеже е капсулована.
Засега мисля, че е читав и ще карам с него.
Благодаря все пак на отзовалите се.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 14 сеп 2008 22:18


Смени си вакуумното маркучле към регулатора на налягането. Струва стотинки (метъра да е 1 левче...)


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 15 сеп 2008 8:12


Може и бенз. помпа да няма достатъчно налягане :idea:


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пон 15 сеп 2008 10:49


Ламбдата скоро сменял ли си, нещо ми звучи като ленива ламбда сонда, ако е остаряла точно това прави .. замисля се след натискане на педала на газта и изведнаж тръгва..... ако имаш и газ, почти съм сигурен че е ламбдата, щото газта я уморява за нула време.... на газ не се замисля нали......


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 15 сеп 2008 16:17


Опитай да почистиш дюзите/дюзата/ с ултразвук,почисти и цедката на бензиновата помпа ако е потопяема в резервоара и би трябвало да се реши проблема.Аз го имам същия дерт ама на бензин и само когато е студена колата.Загрее ли проблема изчезва и само при първо палене за деня падат рязко обороти почти до изгасване.Не знам дали датчика дето дава инфо на компира при мене е син отгоре на тройника и той не влияе. :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта