Избор-Голф 4 1.9tdi-101,116 или 131 коня?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Кой е най-добрият дизелов двигател от трите?

1.9TDI-101bhp
3
4%
1.9TDI-116bhp
10
14%
1.9TDI-131bhp
59
82%
 
Общо гласове: 72
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 16 сеп 2008 18:03


Apokalypsis написа:Много се чудя за 101коня-щом го слагат и на пасат б5.5,значи няма да е слаб за купето на Г4. :?


Недей да лежиш много на тази кълка. Във всяка гама от двигатели, на всяка фирма има едни такива дето да се чудиш закакво са ги измислили и са наливали пари за разработка. В крайна сметка, няма слаб и пъргав двигател, всичко е въпрос на усещане, нрав и желания на задкормилното устройство и реалната експлоатация на даденото превозно средство.

Айде че малко се отплеснах...... :respect




Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Вто 16 сеп 2008 19:10


За мен най-добре яхвай един 131 звяра и да не ти пука.Колата е добра само да попадне на собственик,караш с хубаво масло щото е малко капризна от към тая "екстра" и си свиркаш.Наи-важно е да се оглеждаш като купуваш,да не му е извит врата от някой джигит и после да ходиш да го лекуваш само :lol: !


П.С. От двигателя 131 ТДИ става и ТДИ с чип така че двигателя има още какво да даде :wink:


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Мнениеот maimo » Вто 16 сеп 2008 19:21


колега аз имаx 116 коня по4ти 4 години na vw bora нямал съм никави проблеми и варви доста добре въобще не отстъпва на 131 :) поне това са моите впе4атления от гонките които съм правил.все пак зависи от състоянието на колата.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Вто 16 сеп 2008 19:49


Всички помпи дюзи са пъргави и с голям въртящ момент, 110 коня, който не е помпа дюза ще бие 101 коня по разход с малко, но не и като пъргавина. Винаги едното е за сметка на другото. Конете не са всичко! Аз много се точех на 131 коня, но държах да е ауди А3, че и с 5 врати. Е не може "сандвич от 3 страни намазан". Взех ТДИ 110 коня и съм доволен, пък и е по-прост и непретенциозен мотор с евтина поддръжка от помпа-дюзата. Ако ще я караш предимно в града най-добре ТДИ 90 коня.


ribar
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 30 яну 2008 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот ribar » Вто 16 сеп 2008 21:07


Интересни коментари правят колегите :roll:
как така 131к.с. е сполучлив,а 116-не е?ВСИЧКИ ЧАСТИ ПО ДВИГАТЕЛЯ И СКОРОСТНАТА КУТИЯ ИМ СА ЕДНАКВИ
Аз имам помпа-дюза и твърденията ми не са голословни,а който не вярва(а най-вече е за колегата,който иска да купува)-да проверят части по каталог.
150к.с. се различава само по въздуховода,софтуера и предавателното число на 6-та предавка от 116 и 131 :lol:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 16 сеп 2008 22:31


ribar написа:...

:don't worry Колеги, когато давате мнения, първо се убедете, е с тях няма да въведете друг в заблуда или да го объркате. Нито 116 е толкова еднакъв като 131, още по-малко разликите между 131 и 150 са само описаните от колегата. Има разлики в турбини, дори при 150 буталата са различни, и ред други неща. Принципно 116 к.с. двигателят е предлаган в по-ранните етапи на производството, като след това софтуерно е ограничен до 101 к.с. Дали защото е давал някакви дефекти или по други причини, само можем да гадаем. Аз лично съм управлявал около 33000 км 101 к.с. с чип на Пасат Б 5.5 и съм доста доволен. Но ако има възможност да се вземе читав 131 к.с. - човек изобщо не трябва да се замисля. Колкото повече, толкова повече. :wink:


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Zinoto » Вто 16 сеп 2008 22:58


Да допълния предния пост. Точно на 131 и 150 коня предавателните числа са еднакви, а турбината на 150 коня е по-голяма. Освен въздуховодите и буталата степента на компресия е различна. За това бих предпочел 131 коня. Не случайно на Ауди го няма мотора 150 коня.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 16 сеп 2008 23:43


...то ако всичко опираше до софтуер, досега да съм отнесъл и чипирал някоя 101к.с ПД... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Apokalypsis
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Apokalypsis » Сря 17 сеп 2008 7:34


Момчета,кажете нещо за разхода-един и същ ли е при тези двигатели? :?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 17 сеп 2008 8:44


За разликата в разхода можеш да видиш в фирмените данни.Вероятно ще е нещо от сорта 0.1-0.3 на 100 км. ,което в реални условия няма как да го усетиш при все че разхода варира много от задкормилното и това къде и в кви задръствания кара колата.Естествено обаче ако крака ти е тежък 131 магарета могат да изядат повече сяно :lol: Ама ако караш с ограниченията на скороста/примерно до 110 извънградско и 140 на магистралата/и плавно стъпваш разликата в разхода ще е никва,че може да се окаже и 131 коня най-икономичен понеже на постоянна скорост с него ще си на по-ниски оборти.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 17 сеп 2008 9:00


Rabbit_TDI написа: Ама ако караш с ограниченията на скороста/примерно до 110 извънградско и 140 на магистралата/и плавно стъпваш разликата в разхода ще е никва,че може да се окаже и 131 коня най-икономичен понеже на постоянна скорост с него ще си на по-ниски оборти.

:да: И че по мощния мотор не се товари като малкия ;)


Потребителски аватар
Apokalypsis
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Apokalypsis » Сря 17 сеп 2008 9:14


Rabbit_TDI написа:За разликата в разхода можеш да видиш в фирмените данни.Вероятно ще е нещо от сорта 0.1-0.3 на 100 км. ,което в реални условия няма как да го усетиш при все че разхода варира много от задкормилното и това къде и в кви задръствания кара колата.Естествено обаче ако крака ти е тежък 131 магарета могат да изядат повече сяно :lol: Ама ако караш с ограниченията на скороста/примерно до 110 извънградско и 140 на магистралата/и плавно стъпваш разликата в разхода ще е никва,че може да се окаже и 131 коня най-икономичен понеже на постоянна скорост с него ще си на по-ниски оборти.

Вероятно колега няма да го настъпвам-всичко ще бъде в рамките на нормалното,но в такъв случай(щом разликата в разхода е сведена до минимум),клоня към 131-остава само да съпоставим двигателите и като разходи по поддръжката :D Давайте инфо,скоро ще се стигне до консенсус в избора :)


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 17 сеп 2008 11:30


131 е най - добрият избор измежду твоите
аз лично ако 150 коньовите не бяха толкова юркани бих си взел такава, въпреки че разликата със 131 е доста минимална / изключае охлюва /


Потребителски аватар
Apokalypsis
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Apokalypsis » Сря 17 сеп 2008 13:20


TDI-RS написа:131 е най - добрият избор измежду твоите
аз лично ако 150 коньовите не бяха толкова юркани бих си взел такава, въпреки че разликата със 131 е доста минимална / изключае охлюва /

Добре колега,виждам,че си с 131-коньова бегачка-сподели впечатления-ускорение,макс.скорост,разход,скъпа ли е поддръжката?Мерси! :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 17 сеп 2008 13:50


http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=107350
-ако имаш парите направо ходи го пробвай и го отнасяй.Бас ловя ,че няма да намериш такъв по евтин в Германия/да не говорим купищата занимавки дето ще си спестиш/



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, videlin85, Пешо2004 и 46 госта