Проблем с обороти на празен ход след чистене на дросел

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Проблем с обороти на празен ход след чистене на дросел

Мнениеот sexov » Пон 15 сеп 2008 8:39


Колата е Голф 2 1,6 с PN мотор и прословутия карб Pierburg 2EE.
Значи колеги реших по изчетеното в сайта и аз да си почистя дросела и да усетя разликата :D. Колата е на бензин/газ оборотите на празен ход играеха ужасно. На светофари подържам газта иначе гасне на бензин, на газ много рядко. Смених кабели и свещи, капачка с палец въздушен филтър и пристъпих към чистенето на карбуратора.
За целта си купих спрей от ОМВ за чистене на карбуратори. Разколачих го и с едно парцалче и този спрей започнах чистенето. Изчисти се перфектно дросела не съм очаквал да чисти този спрей така изумен съм. Сглобих всичко и вързах тръбички датчици всичко.
Свързах клемите на акумулатора и запалих. В резултат обаче, оборотите съвсем ги нямаше и трябваше да помпам газта за да мога да ги поддържам някакав ужас. Стоях така докато (колата загрее и се включи перката. Положението си беше все същото. Реших да обърна на газ да видя как е там. И тук леко играят оборотите но в съвсем по малки граници- поносимо. Значи мисълта ми е че от това чистене положението се влоши вече на бензин много по рязко падат оборотите докато не угасне. Другото което е появи се едно свистене все едно колата ми е инжекцион много странно всички маркучета съм ги вързал не е останало нещо несвързано. Някой да има някакви съвети. Не съм сменил само температурния датчик не го и знам кой е и къде се намира някой ако може да ми го покаже но и от него не вярвам нещо да се подобри. Незнам някаква центровка ли трябва да се прави. Все съм чел че след чистене на дросел оборотите са високи докато се обучи е мойте никакви ги няма




Рошко
Мнения: 236
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Рошко » Пон 15 сеп 2008 10:29


колега, имах същия проблем, ходих по сервизи то не бяха типиес-и , дросели, и нищо не се оправяше, все майстори а нищо не направиха в един прекрасен ден отидох и си купих нови вакуумни маркучи и от тогава колата пее.Всичко на всичко ми излезе 10 лева а преди това потроших сума ти пари за тъпи майстори.Опитай с това ако не стане тогава вече я води на майстор.Надявам се да съм бил полезен успех!


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Пон 15 сеп 2008 11:51


Всички маркучета които са около карборатора съм ги сменил преди месец


Рошко
Мнения: 236
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Рошко » Пон 15 сеп 2008 12:42


Колега не е задължително да е около карб.Много зависи каква ти е газовата.Аз например имам поне 5 маркуча за вакуум слагани с газовата .и са из целия двг отсек, така че те съветвам да провериш всички вакууми пробвай да ги откачаш един по един и да запушваш с пръст. ;)


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Пон 15 сеп 2008 15:18


Значи колега имаш същия голф като мен!
И при мен правеше проблеми на оборотите при празен ход. Оборотите падаха за период от 3 секунди, нормализираха се и после пак за 3 секунди падаха. Целия процес се повтаряше. Колко съм я мъчил, фамилията и разгоних от даване на газ. Неще и неще. Да тормозиш колата не е лекарство. Ти добре си сменил всички вакууми, но има един отзад, който малко трудно се вижда. Той взима въздух от филтъра за изпаренията от резервоара. Преди него има един клапан. Свали маркуча преди клапана, и виж дали има добър вакуум. При мен като се заслушвах и се чуваше как като давам газ и колата си взема въздух отнякъде. Този маркуч се оказа спукан и дупката беше доста голяма. Оригинален маркуч за този вакуум в магазина нямаха, но беше възможно да го поръчат от Германия за символичната сума от 61 лева. Реших си проблема с маркуч за 1,20 и оборотите се успокоиха. Пак имам малки проблеми, тъй като подам газ и като е студена се замисля дали да тръгне и леко притриса, но като загрее и се оправя. Незная дали този проблем не е от запушени жигльори, но ще се радвам ако някой сподели.
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=103218&postdays=0&postorder=asc&start=0 това е темата за моя проблем. Ако можеш да ме насочиш, къде е тази дроселова клапа, тъй като и при мен може тя да е проблемна и затова при студен двигател да се замисля да върви ли или не ще съм ти благодарен. Също така ще те посъветвам да отвориш капака и да слушаш дали отнякъде не смуче въздух. Тъй като колега който кара Голф EZ имаше проблем с тампона на карбуратора и като сменил него и горивния филтър, работата се оправила. Също така колата има и ламбда сонда, която също може да прави проблем. За тези които се чудят - да колата има ламбда сонда и ECU, а този електронен карбуратор колкото е добър толкова е и палав и като се заиграе ти къса нервите :lol: . Другото което мога да те посъветвам е да си махнеш въздушния филтър и да видиш как се държи колата. при мен като го махнех и се пооправяше. Но само временно.
Ако дроселовата клапа е тази вътре в карбуратора, то е малко странно как тя се е зацапала толкова. Считам че е съвсем възможно някой от горепосочените причини да карат голфа да "хълца". Ако откриеш нещо ново колега, ще се радвам да споделиш, и ако е възможно да постнеш някой снимки на двигателя ти и на карбуратора.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Пон 15 сеп 2008 15:54


Абе ужасно беше зацапана и сега светна но оборотите станаха още по лабилни скачат нагоре надолу трябва постояно да се помпа с педала

Изображение


arkadius
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот arkadius » Пон 15 сеп 2008 16:38


Имам същият проблем сумати и неща смених последно казаха че е компютър та сега чакам да видя дали от от това проблема


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Пон 15 сеп 2008 17:02


Възможно е и да си си разстроил карбуратора. Отварял ли си го, разглобявал ли си го, повече от това което е снимано. Въртял ли си болтчета или само с парцалче ги изчисти. Много странно е да стане така след чистенето. Да си забелязал напоследък преди да паднат оборотите на празен ход, да са били по ниски от обичайното. Провери си и нивото на антифриза, тъй като съм чувал, че влияе на автоматичния смукач. Провери, дали не ти смесва горивата (газ и бензин). Като я караш как върви така? Провери ли онова маркучле, за което ти говорих, което е от задната страна на карбуратора долу ниско почти до колекторите? Тествай и междувременно споделяй.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Вто 16 сеп 2008 10:51


Не съм отварял карбуратора само го чистих при разкачени букси на датчици маркучета след което всичко закачих където му е мястото. Карбуратора блесна но започна да съска като инжекция когато се дава газ. Ако става въпрос за маркучето което влиза отзад на карбуратора от към купето него съм го закачил и не е скъсано и повредено :shock


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Вто 16 сеп 2008 12:05


Това положение ме води до мисълта, че някоя букса е с прекъснат проводник. Преди това обаче виж тампона на карбуратора, и при работещ двигател размърдай карбуратора да видиш дали няма съскането да се усили, ако е така сменяй тампона. След това те съветвам да откачаш буксите една по една докато работи двигателя, особено тези от двете страни на въздушния филтър, но не откачай буксата на бензиновата помпа, понеже колата ще угасне. Едната е на един сив клапан от лявата страна на карбуратора като застанеш с лице към колата, а другата е от дясната му страна и е хваната на нещо като метален клапан, закрепен с три винтчета за корпуса на карбуратора. И двете букси са с по два проводника. Добре е да измериш дали има някакво напрежение по тях, тъй като при мен като запалиш или дадеш на контакт при работа на място на двигателя и на двете букси има напрежение и то около 12-13 волта. Разкачаш първо едната, после другата букса и следиш за промени. Аз имам лична молба да провериш какъв е вакуума след онзи метален клапан отдясно на карбуратора, когато колата работи на място при студен двигател. Това можеш да провериш, като свалиш онова "П" образно маркучле, в което влиза едно друго жълто маркучле. Въпроса ми е при работещ двигател силен ли е вакуума там? Виж дали някое маркучле не е пречупено и да неможе да си взема въздух оттам. При работещ двигател вдигни капака и слушай, дали отнякъде не си взема въздух. Направи ли теста с горивото - завиваш кранчето на газовата бутилка, така че да не пуска газ, след това палиш на бензин и караш малко. Това е важно, тъй като съм чел из форума тук колеги да се оплакват от нередовна работа на двигателя при такъв проблем. Все пак и админите поназнайват доста, така че няма да е зле и те да дадат някой идея.
Поздрави


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Вто 16 сеп 2008 14:43


Значи установих съскането от къде е точно от маркучето с този въпросния сив клапан, като застанеш срещу двигателя отляво на филтъра. Но проблема с оборотите си мисля че не е там, ще го сменя. Но само това за сега
Тампона е здрав когато клатя карбуратора не се променя нищо. От което съдя че е здрав по всяка вероятност.
Интересно ми е това малкото маркуче което влиза когато си пред двигателя в дясно в кутията на филтара. Него като го извадя и не се променя нищо. Докато това което влиза в ляво на кутията като го извадя и колата се мъчи да загасне като го запуша с пръст си работи двигателя. Всички опити ги правя на газ при добре загрята кола. На бензин трябва да поддъжам газта иначе няма никакви тихи обороти и гасне постоянно


arkadius
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот arkadius » Вто 16 сеп 2008 19:06


arkadius написа:Имам същият проблем сумати и неща смених последно казаха че е компютър та сега чакам да видя дали от от това проблема


проблема решен оказа се от компютъра
проблема бил идвал от неправилно монтиране на бас касата :shock
150лв


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Сря 17 сеп 2008 9:58


Добре ама моя проблем не е от монтажи и допълнителни интервенции :D


arkadius
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот arkadius » Сря 17 сеп 2008 10:00


Касата съм я монтирал преди 5 месеца и сега е дало отражение :shock


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Пет 19 сеп 2008 8:38


Някой може ли да ми каже кой е този температурен датчик който прави мизерии и влияе върху запалването и обортите на празен ход преди да е загряла колата номер 22 или 27 от картинката по долу

Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта