Дали е термодатчик?!? - решено!!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Дали е термодатчик?!? - решено!!!

Мнениеот Leppard » Пон 29 сеп 2008 12:11


Здравейте колеги, първо за тези които ще кажат да ползвам търсачката - "да" ползвах я и намерих много от това което ми трябваше, но има един въпрос на който немога да си отговоря. Значи проблема е следния - в една тема поствана от друг колега четох, че колата му заграява до около 70-72 градуса извънградско. И аз съм така. В друга една тема пък беше описан проблем, че кола не пали след като току що е била угасена, т.е работещ двигател след спирането му не иска да запали отново. Та значи тези проблеми ги имам и аз - и в двете дискутирани теми отговорите се въртяха около термодатчика. И сега ето го питането ми - Ако термодатчика е повреден, как мога да го установя защото пък инак си включва перката на вентилатора на 90-92 градуса. Но това става само когато колата работи на място. Не би ли трябвало и с перката да имам проблем ако ми е повреден термодатчика. Колата ми е Г3 1,4 АБД.

Благодаря предварително.

пс. Термостата е сменен преди седмица с "Валер"

Последна промяна от Leppard на Вто 21 окт 2008 9:37, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пон 29 сеп 2008 12:18


Това на колко ти включва вентилатора , се определя от друг датчик(поне така съм чул :D ). Ами най-добре го провери с VAG-COM примерно. На диагностиката го изкарва веднага! Сега ако караш дълго време извън градско или градско няма значение и неиска да ти се дигне темп. по показания на таблото или ти се вдига стрелчицата но много бавно. Това е типичен проблем - термостат. Ходи го прави че ще сменяш гумички на клапанчета скоро :D
ПС: Друго което можеш да направиш е да го мернеш с един мултицет. Аз съм със сдвоен датчик на температурата който е на тройника. Мисля че трябва да мериш Омове или Мега омове и съотношението е 1:2 , ако е по-различно начи сменяш датчика. Хващаш крачетата две по две с мултицета и мериш съпротивлението. Комбинациата кой две да премериш ще я налучкаш. Просто не я помня :)


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Пон 29 сеп 2008 12:21


Както съм писал по-горе термоста съм сменил тоз месец, но промяна в температурата нямаше. Каквото беше със стария това е и с новия термостат. Ако може и едно пояснение, щом перката се включва от друг датчик тогава този дето се намира на тройника при термостата каква роля има?? Малко тъп въпрос ама като незнам... :oops:


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пон 29 сеп 2008 12:27


Значи единия термодатчик при по-старите модели дава сигнал към компота на колата, другия е за показанията на таблото. В моя случай просто датчиците са сдвоени в едно общо тяло.
ПС: датчика за вентилатора е качен на радиатора директно. (пак не сам много сигурен де :D ), ама дигни капака и ще видиш.

Последна промяна от designer1 на Пон 29 сеп 2008 12:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Пон 29 сеп 2008 12:27


Значи ако съм разбрал правилно откачам буксата на тоз датчик и меря, но това при работещ двигател ли се прави или не. Моя датчик също е с 4 извода. маркировката му е жълт пръстен ако е от значение.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Пон 29 сеп 2008 12:29


Ами по принцип няма значение дали работи двигателя или не. Но я по-добре при загрят двигател и огасен и след 2 часа ще го премериш пак като изтине :)

ПС (за незнам си кой път): Ако имаш 45лв. толкова струва в Ауто+ вземи си нов и О-прустен за 0.50 ст. и го сложи новия. Караш и гледаш какво става :)


aito
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 25 сеп 2005 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

.

Мнениеот aito » Пон 29 сеп 2008 12:59


смени си датчика на пластмасоеия троиник.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Мнениеот balamata » Пон 29 сеп 2008 13:02


Като махнеш буксата на датчика ще мериш между 1 и 3 краче.При 20 градуса трябва да е от 2250-3000 ома,30 гр. е 1500-2000 ома,40 гр. е 1000-1500 ома,60гр. е 550-675 ома,и при 80 градуса е 275-375 ома!
Забравих да ти кажа,че десните крачета са първо и трето.


Потребителски аватар
VENISH_GOLF_3_GT
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

:)

Мнениеот VENISH_GOLF_3_GT » Пон 29 сеп 2008 13:08


колега смени си дачика аз имах същия проблем моя вобще неискаше даже да пали някои път.А на мен сащо тогава не ми се вдигаше стрелката на температурата като го смених дачика ми се вдигаше стрелката като ти казваш до 72 градоса но като ми провериха с сонда температурата на двигатела всичко си беше като трябва и ми казаха че сигорно е нещо в таблото


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Пон 29 сеп 2008 13:24


Добре колеги, благодаря за бързите и изчерпателни отговори. Ще премеря датчика, а за по сигурно ще взема и да го сменя.


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Пет 03 окт 2008 10:40


След обстоен преглед и измерване на термодатчика (понеже не ми се даваха излишни пари :oops: ) стана ясно че датчика си е наред, както и часовника на таблото. Ситемата е затворена отвсякъде, няма течове и т.н. Просто не доумявам защо колата не загрява. Остава явно да съм попаднал на ментак термостат. Комай и аз като някои колеги ще си ги окачам на стената на срама.


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Пет 03 окт 2008 11:26


Ако на място ти загрява до 90 градуса, а в движение не иска 100% е термостата, явно не си уцелил бройка :) Споко, има колеги дето са сменяли 5 термостата за 1 седмица докато уцелят "точния"...


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Пет 03 окт 2008 12:06


Да, на място загрява до 90 градуса, а в движение неиска. Ако това е диагнозата явно ще ходя пак по магазините, въпроса е че се чудя каква марка термостат да взимам, и от коя е по-малко вероятно да уцеля ментак. Инак по другите теми видях какви марки са изброени ама знам ли на какво ще се натреса....


Потребителски аватар
Milanski
Мнения: 422
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
Автомобил: VW Golf 4 110
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Milanski » Пет 03 окт 2008 15:22


здравей колега и аз имах такъв проблем с моето поло ( за термостата говоря ) смених го с моторад май беше марката и заспа на 90 градуса и на градско и на дълго явно съм късметлия че уцелих от първия път читав термостат :D успех


Потребителски аватар
Leppard
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево
Контакти:

Мнениеот Leppard » Вто 21 окт 2008 9:38


След 3 сменени термостата най-накрая попаднах на свестен и температурата се нормализира!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 66 госта