Здравейте колеги, първо за тези които ще кажат да ползвам търсачката - "да" ползвах я и намерих много от това което ми трябваше, но има един въпрос на който немога да си отговоря. Значи проблема е следния - в една тема поствана от друг колега четох, че колата му заграява до около 70-72 градуса извънградско. И аз съм така. В друга една тема пък беше описан проблем, че кола не пали след като току що е била угасена, т.е работещ двигател след спирането му не иска да запали отново. Та значи тези проблеми ги имам и аз - и в двете дискутирани теми отговорите се въртяха около термодатчика. И сега ето го питането ми - Ако термодатчика е повреден, как мога да го установя защото пък инак си включва перката на вентилатора на 90-92 градуса. Но това става само когато колата работи на място. Не би ли трябвало и с перката да имам проблем ако ми е повреден термодатчика. Колата ми е Г3 1,4 АБД.
Благодаря предварително.
пс. Термостата е сменен преди седмица с "Валер"
Дали е термодатчик?!? - решено!!!
- Leppard
- Мнения: 72
- Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
- Контакти:
Дали е термодатчик?!? - решено!!!
Последна промяна от Leppard на Вто 21 окт 2008 9:37, променено общо 1 път.
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Това на колко ти включва вентилатора , се определя от друг датчик(поне така съм чул
). Ами най-добре го провери с VAG-COM примерно. На диагностиката го изкарва веднага! Сега ако караш дълго време извън градско или градско няма значение и неиска да ти се дигне темп. по показания на таблото или ти се вдига стрелчицата но много бавно. Това е типичен проблем - термостат. Ходи го прави че ще сменяш гумички на клапанчета скоро
ПС: Друго което можеш да направиш е да го мернеш с един мултицет. Аз съм със сдвоен датчик на температурата който е на тройника. Мисля че трябва да мериш Омове или Мега омове и съотношението е 1:2 , ако е по-различно начи сменяш датчика. Хващаш крачетата две по две с мултицета и мериш съпротивлението. Комбинациата кой две да премериш ще я налучкаш. Просто не я помня


ПС: Друго което можеш да направиш е да го мернеш с един мултицет. Аз съм със сдвоен датчик на температурата който е на тройника. Мисля че трябва да мериш Омове или Мега омове и съотношението е 1:2 , ако е по-различно начи сменяш датчика. Хващаш крачетата две по две с мултицета и мериш съпротивлението. Комбинациата кой две да премериш ще я налучкаш. Просто не я помня

- Leppard
- Мнения: 72
- Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
- Контакти:
Както съм писал по-горе термоста съм сменил тоз месец, но промяна в температурата нямаше. Каквото беше със стария това е и с новия термостат. Ако може и едно пояснение, щом перката се включва от друг датчик тогава този дето се намира на тройника при термостата каква роля има?? Малко тъп въпрос ама като незнам... 

- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Значи единия термодатчик при по-старите модели дава сигнал към компота на колата, другия е за показанията на таблото. В моя случай просто датчиците са сдвоени в едно общо тяло.
ПС: датчика за вентилатора е качен на радиатора директно. (пак не сам много сигурен де
), ама дигни капака и ще видиш.
ПС: датчика за вентилатора е качен на радиатора директно. (пак не сам много сигурен де

Последна промяна от designer1 на Пон 29 сеп 2008 12:28, променено общо 1 път.
- VENISH_GOLF_3_GT
- Мнения: 417
- Регистриран на: Пон 26 ное 2007 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
:)
колега смени си дачика аз имах същия проблем моя вобще неискаше даже да пали някои път.А на мен сащо тогава не ми се вдигаше стрелката на температурата като го смених дачика ми се вдигаше стрелката като ти казваш до 72 градоса но като ми провериха с сонда температурата на двигатела всичко си беше като трябва и ми казаха че сигорно е нещо в таблото
- Leppard
- Мнения: 72
- Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
- Контакти:
След обстоен преглед и измерване на термодатчика (понеже не ми се даваха излишни пари
) стана ясно че датчика си е наред, както и часовника на таблото. Ситемата е затворена отвсякъде, няма течове и т.н. Просто не доумявам защо колата не загрява. Остава явно да съм попаднал на ментак термостат. Комай и аз като някои колеги ще си ги окачам на стената на срама.

- Leppard
- Мнения: 72
- Регистриран на: Сря 13 дек 2006 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево
- Контакти:
Да, на място загрява до 90 градуса, а в движение неиска. Ако това е диагнозата явно ще ходя пак по магазините, въпроса е че се чудя каква марка термостат да взимам, и от коя е по-малко вероятно да уцеля ментак. Инак по другите теми видях какви марки са изброени ама знам ли на какво ще се натреса....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 72 госта