Трябват ти два шенкела + 2 диска 280мм ..... незнам какво се чудиш
Теоретични разсъждения и идеи за ъпгрейд на предни спирачки
musura написа:....
Иначе относно ефективността на спирачките в зависимост от диаметъра на диска, не е толкова важна площта на самия диск, от колкото самият му диаметър. В случая ефекта от по-големите дискове идва от това, че спирачната сила, която прилагаме чрез спирачната система върху колелата на автомобила е право пропорционална на радиуса на диска при равни други условия. При положение редиуса на 280 мм. диск е с цели 9 и кусур % по-голям от радиуса на 256 мм. диск ни дава основание да смятаме, че съответно спирачното усилие върху колелата ще бъде с 9% по-голямо....
Точно така, това бях писал и аз малко по-горе.
Значи при конверсията 256 - 280 мм. нещата стоят точно по този начин, както казваш, защото площта на накладката е същата, 6% увеличение на спирачната площ на диска спомага най-вече за намаляване на фейдинг ефекта. Реалното подобрение на спирането с 9.357% (ако трябва да сме педантични) идва от по-големия диаметър на диска и по-големия радиус на захващането на спирачния апарат.
Ако сметнем само този параметър за 312 мм. диск, излиза че спирачното усилие ще нарастне с 21.875%. Като се има и предвид, че накладката в моя случай ще е по-голяма поне с 50-60%, а увеличението на спирачнаа площ на диска е 46%, мисля че може да се очакват резултати от рода на 30% по-добро спиране. Но засега това са само предположения, спомням си че имаше една тема в ОФФ-а, за спирачния път от 100 км/ч... Като стане готов целия сет-ъп ще се замеря и аз и ще пиша, като преди това ще измеря и колата точно колко тежи, на кантар. В момента съм с много добри предни гуми, ще пиша и марката и размерите им, защото страшно много влияят на спирането. Задните спирачки засега ще останат сток.
П.С. Хубаво ще е и в темата да се изкажат хора, които имат опит с различните видове накладки, както колегата Cordoba16vt по-горе в темата. Ще е полезно и за двата вида конверсии... ако се споменат и цени, ще е супер.
П.П.С. Знам, че повечето тунери предпочитат да не споделят опита си, особено ползвайки аргумента, че на тях никой не им е помагал и са се блъскали сами, но се надявам това да се промени за добро...
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
alpine написа:слагай 280мм ама от г60слагаш шенкели с делящ се супорт (от мк2 гти,мк3 тди,гт (не става от гти) ) апаратите и супортите си остават същите които имаш .
Трябват ти два шенкела + 2 диска 280мм ..... незнам какво се чудиш
от коя 3-ка ГТИ не става , 4е мисля да си зимам супорти от АБФ за да си ка4а 280 дискове...
В момента съм с Корадови шенкели и спира4ки на 256
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Sachko написа:alpine написа:слагай 280мм ама от г60слагаш шенкели с делящ се супорт (от мк2 гти,мк3 тди,гт (не става от гти) ) апаратите и супортите си остават същите които имаш .
Трябват ти два шенкела + 2 диска 280мм ..... незнам какво се чудиш
от коя 3-ка ГТИ не става , 4е мисля да си зимам супорти от АБФ за да си ка4а 280 дискове...
В момента съм с Корадови шенкели и спира4ки на 256и си мисля 4е супорти от АБФ за 280 ще ми сваршат работа
може и да греша де
Апаратите от АБФ стават без проблем на 280мм. диск от Г60, но от Г3 АБФ и т.н. дисковете не стават. Просто са с различно ЕТ (Изнасяне спрямо главината)!
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
neon написа:Sachko написа:alpine написа:слагай 280мм ама от г60слагаш шенкели с делящ се супорт (от мк2 гти,мк3 тди,гт (не става от гти) ) апаратите и супортите си остават същите които имаш .
Трябват ти два шенкела + 2 диска 280мм ..... незнам какво се чудиш
от коя 3-ка ГТИ не става , 4е мисля да си зимам супорти от АБФ за да си ка4а 280 дискове...
В момента съм с Корадови шенкели и спира4ки на 256и си мисля 4е супорти от АБФ за 280 ще ми сваршат работа
може и да греша де
Апаратите от АБФ стават без проблем на 280мм. диск от Г60, но от Г3 АБФ и т.н. дисковете не стават. Просто са с различно ЕТ (Изнасяне спрямо главината)!
мен ме интересува АБФ-ския супорт дали ще стане за корадов шенкел с Г60 диск ...
Ама маи не след като са с разли4ен офсет диковете
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
alpine написа:аз имах впредвид че шенкелите от гти няма да му станат първо заради шлиците второ заради носачите на двойката .
Не съм намирал никаква разлика между супортите от г60 280мм и мк3 гти 280мм така че вземай смело . Апаратите и те са си еднакви .
апаратите знам 4е са 54-ки , само ми стана интересно каде е разликата 6тото диска наистина е по разли4ен като офсет ... ако разликата е в шенкела , тогава е разбираемо ...демек самото положение да самия супорт е по изнесено за да стане на по изнесения диск
Ще ги зема да пробвам пък то ще покаже
- niki7878
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз на единицата сложих следната комбинация :
шенкели от Г3 ГТ за 256мм дискове
апарати със супорти от Г3 ГТИ АБФ за 280мм дискове
Дискове 280мм на четири отвора за Г2 Г60
спирачна помпа 22мм от Г2 Г60
задни дискове от Г2 ГТИ със супорти, шенкели и апарати от Г3 ГТИ Юби
колата си спира перфектно...
шенкели от Г3 ГТ за 256мм дискове
апарати със супорти от Г3 ГТИ АБФ за 280мм дискове
Дискове 280мм на четири отвора за Г2 Г60
спирачна помпа 22мм от Г2 Г60
задни дискове от Г2 ГТИ със супорти, шенкели и апарати от Г3 ГТИ Юби
колата си спира перфектно...
Последна промяна от niki7878 на Нед 28 сеп 2008 14:33, променено общо 1 път.
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
niki7878 написа:Аз на единицата сложих следната комбинация :
шенкели от Г3 ГТ за 256мм дискове
апарати със супорти от Г3 ГТИ АБФ за 280мм дискове
Дискове 280мм на четири отвора за Г2 Г60
спирачна помпа 22мм от Г2 Г60
задни дискове от Г3 ГТИ Юби със супорти, шенкели и апарати
колата си спира перфектно...
Еми тогава Супорт от АБФ става за Г60 диск (и двете 280мм) което отговаря на въпроса ми ... Благодаря !!!
mod edit: niki7878
-
Cordoba16vt
- Мнения: 540
- Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
Cordoba16vt написа:Sachko написа:
Еми тогава Супорт от АБФ става за Г60 диск (и двете 280мм) което отговаря на въпроса ми ... Благодаря !!!
то с 280mm ти точно нема да може много да спираш![]()
Е аз до ся спирах с 239мм се някак 4е се напъна и с 280мм (колко пати ще спра няма да броим ) А ся сериозно ... не ми се минава на 16" джанта защото още не съм намерил подходящата ... та като я намеря ще сложа нещо 4 бутално с 3** мм диск
С това некачествено брембо се наводни пазара......
не може един диск който се води по-специален да е по-евтин от нормалния!
.......
не може един диск който се води по-специален да е по-евтин от нормалния!
.......
Последна промяна от Bobby_ на Пет 07 ное 2008 23:07, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта

