Защо новите дизели не им слагат PD ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Защо новите дизели не им слагат PD ?

Мнениеот LiRiX » Чет 02 окт 2008 11:56


Здравейте колеги :)

Значи напоследък чета, че VW не слага на новите си дизелови агрегати PD или т.н. common rail.

Не съм съвсем сигорен в твърденията си, просто така прочетох в няколко поста.

Защо ще се отказват от тази технология? Нали намалява разхода и се увеличава мощността на двигателя(това е целта). Заради скъпата поддръжа ли? Или .. ?

Благодаря предварително.

Мисля темата по-добре пасва на Основен ;)
mod edit: group®

Последна промяна от LiRiX на Чет 02 окт 2008 20:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Чет 02 окт 2008 11:57


Екология, екология, екология....предпочитат да сложат филтър за твърди частици пред сложна технология...


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Чет 02 окт 2008 12:30


слагат common rail, НЕ слагат PD


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 02 окт 2008 12:35


PD го отрекоха.
Всичко ново ще е само с common rail. :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 02 окт 2008 12:35


Лирикс.. помпа-дюза и common-rail са 2 различни системи
слагат common-rail вече поради причината която каза пингпонг по горе


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Чет 02 окт 2008 12:54


По скъпа подръжка, по скъпо пройзводство ,има PD по шумен по неефективен все такива работи ,само що толкова много са натискаха до последно да го правят незнам.

P.S пинг понг филтъра за твърди частици ко общо има с PD технологията ? :idea:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 02 окт 2008 13:29


ПД има техническа невъзможност да пръска там достатъчно бързо, така че например да пръска повече от 3 пъти на такт..

това беше една от причините да не могат да го ефективизират повече...
такова ми се въртеше...


Потребителски аватар
Kingpin
Мнения: 2020
Регистриран на: Пет 30 сеп 2005 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Пловдив

Мнениеот Kingpin » Чет 02 окт 2008 13:34


momo 1 написа:
P.S пинг понг филтъра за твърди частици ко общо има с PD технологията ? :idea:


Нищо, нали за това казах? :? :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 02 окт 2008 13:58


momo 1 написа: по неефективен все такива работи :idea:

Тва последното го сгреши.Точно заради него се натискаха да го правят до последно/ПД е по-рюзък и икономичен особенно спрямо първото поколение комън-рейл с което междо другото доста коли продължават да се пройзвеждат/.Иначе wili98 е прав - ПД не търпеше повече развитие докато всички други правеха комън-рейл и той стигна до 3-4то поколение в момента и с пиезодюзи впръсква до 7 такта и постепенно заличи предимствата на ПД-системата.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 02 окт 2008 14:16


Всичкото е политика на БОШ.

Проблема въобще не е технически.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 02 окт 2008 14:33


andonov написа:Всичкото е политика на БОШ.

Проблема въобще не е технически.

Я раздуй повече, моля.


Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Чет 02 окт 2008 15:31


Rabbit_TDI написа:
momo 1 написа: по неефективен все такива работи :idea:

Тва последното го сгреши.Точно заради него се натискаха да го правят до последно/ПД е по-рюзък и икономичен особенно спрямо първото поколение комън-рейл с което междо другото доста коли продължават да се пройзвеждат/.Иначе wili98 е прав - ПД не търпеше повече развитие докато всички други правеха комън-рейл и той стигна до 3-4то поколение в момента и с пиезодюзи впръсква до 7 такта и постепенно заличи предимствата на ПД-системата.


не ми се спори продавам от 2002 коли имам преки наблюдения от нашите салони на бмв ауди сеат опел и шеви и развитието на дизела кото цяло


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Чет 02 окт 2008 18:25


Е добре де, PD не е ли съкращение от помпа-дюза(Pump Duse) сиреч Common Rail ? Нали точно Commn-а е технологията помпа дюза?

Или съм тотално в грешка? :oops: :oops:

Каква е разликата между двете технологии?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 02 окт 2008 18:40


LiRiX написа:Или съм тотално в грешка? :oops: :oops:

Каква е разликата между двете технологии?


http://bg.wikipedia.org/wiki/Common_rail

ПД:
Дизеловите двигатели с впръскваща техника помпа-дюза, с коефициент на полезно действие от 45%, се числят към най-ефективните двигатели с вътрешно горене.
При впръскващата система помпа-дюза всеки цилиндър има една единица помпа-дюза, която създава високо налягане за впръскване, до 2.400 бара, и горивото, в точното количество и в точния момент, се впръсква. Чрез монтиране в цилиндровата глава отпадат тръбопроводите за високо налягане, които са необходими при обичайната разпределителна впръскваща помпа.
Налягането се създава механично. Чрез допълнителна гърбица на разпределителния вал за управление на клапаните се задейства малко бутало(„плунжер”). Гърбицата е профилирана така, че това се случва с по-висока скорост, за да се постигне бързо високото налягане. Процесът на впръскване се управлява във времето от магнитен клапан. Създаването на налягането може да стане едва тогава, когато магнитният клапан се затвори(електрически). Бързото затваряне на клапана се грижи за рязко приключване на впръскването, което е много важно за пълното и чисто изгаряне.
Предимствата на впръскващата техника помпа-дюза са малките емисии на вредни вещества, както и по-ниският разход на гориво при печелене на мощност.


Принципно CommonRail е по-простата и по-глупако устойчивата система, съответно би трябвало да се чупи по-рядко, да струва по-евтино и т.н. неща които карат автомобилните производители да я предпочитат ;)


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Чет 02 окт 2008 19:34


momo 1 написа:
Rabbit_TDI написа:
momo 1 написа: по неефективен все такива работи :idea:

Тва последното го сгреши.Точно заради него се натискаха да го правят до последно/ПД е по-рюзък и икономичен особенно спрямо първото поколение комън-рейл с което междо другото доста коли продължават да се пройзвеждат/.Иначе wili98 е прав - ПД не търпеше повече развитие докато всички други правеха комън-рейл и той стигна до 3-4то поколение в момента и с пиезодюзи впръсква до 7 такта и постепенно заличи предимствата на ПД-системата.


не ми се спори продавам от 2002 коли имам преки наблюдения от нашите салони на бмв ауди сеат опел и шеви и развитието на дизела кото цяло
Моля те да обясниш нещо за дизеловия мотор на "Opel" 1,9 CDTI 150 к.с. В момента имам възможността да се движа с такава "Vectra" и съм шашнат от вървеж,динамика и разход.Вярно ли е,че тоя двигател е разработка на "Fiat" и се ползва и от други марки?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта