LiRiX написа:Или съм тотално в грешка?
Каква е разликата между двете технологии?
http://bg.wikipedia.org/wiki/Common_railПД:
Дизеловите двигатели с впръскваща техника помпа-дюза, с коефициент на полезно действие от 45%, се числят към най-ефективните двигатели с вътрешно горене.
При впръскващата система помпа-дюза всеки цилиндър има една единица помпа-дюза, която създава високо налягане за впръскване, до 2.400 бара, и горивото, в точното количество и в точния момент, се впръсква. Чрез монтиране в цилиндровата глава отпадат тръбопроводите за високо налягане, които са необходими при обичайната разпределителна впръскваща помпа.
Налягането се създава механично. Чрез допълнителна гърбица на разпределителния вал за управление на клапаните се задейства малко бутало(„плунжер”). Гърбицата е профилирана така, че това се случва с по-висока скорост, за да се постигне бързо високото налягане. Процесът на впръскване се управлява във времето от магнитен клапан. Създаването на налягането може да стане едва тогава, когато магнитният клапан се затвори(електрически). Бързото затваряне на клапана се грижи за рязко приключване на впръскването, което е много важно за пълното и чисто изгаряне.
Предимствата на впръскващата техника помпа-дюза са малките емисии на вредни вещества, както и по-ниският разход на гориво при печелене на мощност.
Принципно CommonRail е по-простата и по-глупако устойчивата система, съответно би трябвало да се чупи по-рядко, да струва по-евтино и т.н. неща които карат автомобилните производители да я предпочитат
