Как се сменя антифриза?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Чет 02 окт 2008 21:52


Като те слушам колега как разсъждаваш и си нямаш хал хабер как да го направиш,вземи та ми послушай съвета:
Намери някой приятел дето е правил тази гимнастика.После го помоли да дойде да ти я направи на твоята колица,почерпваш го гледаш как става и втория път си го правиш сам. :wink:
И си купи хубав антифриз.
ПП ако ти е изправен термостата не го пипай ,че у къф филм ще се вкараш с тези боклуци по магазините.




Потребителски аватар
RX30
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RX30 » Пет 03 окт 2008 8:15


Верно хал хабер си нямам :) :) :)

Какъв антифриз да си купя?

Как да разбера дали термостата е кофти? (загрява повече ли? изобщо не знам)

//сори ако питам глупости, но това е първата ми кола :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 03 окт 2008 8:20


Като позагрее колата ти пипаш двата маркуча дали са топли ,този най-отдолу и горния на тройника ,ако да значи термостатат ти отваря после почваш да форсираш за да видиш дали ще ти се вкл. перката за охлаждане.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Пет 03 окт 2008 9:00


RX30 написа:Чета тука мануала и пише:

DRAINING
Remove radiator cap and open heater control valve to maximum
heat position. Open drain cocks or remove plugs in bottom of radiator
and engine block. In-line engines usually have one plug or drain cock,
while "V" type engines will have 2, one in each bank of cylinders.


Ти добре си го четеш, ама кой ще му направи точен превод,
защото и мен ме интересува тази процедура?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 03 окт 2008 9:03


jagler написа:Като позагрее колата ти пипаш двата маркуча дали са топли ,този най-отдолу и горния на тройника ,ако да значи термостатат ти отваря после почваш да форсираш за да видиш дали ще ти се вкл. перката за охлаждане.

Не че се заяждам ама това не е начина за проверка на термостат. Има няколко начина.
1. когато колата е студена палиш и следиш дали когато двигателя загрява но не е достигна примерно 84 градуса да предположим че термостата е на толкова и ако и съединението се загрява заедно с двигателя това е първи признак че термостата не затвря.
2.Палиш колата и я оставяш да да достигне работна температура или ако караш в софия в задръстване и двигателя държи даре4ем 90 градуса като би трябвало да бъде и след това излезеш на магистралата или пускаш по далго време по инерция и ако двигателя започне да изтива значи термостата е неизправен.
3.И както следва по пътя на логиката ако загрява прекалено много една от причините е че термостата неотвря напално или изобщо неотваря имах такъв случай със служебната ми кола


Потребителски аватар
RX30
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RX30 » Пет 03 окт 2008 9:42


1)...
Съединението след тройника което отива към радиатора ли?? :?

2)...
Не е ли нормално? Като правя така колата се охлажда и държи към 80-82°C (по показания от таблото) или пак трябва да си е на 90°C??

3)...
Като постои повече по задръствания и започва да по-високи градуси да започва да охлажда (не слизам да гледам кога се включва перката :) ). Обаче предполагам това се получава от амортизиран датчик (или както там се казва) за температурата на таблото. Иначе температурния датчик (който е на радиатора) съм го сменял скоро.


// Колеги, много сте отзивчиви! :) 10х!


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пет 03 окт 2008 10:05


1. маркуча на който ти е термостата не трябва да се загрява заедно с двигателя а след като водата достигне температурата на която термостата отваря ако се загрява с него значи е постоянно отворен и колата бавно загрява а това е лошо за двигателя
2. в такива малки граници не е фатално лошо е ако изтива много примерно падне на 70градуса
3.ми не би трябвало да дига много градусите в задръстване или работа на място ако перката се включва нормално


sexov
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sexov » Пет 03 окт 2008 15:30


А за колко време, при работа на място трябва да достигне работна температура. :D . Зависи ли от температурата на околния въздух. Някой правил ли е някакво засичане. Май ще е много относително


Потребителски аватар
BastunSelski
Мнения: 600
Регистриран на: Вто 20 мар 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сеат Ибиза 1.4 АЕХ у Софето
Контакти:

Мнениеот BastunSelski » Пет 03 окт 2008 15:54


При мене около 5 мин празен ход или около 2-3км софийско градско.Според мен зависи и от темрпературата на околния въздух.Ако е супер клинч под -5,то тогава става 10мин на празен ход и поне 5км градско.Ама тва е при мене.


Потребителски аватар
RX30
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RX30 » Пон 06 окт 2008 8:51


Колеги, още нещо: Тука един приятел ми разправя, че за да се промие охладителната система се налива вода при включен двигател за да работи водната помпа.
Така ли се прави попринцип или само се налива вода при изключен двигател??


KaRcHo
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 3:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KaRcHo » Пон 06 окт 2008 8:58


а не е ли по добре да се сипе само концентрат без да се долива вода аз го смених в4ера и не сам доливал с вода и ми взе малко над 3 литра и 500


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пон 06 окт 2008 11:10


KaRcHo написа:а не е ли по добре да се сипе само концентрат без да се долива вода аз го смених в4ера и не сам доливал с вода и ми взе малко над 3 литра и 500

Колега това да не е на мотопед антифриза дето си сменял или неси източвал цялата вода? И другото което е не е хубаво да се кара само с антифриз защото първо има разяждащи действия и е лошо за водните съединения и някъде ако има пробив и от отлаганията се е запушило антифриза го изчиства и съответно почва да тече. А другото е че се сгъстява в студеното и се товари водната помпа


Потребителски аватар
RX30
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот RX30 » Пон 06 окт 2008 17:52


:arrow:

RX30 написа:Колеги, още нещо: Тука един приятел ми разправя, че за да се промие охладителната система се налива вода при включен двигател за да работи водната помпа.
Така ли се прави попринцип или само се налива вода при изключен двигател??


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пон 06 окт 2008 18:05


Ми не е много желателно но може да пробваш аз лично никога не съм промивал системата с течаща вода а първо сипвам само вода паля колата оставям да загрее и да завърти двата кръга източвам и наливам антифриза като го разреждам едно към едно



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Spiccer и 79 госта