jagler написа:Като позагрее колата ти пипаш двата маркуча дали са топли ,този най-отдолу и горния на тройника ,ако да значи термостатат ти отваря после почваш да форсираш за да видиш дали ще ти се вкл. перката за охлаждане.
Не че се заяждам ама това не е начина за проверка на термостат. Има няколко начина.
1. когато колата е студена палиш и следиш дали когато двигателя загрява но не е достигна примерно 84 градуса да предположим че термостата е на толкова и ако и съединението се загрява заедно с двигателя това е първи признак че термостата не затвря.
2.Палиш колата и я оставяш да да достигне работна температура или ако караш в софия в задръстване и двигателя държи даре4ем 90 градуса като би трябвало да бъде и след това излезеш на магистралата или пускаш по далго време по инерция и ако двигателя започне да изтива значи термостата е неизправен.
3.И както следва по пътя на логиката ако загрява прекалено много една от причините е че термостата неотвря напално или изобщо неотваря имах такъв случай със служебната ми кола