Причина за нагар по дроселовата клапа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Причина за нагар по дроселовата клапа

Мнениеот martinvera » Вто 14 окт 2008 9:08


Отварям нова тема поради причината че преди седмица ми се наложи да чистя дроселовата клапа. Справих се успешно и сега всичко е добре - 700 обороти на празен ход, без пад на обороти при включване на консуматор/и. Не гасне по светофарите.

Интересува ме ПРИЧИНАТА за нагар по дросела и как ще може да се избегне това. За справка преди 12 месеца по дросела нямаше почти нищо. Карам с бензин ОМВ100 и ЕКО100(не ми харесва). Сипвал съм добавка за инжекторите на 5000км. Въздушния филтър беше доста замърсен (9000км). Маслото и то беше на 9000км.

Моля форумните майстори и колегите за мнение и коментар.
Поздрави




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 14 окт 2008 10:21


Основната причина е маркуча за картерните газове който влиза в кутията на въздушният филтър особенно ако караш с прекалено тънко масло.

п.п. По-добре на 5000 км си чисти дросела ,отколкото да отстраняваш този маркуч


martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот martinvera » Вто 14 окт 2008 10:33


Здр. колега. Още веднъж благодарности за снимковия материал за чистенето на дросела. Може би най-добрата тема във форума


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Вто 14 окт 2008 22:16


Anbuch написа:п.п. По-добре на 5000 км си чисти дросела ,отколкото да отстраняваш този маркуч


Защо, какво пречи да изкара маркуча отдолу под купето? Аз имах същите проблеми с нов дросел на АЕЕ и така си реших проблема. Тези дни го правих и на един АЕХ, защото клапата се шашваше от най-малкия нагар. С добре почистена клапа и изкаран маркуч колата пее :lol:


martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот martinvera » Сря 15 окт 2008 9:00


Маслото с което карам е ACDelco 10W40 Полусинтетика, Бензин/Дизел.
Сега пак такова ще слагам.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 15 окт 2008 9:12


Колегата Анбуч добре ти е казал да не вадиш маркуча на картерните газове -това не е Лада ако си запознат с двигателите -инжекциони като махнеш маркуча губиш подкартерното налягане отдруга страна ще ти мирише на изгорели газове в купето или на бенз и накрая ролята на тоя маркуч е да ти доизгаря недоизгорелите пари нщо не ти пречи да си чистиш дросела отвреме навреме -избора си е твои


martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот martinvera » Сря 15 окт 2008 9:54


Интресно ми е Ханс в Германия дето ги минава тези 5000км за два месеца дали чисти. Питам основно защото се чудя дали не е от бензина тук. Дали от Шел или от ОМВ Карера 95 уж с добавка, дросела да се чисти сам.

Последна промяна от martinvera на Сря 15 окт 2008 10:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 15 окт 2008 10:08


Ханс не чисти клапи защото има сервизно обслужване-оставя колата и ключовете и не знае дори че колата му има дросел ,а и качеството на бензините е много различно.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Сря 15 окт 2008 10:26


anonimko написа:Колегата Анбуч добре ти е казал да не вадиш маркуча на картерните газове -това не е Лада ако си запознат с двигателите -инжекциони като махнеш маркуча губиш подкартерното налягане отдруга страна ще ти мирише на изгорели газове в купето или на бенз и накрая ролята на тоя маркуч е да ти доизгаря недоизгорелите пари нщо не ти пречи да си чистиш дросела отвреме навреме -избора си е твои


Какво следва от това, че губиш подкартерно налягане? Що се отнася до миризмата, ако маркуча се изкара кадърно - миризма няма.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 15 окт 2008 10:54


Не ми се обеснява сега има и хора които разбират повече от мен те ще ти кажат.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 15 окт 2008 13:51


Тази тема няма да има край ,както темите : "еднополюсни или триполюсни свещи за газ" , "да махна ли катализатора", да махна ли маркуча за топъл виздух от изпускателният колектор" и т.н. Всичко си има своите предимства и недостатаци. За тези които са на мнение ,че маркуча за картерните газове трябва да се извади ,поне да запушват дупката в кутията на филтара ,че ако не я запушат все едно са без ваздушен филтър и после гледай какво се казва задръстен дросел (не мисля ,че колегата Каспар е пропуснал тази подробност ,но другите които четат темата да го имат в предвид ,чев съм бил свидетел на такива интервенции :lol: )

п.п. Най отровните газове са тези от картера - добре отвеждайте маркуча назад и то с удължение ,че парното на колата вкарва всичко вътре!


martinvera
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот martinvera » Сря 15 окт 2008 14:20


Колеги по темата моля Ви. Аз маркуча няма да го махна, стом е там значи трябва да е там. Но по темата за зацапването ако е това то тогава - :lock:
Все пак може би има и нещо друго за зацапването.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Сря 15 окт 2008 16:10


Дупката на филтъра се запушва с една коркова тапичка.Ако филтъра е читав няма какво друго да цапа клапата. И аз мислех да не го махам, но след две диагностики по 50лв. ми дойде акъла :lol:


Потребителски аватар
grasshooper2087
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 19 сеп 2008 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог

Мнениеот grasshooper2087 » Пет 17 окт 2008 23:04


може ли някой да ми прати снимковия материал за почистване на дросела? grasshooper@ abv.bg мерси предварително


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Пет 17 окт 2008 23:06


grasshooper2087 написа:може ли някой да ми прати снимковия материал за почистване на дросела? grasshooper@ abv.bg мерси предварително


Ето ти темата:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... B%E0%EF%E0



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта