как да караме икономично градско и извънградско
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
То се подразбира, че ако тръгнеш да ускоряваш на 5-та от 50 ще харчи като змей....
аз твърдя специално за моята кола че ми харчи минимално с възможно най-ниските обороти близо до въртящия ми момент ...... т.е с 50 на 4 ... факт, че икономерите на колите който съм виждал потвърждават това.....
Въобще няма начин да сравним де ... няма как да се засече и да се сравни с 50 на 5-та например с 50 на 4-та ..... освен някой да сипе пълен резервоар и да кара 10 км с 50 на 5-та и с 50 на 4-та и да умножаваме по десет ..... хайде кой е желаещ.....
аз твърдя специално за моята кола че ми харчи минимално с възможно най-ниските обороти близо до въртящия ми момент ...... т.е с 50 на 4 ... факт, че икономерите на колите който съм виждал потвърждават това.....
Въобще няма начин да сравним де ... няма как да се засече и да се сравни с 50 на 5-та например с 50 на 4-та ..... освен някой да сипе пълен резервоар и да кара 10 км с 50 на 5-та и с 50 на 4-та и да умножаваме по десет ..... хайде кой е желаещ.....
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Карал съм пасат 1,8 моно доста време и колегата е прав че колата изобщо не се мъчи на ниски обороти.На 40 даваш 4 и си поема без проблеми.При по малките мотори е друга работата.За икономично шофиране на газ номера е да караш все едно ти сврършва газта-с леко докосване на педала и пускането му при надолнище и преминаване на възможно наи високата предавка без да се мъчи мотора.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Tyan написа:То се подразбира, че ако тръгнеш да ускоряваш на 5-та от 50 ще харчи като змей....
Деиствително с голфа на 5 та с 50 е кошмар не се ускорява добре. При каране на прав участък без да се ускорява върви, но понатиснеш ли малко за да се ускори ммммм. 1,6л MPI-АЕЕ трябват му обороти въпреки ,че въртящият му момент е на по-ниски от 1,6 -101коня
Но със самолета няма проблеми.Даже със самолета сега потеглям на 2 ра за да не върти гуми.Но тук и въртящият момент и катърите са 2 пъти повече.
Как може да карате с 50 на 5
заблуждавате се ако си мислите че харчи малко. Голфа още не съм го тествал как харчи най-малко, но нисана при превключване под 3000 харчи 2 литра повече от колкото при превключване при около 5000. Верно че мах-а на момента е при 4800 и червеното е на 7500 но при други бензинови трябва да е с 1000 оборота по надолу. Аз пета преди 90-100 не съм включвал...и разхода ми е под заводски дадения 


- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Колеги виждам че тази тема е направо неизчерпаема!!! Ами според мене най-важното е мощността на двигателя. Всички стигате до този извод и пак темата няма край. Аз със моята по предел ми се е случвало да падна до 50 км/ч на 5-та и пак да издърпа и ускори, но тва е с 300 зора и двигателя хич не се чуства добре. При положение че съм сам в колата. По мой предценки минималните скорости на отделните предваки си вървят пропорционално с една 0 отзад. С две думи мин. скорост на 5-та е 50, мин. скорост на 4-та е 40.
Според мене икономия в градско каране се постига като се избягват малките улички в който трябва да се кара с по 20 км/ч. Да не се ускорява бързо и да не се държи двигателя на високи обороти излишно!!!
За извънградско най икономичното каране е от 2400 об/мин до 3000об/мин на 5-та предавка. Това е в рамките от 70 до 100 км/ч.Аз го спазва това. И извънградско винаги съм бил доволен!!!
Аве като цяло много са факторите!!!
Според мене икономия в градско каране се постига като се избягват малките улички в който трябва да се кара с по 20 км/ч. Да не се ускорява бързо и да не се държи двигателя на високи обороти излишно!!!
За извънградско най икономичното каране е от 2400 об/мин до 3000об/мин на 5-та предавка. Това е в рамките от 70 до 100 км/ч.Аз го спазва това. И извънградско винаги съм бил доволен!!!
Аве като цяло много са факторите!!!
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Red_Jetta написа:а защо никой не се сети за своевременното отнемане на газта?
като видиш червения сигнал на светофара защо да не отнемеш газта от далече... ако условията позволяват може и да се изключи от скорост.
при този маниер първо се икономисва от горивото и второ икономисваш накладки а ако междувременно светне зелено ускоряваш без да спираш и потегляш от нула. а това води и до трето запазваш съединител.
Колега аз това го правя ама не го упоменах в поста си защото щеше да стане цяла приказка!!!
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Red_Jetta написа:а защо никой не се сети за своевременното отнемане на газта?
като видиш червения сигнал на светофара защо да не отнемеш газта от далече... ако условията позволяват може и да се изключи от скорост.
при този маниер първо се икономисва от горивото и второ икономисваш накладки а ако междувременно светне зелено ускоряваш без да спираш и потегляш от нула. а това води и до трето запазваш съединител.
Ами и аз така карам, обаче 90% от софиянци газят до ламарината и се правят на състезатели, и полсе реват що им били харчели много колите... То си е написано с големи букви, особено на булевардите - 50 км/ч препоръчителна скорост - що така? Ами щото хващаш зелена вълна, няма спиране, няма тръгване, няма стресова ситуация за двигателя, само коригираш скоростта. Обаче, не, тряа да се гази до ламарината, газ спирачка, газ спирачка... това си е избиване на комплекси... да настъпваш и да се правиш на рейсър, когато на 200 метра напред свети червено.
По въпроса с петата предавка, вече незнам си колко пъти го писах - защо трябва да ускоряваш като си на пета?????? Това е само за поддържане на постоянна скорост като подаваш минимално количество газ и колата си върви с 50 км/ч на пета предавка при 1500 об/мин за този двигател - 1.8ми... не мога да разбера, какво толкова има да се ускорява на пета, след като хората са направили трета и четвърта и ако ти трябва ускорение, буташ надолу и настъпваш.
Не мога да ви разбера просто. Икономичното шофиране е следствие от множество фактори, които зависят от бързопроменящата се пътна обстановка.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
За да карате икономично при ускорение бензиновата кола трябва да се държи в диапазона 2300-3000 оборота, а дизелите - 1800-2500. Това са оптималните обороти за един двигател. Когато вече ускорите, и се движите по прав и равен участък, включвате на възможно най-висока предавка, колкото да поддържате скоростта. Педала се "гали", когато може - по инерция. Тва е общо взето.
Моя разход нафта градско е 5.5, при положение че не карам супер бавно, но и НЕ РЪЧКАМ, просто карам по този начин, и когато мога гледам да хващам "зелена вълна" на светофарите.
Извън града е друга работа
Моя разход нафта градско е 5.5, при положение че не карам супер бавно, но и НЕ РЪЧКАМ, просто карам по този начин, и когато мога гледам да хващам "зелена вълна" на светофарите.
Извън града е друга работа

- mishu
- Мнения: 607
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Едно от нещата ( но само за инжекция важи) е да се спира на скорост. По нанадолнище пак на скорост. Така двигатела не харчи абсолютно нищо. Пробвал съм го. Докарвал съм на MFA-то да пише моментен разход 0.0
. Но пак повтарям това е само за инжекция. От както почнах да карам така свалих разхода с 1 л. Като вида светофар не изключвам от скорост ами спирам на скорост 


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта