как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Нед 29 яну 2006 19:04


Ами да, мъчи се... в сравнение с 4-та и с 5-та... като караш зад някой камион и нямаш възможност за изпреварване, защо трябва да я държиш на трета с 3000 оборота...




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 29 яну 2006 19:06


То се подразбира, че ако тръгнеш да ускоряваш на 5-та от 50 ще харчи като змей....

аз твърдя специално за моята кола че ми харчи минимално с възможно най-ниските обороти близо до въртящия ми момент ...... т.е с 50 на 4 ... факт, че икономерите на колите който съм виждал потвърждават това.....
Въобще няма начин да сравним де ... няма как да се засече и да се сравни с 50 на 5-та например с 50 на 4-та ..... освен някой да сипе пълен резервоар и да кара 10 км с 50 на 5-та и с 50 на 4-та и да умножаваме по десет ..... хайде кой е желаещ.....


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Нед 29 яну 2006 19:33


Нямам време, иначе на драго сърце бих приел да пробваме, защото само така ще разберем истината ;)


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 29 яну 2006 21:00


Карал съм пасат 1,8 моно доста време и колегата е прав че колата изобщо не се мъчи на ниски обороти.На 40 даваш 4 и си поема без проблеми.При по малките мотори е друга работата.За икономично шофиране на газ номера е да караш все едно ти сврършва газта-с леко докосване на педала и пускането му при надолнище и преминаване на възможно наи високата предавка без да се мъчи мотора.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 29 яну 2006 21:58


Tyan написа:То се подразбира, че ако тръгнеш да ускоряваш на 5-та от 50 ще харчи като змей....


Деиствително с голфа на 5 та с 50 е кошмар не се ускорява добре. При каране на прав участък без да се ускорява върви, но понатиснеш ли малко за да се ускори ммммм. 1,6л MPI-АЕЕ трябват му обороти въпреки ,че въртящият му момент е на по-ниски от 1,6 -101коня
Но със самолета няма проблеми.Даже със самолета сега потеглям на 2 ра за да не върти гуми.Но тук и въртящият момент и катърите са 2 пъти повече.


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Нед 29 яну 2006 22:17


Как може да карате с 50 на 5 :shock заблуждавате се ако си мислите че харчи малко. Голфа още не съм го тествал как харчи най-малко, но нисана при превключване под 3000 харчи 2 литра повече от колкото при превключване при около 5000. Верно че мах-а на момента е при 4800 и червеното е на 7500 но при други бензинови трябва да е с 1000 оборота по надолу. Аз пета преди 90-100 не съм включвал...и разхода ми е под заводски дадения :wink:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 29 яну 2006 22:25


Колеги виждам че тази тема е направо неизчерпаема!!! Ами според мене най-важното е мощността на двигателя. Всички стигате до този извод и пак темата няма край. Аз със моята по предел ми се е случвало да падна до 50 км/ч на 5-та и пак да издърпа и ускори, но тва е с 300 зора и двигателя хич не се чуства добре. При положение че съм сам в колата. По мой предценки минималните скорости на отделните предваки си вървят пропорционално с една 0 отзад. С две думи мин. скорост на 5-та е 50, мин. скорост на 4-та е 40.
Според мене икономия в градско каране се постига като се избягват малките улички в който трябва да се кара с по 20 км/ч. Да не се ускорява бързо и да не се държи двигателя на високи обороти излишно!!!
За извънградско най икономичното каране е от 2400 об/мин до 3000об/мин на 5-та предавка. Това е в рамките от 70 до 100 км/ч.Аз го спазва това. И извънградско винаги съм бил доволен!!!

Аве като цяло много са факторите!!!


danakoplatec
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот danakoplatec » Пон 30 яну 2006 10:18


основно да се кара без резки ускорения и възможно най дълго време с постоянна скорост


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 30 яну 2006 16:57


Red_Jetta написа:а защо никой не се сети за своевременното отнемане на газта :) ?
като видиш червения сигнал на светофара защо да не отнемеш газта от далече... ако условията позволяват може и да се изключи от скорост.
при този маниер първо се икономисва от горивото и второ икономисваш накладки а ако междувременно светне зелено ускоряваш без да спираш и потегляш от нула. а това води и до трето запазваш съединител.

Колега аз това го правя ама не го упоменах в поста си защото щеше да стане цяла приказка!!!


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 30 яну 2006 18:33


Red_Jetta написа:а защо никой не се сети за своевременното отнемане на газта :) ?
като видиш червения сигнал на светофара защо да не отнемеш газта от далече... ако условията позволяват може и да се изключи от скорост.
при този маниер първо се икономисва от горивото и второ икономисваш накладки а ако междувременно светне зелено ускоряваш без да спираш и потегляш от нула. а това води и до трето запазваш съединител.


Ами и аз така карам, обаче 90% от софиянци газят до ламарината и се правят на състезатели, и полсе реват що им били харчели много колите... То си е написано с големи букви, особено на булевардите - 50 км/ч препоръчителна скорост - що така? Ами щото хващаш зелена вълна, няма спиране, няма тръгване, няма стресова ситуация за двигателя, само коригираш скоростта. Обаче, не, тряа да се гази до ламарината, газ спирачка, газ спирачка... това си е избиване на комплекси... да настъпваш и да се правиш на рейсър, когато на 200 метра напред свети червено.
По въпроса с петата предавка, вече незнам си колко пъти го писах - защо трябва да ускоряваш като си на пета?????? Това е само за поддържане на постоянна скорост като подаваш минимално количество газ и колата си върви с 50 км/ч на пета предавка при 1500 об/мин за този двигател - 1.8ми... не мога да разбера, какво толкова има да се ускорява на пета, след като хората са направили трета и четвърта и ако ти трябва ускорение, буташ надолу и настъпваш.
Не мога да ви разбера просто. Икономичното шофиране е следствие от множество фактори, които зависят от бързопроменящата се пътна обстановка.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 31 яну 2006 11:58


За да карате икономично при ускорение бензиновата кола трябва да се държи в диапазона 2300-3000 оборота, а дизелите - 1800-2500. Това са оптималните обороти за един двигател. Когато вече ускорите, и се движите по прав и равен участък, включвате на възможно най-висока предавка, колкото да поддържате скоростта. Педала се "гали", когато може - по инерция. Тва е общо взето.
Моя разход нафта градско е 5.5, при положение че не карам супер бавно, но и НЕ РЪЧКАМ, просто карам по този начин, и когато мога гледам да хващам "зелена вълна" на светофарите.
Извън града е друга работа :twisted:


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Вто 31 яну 2006 14:19


Едно от нещата ( но само за инжекция важи) е да се спира на скорост. По нанадолнище пак на скорост. Така двигатела не харчи абсолютно нищо. Пробвал съм го. Докарвал съм на MFA-то да пише моментен разход 0.0 8) . Но пак повтарям това е само за инжекция. От както почнах да карам така свалих разхода с 1 л. Като вида светофар не изключвам от скорост ами спирам на скорост :D


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 31 яну 2006 14:27


По книжките пише, че важи само за над определени обороти... :roll: Да кажат по-запознатите.


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Вто 31 яну 2006 14:50


mishu написа: .......Докарвал съм на MFA-то да пише моментен разход 0.0 8) . ...........


Не го приемай като заяждане ама прочети някои неща за MFA, и защо не показва нищо като спираш на скорост, а не говори глупости, нищо ще ти харчи като загасиш мотора :D



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта