Някой? газ директно на щуцери на колектора?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
kamenr
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Някой? газ директно на щуцери на колектора?

Мнениеот kamenr » Пон 20 окт 2008 11:32


Привет колеги,
имам питане към тези от вас, които имат повече опит в газовите уредби:

става въпрос за обикновенна газова, ел-вакумен изпарител, двигателя е 16V мех. инж., метални колектори, ТА:
1. някой слагал ли е газова директно на колектора след дросела, впечатления?
2. на колко места и къде се дупчил? засега съм пробвал с едно, смятам на 4 на всеки цилиндър да опитам.
3. форма на "инжектора" (щуцера) - имам няколко идеи за формата..?

ако някои има вече опит с подобно нещо, би ми било полезно малко съвет.

иначе, аз до края на седмицата мисля да съм направил няколко опита, ако има интерес ще снимам.
засега първите опити са успешни, запали, но не държи ниски обороти...

идеята е да няма плочки, и стесняване на въздушните пътища, за да не се влияе на карането на бензин.

идеята съм я взел от фабрична (заводска) газова от форд, инжекцион при това с платмасови колектори (забележка газовата не е ГИ!)

коментари?
(моля само от колеги с опит, не просто така..)




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 20 окт 2008 15:26


и как смяташ да контролираш потока на газта? при плочка го правиш с дросела, при инжекциона е съвсем друго-а тука?
кое?
и празния ход как ще бъде? кое ще спре колата да се дави на празен ход, заради много газ? или да кашля заради малко?
не мислиш ми се струва... :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 20 окт 2008 21:03


Правено е такова нещо в Холандия ;)
На Пасат се е слагало докато е била колата в гаранция, но газта се управлява от стъпкови моторчета ;)


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Мнениеот moimoimoi » Пон 20 окт 2008 22:18


а стъпковите моторчета от какво са се управлявали :gruebel компютър може би :hmmmm - г.и.
ти хубаво си го гледал на форд ама поогледаи го повече де,
само за пример:колата е пасат 1.8 с pb двигател,клапата на дросела беше заяла вследствие на което оборотите на празен ход бяха към 4500


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пон 20 окт 2008 22:37


До преди няколко години се продаваха такива системи.
Един вид е като газов инжекцион, но няма обратна връзка с компа на колата (тоест бензиновия комп няма контрол върху работата на стъпковите мотори, а те се настройват отделно, като си имат собствен комп).

П.С: не съм 100% сигурен, че е точно така ...

Последна промяна от webdude на Пон 20 окт 2008 22:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 20 окт 2008 22:39


Всъщност това е първото поколение ГИ :) , макар и доста да наподобява ламбда контролер... :)


Потребителски аватар
kamenr
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamenr » Вто 21 окт 2008 19:19


дебита се контролира от настройка на сечението на всеки щуцер, нещо подобно е на обикновенната газ, преди плочката има такъв винт.

принципа е същия като при плочката, когато има поток от въздух, само тогава се увлича газ, и се увлича толкова повече колкото е потока. не е нужно моточета.

помислете за по старите карбураторни двигатели как им слагаха газ - по подобен начин, по един щуцер във всяка камера под дросела.

със сигурност поне няколко опита ще си направя, до голяма степен съм убеден че ще стане.

разбира се първото нещо е да си сложа "кихалка" на колектора, (за всеки случай, въпреки че първите проби минаха без нея)


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Вто 21 окт 2008 20:27


Но ти ги слагаш под дроселовата клапа , на карбораторите са над нея и така мешаш газ и въздух а при твоя метод при затворен дросел ще пуска много газ а за горене трябва и въздух.


Потребителски аватар
kamenr
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamenr » Вто 21 окт 2008 20:37


има карбурартори и с газ под дросела, виждал съм много!

има и моно инжекции с плочки след дросела

реално е едно и също.. важното е поток, а не подналягане


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 21 окт 2008 21:35


важното е поток, а не подналягане

Потока създава подналягане. Независимо как си го създал, неговия параметър е налагане, а при затворен дросел е много ниско и следователно пуска най-много газ. Това съм го пробвал в годините когато за първи път си слагах газова. Дори се опитах да изравня наляганията от двете страни на мембраната като в отвора на изпарителя дето е за турбо вкарах маркуч с подналягането от колекторите. Нещо се получи... но не задоволително и се отказах.
има карбурартори и с газ под дросела, виждал съм много!

Много ме съмнява да си виждал, че пък и много. Загледай се добре къде е сложена плочката, това че е по ниско не значи че е под дросела. Може да е под клапата за смукача но не и под дросела


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 21 окт 2008 22:13


Защо не пробваш с плочка,но да я направиш така че да не стеснява въздушния поток преди дроселите,или пък без плочка а с някакви щуцери пак преди дроселите....


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 22 окт 2008 8:36


С каквото и да пробваш след като газта се подава след дросела няма да постигнеш ефект, докато не вкараш горивото под налягане, както е при газовия инжекцион и да го контролираш електронно.
При обикновенните изпарители налягането е почти близко до атмосферното. В следствие на вакуума създаден от буталата се мести мембраната и от там горивото.
Байпаса който прави моторчето за празния ход допълнително бърка сместа газ-въздух.


didosh
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот didosh » Сря 22 окт 2008 13:01


kamenr написа:има карбурартори и с газ под дросела, виждал съм много!

има и моно инжекции с плочки след дросела

реално е едно и също.. важното е поток, а не подналягане

виж ми снимката!!!


Потребителски аватар
yoyoyovo
Мнения: 67
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 18:40
Автомобил: VW Golf Rallye
Двигател: 1H
Местоположение: София,Turboland
Контакти:

Мнениеот yoyoyovo » Нед 09 ное 2008 1:46


По-добре се откажи от този проект.Да има такива системи при които плочката се монтира след дросел клапата било то на карбуратор,моно или пълен инжекцион,НО при тях всяка плочка е снабдена с дросел клапа която се връзва към лостовата система на жилото на газта и имат отделен винт като жигльор за празния ход марката е NECAM и изпарителя не е като нормалните.С две думи всичко това ще е ЗАГУБА НА ВРЕМЕ.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта