Проблем със стрелката за горивото на Golf II

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martinpetroff
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Проблем със стрелката за горивото на Golf II

Мнениеот martinpetroff » Сря 22 окт 2008 13:23


Здравейте, имам Golf II GTi, 1986, EV100244, K-Jetronik механична инжекция, бензин+газ. Наложи ми се да сменя помпата в резервоара (имам 2 горивни помпи) и сега нивото на бензина в резервоара не показва правилно.
Питането ми е - как се регулира и от къде, така че стрелката за горивото да ми показва реално колко гориво има в резервоара.
Предварително се извинявам ако вече има отговор на въпроса ми в форума, аз обаче не го намерих.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 22 окт 2008 13:43


Здрасти! :)
То, че го има отговора- има го! Ама е така скрит зад заглавия 'Пом6т', 'иМаМ вЪпроС' и други такива, че няма изнамиране! :lol:

На 'кошничката', която ти държи помпата в резервоара има поплавък. Грубо- като в казанчетата на тоалетните. :lol:
На този поплавък е закрепен неподвижно плъзгач, който се движи по една платка с нанесен потенциометър и в зависимост от повдигането на поплавъка се променя съпротивлението и отчита уреда.
Самата платка е захваната така, че с помоща на болтче можеш да променяш завъртането й, а от там и показанията на уреда. Болтчето е сравнително малко, пада се нагоре главата му, така, че да може човек да бръкне през отвора и да го върти. Но за да се ориентираш- трябва да си светнеш с нещо (НЕ ЗАПАЛКА!!!) или да извадиш наново кошничката с помпата.
Не знам как, обаче, ще го настроиш... Може би ако имаш полвин резервоар- търсиш средата на скалата... :stll think:
При всички случаи имай предвид, че горивомера е твърде неточен уред и дава само приблизителна представа за количеството гориво. Освен това и нелинейно се движи скалата. Примерно- на полвина резервоар дълго време се задържа насредата. Като поспадне малко горивото- почва да пада бързо стрелката и пак се забавя като стигне 1/4.


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mania » Сря 22 окт 2008 19:53


Дан ет ипука за уреда ;) От една страна колегата е напълно прав, а от друга можеш просто да си го смяташ - 50 лв бензин - 200 км примерно, или както ти гори колата. До колкото помня и ГТИ 2 имат борд комп, койт опоказва изминатия път и разхода н агориво. Смяташ си го - так ае винаги най-точно.


Потребителски аватар
Сашо Белята
Мнения: 1748
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Мнениеот Сашо Белята » Сря 22 окт 2008 20:05


сори за спама ... ама и при мен е така но моята стрелка не отлепя от крайно ляво положение :cry:


Потребителски аватар
martinpetroff
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот martinpetroff » Чет 23 окт 2008 7:35


Много благодаря - колеги.
В събота ще се хвана и ще се опитам да го регулирам сам. Смятам да го напълня до половината (резервоара) и след това да видя как е.
Имма и още едно питане - колко литра бензин трябва да имам когато стрелката е в червения сектор?????
Да моя има борд комп и показва разход и пробег - обачеееее, аз карам и на газ.......така че не му вярвам.
Резервоара ми е 55 литра, колата харчи около 7-8 навън и около 10 в града това е с А95 а с А100 на бензиностанция "ЕКО" навън около 6,5 а в града около 9.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Чет 23 окт 2008 9:36


Mожеш като начало да го регулираш като е празен, т.е. в най-ляво положение. След това наливаш и регулираш според това което си налял - 1/4, 1/2 и т.н. Това е само като идея, но имай предвид че показанията на уреда са нелинейни както казаха колегите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 23 окт 2008 10:11


checheneca написа:сори за спама ... ама и при мен е така но моята стрелка не отлепя от крайно ляво положение :cry:

Да не би да има прекъсване по кабела или да е скапан уреда?
Не знам каква е стойноста на потенцометъра вътре, но едва ли ще е повече от 5кОм.
Вземи едно съпротивление от порядъка на 1.5- 2кОма и го бучни на кабелчетата (тънките) при помпата. Би трябвало, ако нататък всичко е наред, да отлепи стрелката.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пет 24 окт 2008 0:34


checheneca написа:сори за спама ... ама и при мен е така но моята стрелка не отлепя от крайно ляво положение :cry:
И моята е така. :( Понякога се оправя като й сипя бензин, но само замалко. :cry:


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот snickers_ » Нед 26 окт 2008 13:47


искам да попитам дали и вашите като моя отчитат супер бавно направо дразнещо бавно


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Нед 26 окт 2008 16:54


radotom написа:
checheneca написа:сори за спама ... ама и при мен е така но моята стрелка не отлепя от крайно ляво положение :cry:

Да не би да има прекъсване по кабела или да е скапан уреда?
Не знам каква е стойноста на потенцометъра вътре, но едва ли ще е повече от 5кОм.
Вземи едно съпротивление от порядъка на 1.5- 2кОма и го бучни на кабелчетата (тънките) при помпата. Би трябвало, ако нататък всичко е наред, да отлепи стрелката.

На Пасата е в рамките на около 100 до към 600 ома


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 26 окт 2008 22:31


Petyoffy написа:На Пасата е в рамките на около 100 до към 600 ома

Моля за извинение, в такъв случай! :oops:
На Голф няма да е по-различно.
Това означава, че резистора за проба трябва да е от порядъка на 200-300 ома...

Тръбен, то при теб лечение няма! :lol:
Като си с колата- горивомера те дразни, като си с колелото- биромера... :lol:


Потребителски аватар
sa6i4
Мнения: 486
Регистриран на: Чет 11 сеп 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6i4 » Нед 26 окт 2008 22:38


snickers_ написа:искам да попитам дали и вашите като моя отчитат супер бавно направо дразнещо бавно

Отегчаващо бавно!!!!Същото е и при мен...


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 27 окт 2008 8:58


sa6i4 написа:
snickers_ написа:искам да попитам дали и вашите като моя отчитат супер бавно направо дразнещо бавно

Отегчаващо бавно!!!!Същото е и при мен...

Това е така защото има "успокоител", иначе щеше постоянно да се мятка като при "Алеко"-то, което мисля е по-дразнещо и неточно - влиае се от всичко.


Потребителски аватар
sa6i4
Мнения: 486
Регистриран на: Чет 11 сеп 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6i4 » Пон 27 окт 2008 11:26


Е да,има нещо вярно,но като изкачвам Цариградско имам бензин,като го спускам нямам :lol:


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 27 окт 2008 11:36


sa6i4 написа:Е да,има нещо вярно,но като изкачвам Цариградско имам бензин,като го спускам нямам :lol:

Защото поплавъка е в задната част на резервоара :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта