Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири

Мнениеот hristov_GL » Вто 28 окт 2008 22:34


може ли необран луфт на кормилната рейка да доведе до прекомерно износване на шарнирните болтове ? проблема е че от скоро започнах да осещам пътя чак в ръцете си ! ! !

П.П. колата е пасат Б3 92....1.8 моно мисля че вече и лагери май ще сменям щото почна да ми вие предницата ..... и не е от зимните гуми ...

Последна промяна от hristov_GL на Сря 29 окт 2008 8:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Сря 29 окт 2008 7:53


Това че усещаш пътя и дупките според мен е някои тампон....

П.П. Оправи си заглавието че ще ти праснат катинарчето... :D


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 29 окт 2008 22:21


Точно преди седмица изневиделица ми изтрщяха и двата тампона ... минах около 300 км извън града и се уплаши та ми ги смяняха екстремно. Голямо чукане, голямо блъскане ... ужас. Но проблем по волана нямаше ... в смисъл неравностите не се усещаха на волана.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Чет 30 окт 2008 6:38


ейййййййй страшни майстори са начи тука.абе викам им "ей хора волана много ми тропа като крам по паваж" карай нема се плашиш.знаех си че нещо не е наред.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 30 окт 2008 9:38


Какво ще рече,че ти тропа волана???
Вземи си един крик,вдигни колата започни да преглеждаш :
-с една щанга щарнира на носача,огледай и задните му тампони как са (също със щангата и ги разгледай дали са нацепени).
-след това хвани здраво с ръка външните накрайници и разгледай дали те имат луфт (погледни им гумените маншони - ако има някой скъсан сменяй накрайника).
-след това вътрешните накрайници - тях ги хващаш и дърпаш напред-назад т.е. към колелото и към рейката ама силно - ако няма луфт не ги пипаш.
Така и така си там виж как са ти маншоните на кормилната рейка - имат анвика да се късат.Ако са скъсани ги смени - по 4-5лв са на бройка.
А отделна тема е защо имаш необран луфт в рейката....понеже така си износваш гребена и после ще трябва и нея да я сменяш.
По повод тропането на волана - гледал ли си дали той мърда нагоре-надолу и напред-назад.Има два лагера на кормилния прът и в 90% от случаите са разбити :
-едиия е долу при педалите и едно пластмасово нещо с едни ролки (едвам го намерих по магазините)
-другия е горе на конзолата с запалителния ключ - той по принцип се сменя с цялата конзола като имаш два варианта :
-оригинална 77лв с поръчка
-неоригинална (ама хубава е де) за 40лв
и разбира се има БГ вариант,който е най-удачен - сваляш конзолата,пилваш ръбчето,което капсолова лагера и си купуваш лагер от магазин за лагери,монтираш си го и си готов ;) Конзолите,които продават са с месингов лагер и се разбива много бързо така че по-добрия вариант си е обикновен лагер и малко труд и техника.
Успех!


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 30 окт 2008 10:59


Момчета, в тази връзка да попитам и аз - моя волан има малък луфт нагоре-надолу. Това от кой от двата лагера ще да идва?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 30 окт 2008 11:09


GVG написа:Момчета, в тази връзка да попитам и аз - моя волан има малък луфт нагоре-надолу. Това от кой от двата лагера ще да идва?

Категорично от горния.Ако си с чупещ се волан (реголируем нагоре/надолу имам в предвид) може там да има хлабина.
При мен волана има луфт и нагоре-надолу и напред/назад и и двата идват от горния лагер (изключително много е разбит).
Долния проявява своите симптоми при минаване през гърбица примерно - гадно и много дразнещо скърцане от около педалите и съвсем леко подместване на волана горе.
Каквото съм чувал от майстора понеже долния го сменях при майстор било ужасна мъка,много псуване и ако не ми бил казал предвариелно 10лв щял да ме обезглави от петите за това дето съм му причинил :lol:


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири

Мнениеот DimitarBT » Чет 22 яну 2009 18:49


абе....аз да възродя темата отново.това с теропането по волана уж го гледах ама май нищо не направих.ако имам лувт в рейката може ли да се "обере" и как става това?другата питанка ми е-един колега ми каза,че ако имам лувт значи е износен гребена на рейката и трябвало да се смени с нова.....а тя май до колкото знам май не е много евтина?какво да правя?в събота се заемам.ще ми е необходима малко помощ


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири

Мнениеот mafiota » Чет 22 яну 2009 21:08


Имам чувсто, че пиньона и гребена ще са последните неща които ще се износят в една механична рейка. При моята се беше съборил лагера на самия пиньон , които се намита в рейка. По принцип не се сменя, защото някак си са изработени като едно цяло. Смених цялата рейка. Тропане също се получава и от каретата на кормилния прът към рейката. Незнам защо но тапите на тези каретата с времето се измъкван навън, и трябва да се позачукат и да им се удари по някои център, че да се "кербоват" и да не се измъкват повече:
Изображение

Другото, което може да доведе до луфтове, е разбиване на ябълките на вътрешните кормилни накрайници които се захващат към самия гребен на рейката, който не е виждал ето какво представляват:
Изображение


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири

Мнениеот DimitarBT » Чет 22 яну 2009 21:42


благодаря ти колега.тази информация ще ми е от полза. :handshake



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта