може ли необран луфт на кормилната рейка да доведе до прекомерно износване на шарнирните болтове ? проблема е че от скоро започнах да осещам пътя чак в ръцете си ! ! !
П.П. колата е пасат Б3 92....1.8 моно мисля че вече и лагери май ще сменям щото почна да ми вие предницата ..... и не е от зимните гуми ...



Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири
Последна промяна от hristov_GL на Сря 29 окт 2008 8:09, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Какво ще рече,че ти тропа волана???
Вземи си един крик,вдигни колата започни да преглеждаш :
-с една щанга щарнира на носача,огледай и задните му тампони как са (също със щангата и ги разгледай дали са нацепени).
-след това хвани здраво с ръка външните накрайници и разгледай дали те имат луфт (погледни им гумените маншони - ако има някой скъсан сменяй накрайника).
-след това вътрешните накрайници - тях ги хващаш и дърпаш напред-назад т.е. към колелото и към рейката ама силно - ако няма луфт не ги пипаш.
Така и така си там виж как са ти маншоните на кормилната рейка - имат анвика да се късат.Ако са скъсани ги смени - по 4-5лв са на бройка.
А отделна тема е защо имаш необран луфт в рейката....понеже така си износваш гребена и после ще трябва и нея да я сменяш.
По повод тропането на волана - гледал ли си дали той мърда нагоре-надолу и напред-назад.Има два лагера на кормилния прът и в 90% от случаите са разбити :
-едиия е долу при педалите и едно пластмасово нещо с едни ролки (едвам го намерих по магазините)
-другия е горе на конзолата с запалителния ключ - той по принцип се сменя с цялата конзола като имаш два варианта :
-оригинална 77лв с поръчка
-неоригинална (ама хубава е де) за 40лв
и разбира се има БГ вариант,който е най-удачен - сваляш конзолата,пилваш ръбчето,което капсолова лагера и си купуваш лагер от магазин за лагери,монтираш си го и си готов
Конзолите,които продават са с месингов лагер и се разбива много бързо така че по-добрия вариант си е обикновен лагер и малко труд и техника.
Успех!
Вземи си един крик,вдигни колата започни да преглеждаш :
-с една щанга щарнира на носача,огледай и задните му тампони как са (също със щангата и ги разгледай дали са нацепени).
-след това хвани здраво с ръка външните накрайници и разгледай дали те имат луфт (погледни им гумените маншони - ако има някой скъсан сменяй накрайника).
-след това вътрешните накрайници - тях ги хващаш и дърпаш напред-назад т.е. към колелото и към рейката ама силно - ако няма луфт не ги пипаш.
Така и така си там виж как са ти маншоните на кормилната рейка - имат анвика да се късат.Ако са скъсани ги смени - по 4-5лв са на бройка.
А отделна тема е защо имаш необран луфт в рейката....понеже така си износваш гребена и после ще трябва и нея да я сменяш.
По повод тропането на волана - гледал ли си дали той мърда нагоре-надолу и напред-назад.Има два лагера на кормилния прът и в 90% от случаите са разбити :
-едиия е долу при педалите и едно пластмасово нещо с едни ролки (едвам го намерих по магазините)
-другия е горе на конзолата с запалителния ключ - той по принцип се сменя с цялата конзола като имаш два варианта :
-оригинална 77лв с поръчка
-неоригинална (ама хубава е де) за 40лв
и разбира се има БГ вариант,който е най-удачен - сваляш конзолата,пилваш ръбчето,което капсолова лагера и си купуваш лагер от магазин за лагери,монтираш си го и си готов

Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
GVG написа:Момчета, в тази връзка да попитам и аз - моя волан има малък луфт нагоре-надолу. Това от кой от двата лагера ще да идва?
Категорично от горния.Ако си с чупещ се волан (реголируем нагоре/надолу имам в предвид) може там да има хлабина.
При мен волана има луфт и нагоре-надолу и напред/назад и и двата идват от горния лагер (изключително много е разбит).
Долния проявява своите симптоми при минаване през гърбица примерно - гадно и много дразнещо скърцане от около педалите и съвсем леко подместване на волана горе.
Каквото съм чувал от майстора понеже долния го сменях при майстор било ужасна мъка,много псуване и ако не ми бил казал предвариелно 10лв щял да ме обезглави от петите за това дето съм му причинил

- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири
абе....аз да възродя темата отново.това с теропането по волана уж го гледах ама май нищо не направих.ако имам лувт в рейката може ли да се "обере" и как става това?другата питанка ми е-един колега ми каза,че ако имам лувт значи е износен гребена на рейката и трябвало да се смени с нова.....а тя май до колкото знам май не е много евтина?какво да правя?в събота се заемам.ще ми е необходима малко помощ
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири
Имам чувсто, че пиньона и гребена ще са последните неща които ще се износят в една механична рейка. При моята се беше съборил лагера на самия пиньон , които се намита в рейка. По принцип не се сменя, защото някак си са изработени като едно цяло. Смених цялата рейка. Тропане също се получава и от каретата на кормилния прът към рейката. Незнам защо но тапите на тези каретата с времето се измъкван навън, и трябва да се позачукат и да им се удари по някои център, че да се "кербоват" и да не се измъкват повече:

Другото, което може да доведе до луфтове, е разбиване на ябълките на вътрешните кормилни накрайници които се захващат към самия гребен на рейката, който не е виждал ето какво представляват:


Другото, което може да доведе до луфтове, е разбиване на ябълките на вътрешните кормилни накрайници които се захващат към самия гребен на рейката, който не е виждал ето какво представляват:

- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Въпрос за луфт в кормилната рейка > тампони или шарнири
благодаря ти колега.тази информация ще ми е от полза. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04, Google [Bot] и 30 госта