Подгряване двигател - на място или в движение ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
superemo
Мнения: 85
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Подгряване двигател - на място или в движение ?

Мнениеот superemo » Вто 04 ное 2008 20:58


Привет :)

Едно процедурно питане
- в ето това ръководство polo_2001_ruk_expl_rus.pdf относно подгряването на двигателя пише следното:

Изображение

доколкото разбирам в общи линии казват че е по-добре да се подгрява двигателя в движение отколкото на място .

Защо така ? :roll:

Последна промяна от superemo на Вто 04 ное 2008 22:01, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Вто 04 ное 2008 21:05


Не знам защо колега, но аз сутрин си го паля и 5 мин си бачка на място. Като нямам време, не го подгрявам, но гледам да не минавам 2000-2400об докато не вгрее поне на 70гр :wink:


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот velizar987 » Вто 04 ное 2008 21:55


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Вто 04 ное 2008 22:07


попринцип е хубаво ако остане малко да загрее 1, 2 мин. щото маслото не е достигнало работната температура ,аз като бързам и нямам време за подгряване я ръчкам макс до 3000 :roll: По принцип колата си загрява по-добре като я караш,докато на место :? ...


Потребителски аватар
Slayera
Мнения: 436
Регистриран на: Съб 10 дек 2005 0:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Slayera » Вто 04 ное 2008 22:13


хубаво е да го подгрееш няколко минути, ама ако си мислиш, че собственика преди теб го е подгрявал...
аз го подгрявам само зимата :D


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Вто 04 ное 2008 22:23


все пак темата е "Вярно ли е твърдението и защо?"
а не - "вие как правите"

айде да не пусна кепенците


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 04 ное 2008 22:32


за да има повече от спам-дискусия "аз правя така, аз правя иначе" и за да се получи наистина издържана тема, ви призовавам ако имате какво да кажете по въпроса-да го обосновете някак.
никой не се интересува как го правите вие-интересното е защо мислите че така трябва.
ако се появят още мнения от типа-аз правя едикакси-ще заключа темата!

по въпроса.
минуси:
1. редакция. извинявам се, написал съм глупост.
2. вредата от студеното е в паленето-няма масло горе в мотора и е налице т. нар. сух старт=огромно износване.
3. на студено е нужно неправилно смесообразуване за да работи мотора (смукач) оттам: а) голяма консумация на гориво б) екологията

плюсове:
1. маслото на студено има най голямо налягане-още не е загрято и максимално течно=мотора има възможно най добро мазане (след като е стартиран!)


принципно мотора загрява най бързо под товар. разбирай не форсиране, а натоварване.
натоварването води до по бързо загряване на изпускателния тракт=оттам по бързо загряване на ламбда и катализатор и вкарването им в действие=понижена консумация на гориво в градски цикъл, както и екологично подобрение на показателите (за съвременните инжекционни системи).

извода дотук е че е най добре да се пали и да се тръгва, като не се вкарва мотора във високи обороти, докато не достигне оптимална работна температура.

това си изсмуках от пръстите-ако има още-споделяйте.
ако имам грешки-коригирайте.

искам интересна техническа дискусия!
не кой какво прави!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 ное 2008 22:49


подкрепям vaskoto1 и си мисля и за скоростната кутия.
на място двигателя е загрял ама маслото в скоростите е най-долу.
тръгваш със загрял мотор ама скоростите са тегави.
мисля, че е по добре да загрява в движение.


Потребителски аватар
vgolfa
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 13:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот vgolfa » Вто 04 ное 2008 23:09


от стари шофьори съм чувал при студен старт ако двигателя има навика да пали веднага да не се пали веднага тоест въртиш като го усетиш че пали не му позволяваш и така няколко пъти!? ефекта:"няма да ти износва много двигателя,нама да чукат повдигачи"според мен има логика но вие кажете


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 04 ное 2008 23:23


Явно никой не чете старите, прашни книжки! :lol:
'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'


Из 'Практически наръчник на автомобилиста'


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 04 ное 2008 23:23


vgolfa написа:от стари шофьори съм чувал при студен старт ако двигателя има навика да пали веднага да не се пали веднага тоест въртиш като го усетиш че пали не му позволяваш и така няколко пъти!? ефекта:"няма да ти износва много двигателя,нама да чукат повдигачи"според мен има логика но вие кажете

Има логика. При мен това се получава без да го правя умишлено. Когато е студена колата сутрин не пали от първия път (ако задържа малко повече стартера пали, но аз не го задържам). Не знам защо се получава така :roll:
А като запали, искарвам я от гаража и я оставям да работи докато си заключа гаража. Смятам че това време е достатъчно за да почне маслото да циркулира. След това тръгвам като карам с не повече от 2000об/мин (аз с толкова си карам в града по принцип).


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Вто 04 ное 2008 23:54


Васко,а защо студен мотор да не се вкарва във високи обороти като тогава мазането е най-добро?


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Сря 05 ное 2008 1:15


Главната причина да го пишат това по книжките е екологията - двигателят е най-"мръсен" когато работи студен и на място.

Разните дядови съвети от времената когато Лада 1300 беше връхта на сладоледа са толкова ценни, колкото и съвета след разпрягане на коня да го завиете веднага с чул за да не настине.

Освен това, съвременен дизелов двигател може и половин час да го чакате, ама стрелката за температурата все едно няма да отлепи от нулата...


Потребителски аватар
lou
Мнения: 907
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 20:22
Автомобил: Passat Variant
Двигател: BMR TDI
Местоположение: Шумен

Мнениеот lou » Сря 05 ное 2008 1:35


Колеги според мен най-добре е да се загравя в движение.Примерно на място когато не е палена колата и пуснете парно то няма как да стопли колата при положение че е студен двигателя така че. ... :)


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Сря 05 ное 2008 2:42


radotom написа:Явно никой не чете старите, прашни книжки! :lol:
'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'


Из 'Практически наръчник на автомобилиста'

Докато се изпълнява тази процедура е добре да не пускате консуматори! Колата има непълноценно зареждане, заради ниските обороти, т.е излишно се товари акумулатора. Ако тръгвам в тъмно, карам на габарит докато загрея.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта