
Едно процедурно питане
- в ето това ръководство polo_2001_ruk_expl_rus.pdf относно подгряването на двигателя пише следното:

доколкото разбирам в общи линии казват че е по-добре да се подгрява двигателя в движение отколкото на място .
Защо така ?

'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'
vgolfa написа:от стари шофьори съм чувал при студен старт ако двигателя има навика да пали веднага да не се пали веднага тоест въртиш като го усетиш че пали не му позволяваш и така няколко пъти!? ефекта:"няма да ти износва много двигателя,нама да чукат повдигачи"според мен има логика но вие кажете
radotom написа:Явно никой не чете старите, прашни книжки!
'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'
Из 'Практически наръчник на автомобилиста'
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта