АФН турбо пътища
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
АФН турбо пътища
Здравейте, някои може ли да ми каже гумената тръба от кулера към смукателите трябва ли да "надута", да има налягане, при форсиране на двигателя на място!?
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
не искам да споря но при пложение че този мотор работи на 0.9 а ако е с износена турбинка или има пробив някъде работи и на 0.8 без да вкарва грешки, (говоря при постоянно ускорение на виска предавка) как на място ще скача над 0.6 . Тоест ше стига до 0.7 на място а някои коли в движение едва докарват 0.8
Не съм пипал дали надува маркуча но понеже съм с манометърче и така го гледам.
Възможно е и при 0.3 примерно да се усеща на маркуча, но пак казвам зависи от форсирането.
Колега ако се притесняваш дали ти работи турбината , то повярвай ми форсиране на място е най лошия начин да го провериш.
Не съм пипал дали надува маркуча но понеже съм с манометърче и така го гледам.
Възможно е и при 0.3 примерно да се усеща на маркуча, но пак казвам зависи от форсирането.
Колега ако се притесняваш дали ти работи турбината , то повярвай ми форсиране на място е най лошия начин да го провериш.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
сега като се замисля си прав.
На 1.6ТД от гаража при 0.2 бара маркуча става твърд , но форсирам рязко до 4500-5000 обоота.
На Афна не съм се интересувам да погледна колко ше е твърд ама и там би трябвало да е така.
и все пак на колегата с аудито му казвам пак да не проверява функцията на турбината с "oпипване"
На 1.6ТД от гаража при 0.2 бара маркуча става твърд , но форсирам рязко до 4500-5000 обоота.
На Афна не съм се интересувам да погледна колко ше е твърд ама и там би трябвало да е така.
и все пак на колегата с аудито му казвам пак да не проверява функцията на турбината с "oпипване"
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Не се съмнявам в турбината, защото е нова на 8000км, имам съмнения за пробив по мъркучите. Друг проблем е и бяло сивкавия пушек при повече от 2500 rpm. С новата турбина смених и маслото, за момента е изгорила не повече от 0.5л за 8000км. Възможно майстора да не е свалил кулера при смяната на турбината и все още да има масло вътре. Старата турбина счупи ос, маслото в двигателя, обороти, прегряване.... все красиви неща. След тази случка нищо не съм пипал по мотора, антифриз и масло не са смесени, само нова турбина и масло. Колата съм я карал с откачен вакуум на ЕГР и настройка "автоматична скоростна" за топлия старт. Също така докато беше топло времето, количката нямаше пъргавина, вие фучи и не върви, в момента като се захлади, започна да се държи по нормално
пак може би кулер? Комбито_тди,който я кодира на автомат., сподели мнение че Н75 не се държи нормално, много бързо разтоварвал, каквото и да означава това, но все пак турбината и клапана са нови
на графиката на вагком се виждаше разтоварване при 3000rpm след което налягането пак се вдигаше.
Незнам какво става с таз колица, но няма нищо общо с вървенето преди да гръмне турбината.


Незнам какво става с таз колица, но няма нищо общо с вървенето преди да гръмне турбината.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Добри SBто е със Wastgate турбина при която уестгейта е с пружинка. При нея независимоот режима на каране като стигне 0.6-0.7 уестгейта почва да разтоварва и колкото повече вдигаш оборотите и колкто повече изгорели газове стават толкова повече натискат пружинката и разтоварва за да нялагенто да си остане 0.6-0.7
При АФНа има промнелива геометрия и там лопатките се регулират от компа и то в зависимост от много неща (от режима на работа) Дори при много високи обороти ако мотора не е под натоварване налягането е ниско.
Плюс това на празен ход за се достигат 4500 оборота с много голяма лекота, тоест много бързо и с много по малко количество изгорено гориво. Което също си оказва вклияние. Също така за времето в
Странно ми е обаче какъв е тоя SB с 0.6 на място , мен много ми се вижда.
Ето примерно как изглежда картатана АФНа. Налягането (абсолютното) като таблица. Хоризонталата ти е количеството гориво за единица обем а вертикалата ооротите.
От лявно на дясно броено гледаш четвъртата колона . Това е горе долу при 15 mg/hub виж къде се засича с 3990 оборота . Абсолютното налягане е дефинирано като 1335 мбар и от тех като извадиш около 1000 мбар атмосферно става 330 мбар налягане. Тоест 0.3 бара при 4000 оборота в минута. Ако обаче погледнеш поседната най дясна колона то тя при 3990 оборта стойността е 1950 мбар което си е 0.95 бара налягане.
По тази таблица може да видиш как налягането се влиае не само от оборотите но и от количеството връскано гориво. При различните мотори е различно. Виждал съм мотори на БМВ комън рейл които достигат максималното си налягане още при половината от максималното възможно гориво (тоест колоната в средата)
Не на последно място трябва да се взима на предвид че ако има зацапана геометрия или нещо проблми по вакуумната система Н75 или вакуумния клапан задвижващ лопатките на геометрията , може да нереагира достатъчно бързо. И още преди да са на положение което предпоставят най бързо завъртане на ттурбината вече да сме стигнали 5000 оборота и да трябва да пуснем газта на педала.
Също така на всяка една турбина и трябва реме да се развърти. особено при днешните мотори с големи турбини работещи на по 1.3 - 1.5 бара (АSZ ARL BPX) е невъзможно за 1-2 секунди (за това време бие на място ограничителя на оборотите) турбината да набере нужната инерция и да достигне максималното си налягане (1.5 си е доооста налягане)
има и още много други причини но не ми се пише повече а и да не взема да кажа нещо да не ме доразберат хората и да почнем да се препираме.
При АФНа има промнелива геометрия и там лопатките се регулират от компа и то в зависимост от много неща (от режима на работа) Дори при много високи обороти ако мотора не е под натоварване налягането е ниско.
Плюс това на празен ход за се достигат 4500 оборота с много голяма лекота, тоест много бързо и с много по малко количество изгорено гориво. Което също си оказва вклияние. Също така за времето в
Странно ми е обаче какъв е тоя SB с 0.6 на място , мен много ми се вижда.
Ето примерно как изглежда картатана АФНа. Налягането (абсолютното) като таблица. Хоризонталата ти е количеството гориво за единица обем а вертикалата ооротите.

От лявно на дясно броено гледаш четвъртата колона . Това е горе долу при 15 mg/hub виж къде се засича с 3990 оборота . Абсолютното налягане е дефинирано като 1335 мбар и от тех като извадиш около 1000 мбар атмосферно става 330 мбар налягане. Тоест 0.3 бара при 4000 оборота в минута. Ако обаче погледнеш поседната най дясна колона то тя при 3990 оборта стойността е 1950 мбар което си е 0.95 бара налягане.
По тази таблица може да видиш как налягането се влиае не само от оборотите но и от количеството връскано гориво. При различните мотори е различно. Виждал съм мотори на БМВ комън рейл които достигат максималното си налягане още при половината от максималното възможно гориво (тоест колоната в средата)
Не на последно място трябва да се взима на предвид че ако има зацапана геометрия или нещо проблми по вакуумната система Н75 или вакуумния клапан задвижващ лопатките на геометрията , може да нереагира достатъчно бързо. И още преди да са на положение което предпоставят най бързо завъртане на ттурбината вече да сме стигнали 5000 оборота и да трябва да пуснем газта на педала.
Също така на всяка една турбина и трябва реме да се развърти. особено при днешните мотори с големи турбини работещи на по 1.3 - 1.5 бара (АSZ ARL BPX) е невъзможно за 1-2 секунди (за това време бие на място ограничителя на оборотите) турбината да набере нужната инерция и да достигне максималното си налягане (1.5 си е доооста налягане)
има и още много други причини но не ми се пише повече а и да не взема да кажа нещо да не ме доразберат хората и да почнем да се препираме.
тди AHF
интересна тема ! изкам да си сложа манометър за налягане на турбината, как и каде да го подвържа и какъв манометър би ми вършил работа ?
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
IVD написа:Не се съмнявам в турбината, защото е нова на 8000км, имам съмнения за пробив по мъркучите. Друг проблем е и бяло сивкавия пушек при повече от 2500 rpm.
Незнам какво става с таз колица, но няма нищо общо с вървенето преди да гръмне турбината.
Колкото и остатъчно масло да има,за 8000 км отдавна се е засмукало от турбината и е изгоряло.
Провери си пътищата на горивото.Ако при теб някъде под купето има един радиатор малък през който преминава нафтата--провери и него много внимателно за пробиви.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, MamaMy и 56 госта