АФН турбо пътища

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

АФН турбо пътища

Мнениеот IVD » Сря 05 ное 2008 13:47


Здравейте, някои може ли да ми каже гумената тръба от кулера към смукателите трябва ли да "надута", да има налягане, при форсиране на двигателя на място!?




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 05 ное 2008 15:28


На място ! значи ако е на място трябва или леко да надува или изобщо да не надува зависи до колко форисираш. по принцип АФНа на място при форсиране до 4000 оборота едва прави 0.3 бара та мойе да не с еусеща на маркуча.

Не се притеснявай ако не го усещаш.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Сря 05 ное 2008 15:36


Благодаря много за точния и изчерпателен отговор.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 05 ное 2008 16:53


наляганети при форсиране на място минава 0.6 бара и много добре си се надува мьркуча


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 05 ное 2008 18:17


не искам да споря но при пложение че този мотор работи на 0.9 а ако е с износена турбинка или има пробив някъде работи и на 0.8 без да вкарва грешки, (говоря при постоянно ускорение на виска предавка) как на място ще скача над 0.6 . Тоест ше стига до 0.7 на място а някои коли в движение едва докарват 0.8

Не съм пипал дали надува маркуча но понеже съм с манометърче и така го гледам.

Възможно е и при 0.3 примерно да се усеща на маркуча, но пак казвам зависи от форсирането.

Колега ако се притесняваш дали ти работи турбината , то повярвай ми форсиране на място е най лошия начин да го провериш.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Сря 05 ное 2008 21:05


да.на маркуча на ръка се усеща много .даже се изправя ако е прегънат.при нормално натискане на газта стокова кола не съм виждал да надува повече от 0,4 ,но след вашата намеса(имам предвид тунинг)тази граница се преминава и на място


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 05 ное 2008 21:30


сега като се замисля си прав.
На 1.6ТД от гаража при 0.2 бара маркуча става твърд , но форсирам рязко до 4500-5000 обоота.

На Афна не съм се интересувам да погледна колко ше е твърд ама и там би трябвало да е така.

и все пак на колегата с аудито му казвам пак да не проверява функцията на турбината с "oпипване"


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Чет 06 ное 2008 10:26


Не се съмнявам в турбината, защото е нова на 8000км, имам съмнения за пробив по мъркучите. Друг проблем е и бяло сивкавия пушек при повече от 2500 rpm. С новата турбина смених и маслото, за момента е изгорила не повече от 0.5л за 8000км. Възможно майстора да не е свалил кулера при смяната на турбината и все още да има масло вътре. Старата турбина счупи ос, маслото в двигателя, обороти, прегряване.... все красиви неща. След тази случка нищо не съм пипал по мотора, антифриз и масло не са смесени, само нова турбина и масло. Колата съм я карал с откачен вакуум на ЕГР и настройка "автоматична скоростна" за топлия старт. Също така докато беше топло времето, количката нямаше пъргавина, вие фучи и не върви, в момента като се захлади, започна да се държи по нормално :roll: пак може би кулер? Комбито_тди,който я кодира на автомат., сподели мнение че Н75 не се държи нормално, много бързо разтоварвал, каквото и да означава това, но все пак турбината и клапана са нови :?: на графиката на вагком се виждаше разтоварване при 3000rpm след което налягането пак се вдигаше.
Незнам какво става с таз колица, но няма нищо общо с вървенето преди да гръмне турбината.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 06 ное 2008 12:10


Много странно - онзи ден при мерене на налагяне с манометър на SB двигател на място даде 0.6. Как така на място дава различни показания от колкото в движение? Това при по-новите дизели или по принцип? И каква е разликата и има ли закономерност?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 06 ное 2008 14:02


Добри SBто е със Wastgate турбина при която уестгейта е с пружинка. При нея независимоот режима на каране като стигне 0.6-0.7 уестгейта почва да разтоварва и колкото повече вдигаш оборотите и колкто повече изгорели газове стават толкова повече натискат пружинката и разтоварва за да нялагенто да си остане 0.6-0.7


При АФНа има промнелива геометрия и там лопатките се регулират от компа и то в зависимост от много неща (от режима на работа) Дори при много високи обороти ако мотора не е под натоварване налягането е ниско.
Плюс това на празен ход за се достигат 4500 оборота с много голяма лекота, тоест много бързо и с много по малко количество изгорено гориво. Което също си оказва вклияние. Също така за времето в
Странно ми е обаче какъв е тоя SB с 0.6 на място , мен много ми се вижда.

Ето примерно как изглежда картатана АФНа. Налягането (абсолютното) като таблица. Хоризонталата ти е количеството гориво за единица обем а вертикалата ооротите.
Изображение

От лявно на дясно броено гледаш четвъртата колона . Това е горе долу при 15 mg/hub виж къде се засича с 3990 оборота . Абсолютното налягане е дефинирано като 1335 мбар и от тех като извадиш около 1000 мбар атмосферно става 330 мбар налягане. Тоест 0.3 бара при 4000 оборота в минута. Ако обаче погледнеш поседната най дясна колона то тя при 3990 оборта стойността е 1950 мбар което си е 0.95 бара налягане.

По тази таблица може да видиш как налягането се влиае не само от оборотите но и от количеството връскано гориво. При различните мотори е различно. Виждал съм мотори на БМВ комън рейл които достигат максималното си налягане още при половината от максималното възможно гориво (тоест колоната в средата)

Не на последно място трябва да се взима на предвид че ако има зацапана геометрия или нещо проблми по вакуумната система Н75 или вакуумния клапан задвижващ лопатките на геометрията , може да нереагира достатъчно бързо. И още преди да са на положение което предпоставят най бързо завъртане на ттурбината вече да сме стигнали 5000 оборота и да трябва да пуснем газта на педала.

Също така на всяка една турбина и трябва реме да се развърти. особено при днешните мотори с големи турбини работещи на по 1.3 - 1.5 бара (АSZ ARL BPX) е невъзможно за 1-2 секунди (за това време бие на място ограничителя на оборотите) турбината да набере нужната инерция и да достигне максималното си налягане (1.5 си е доооста налягане)

има и още много други причини но не ми се пише повече а и да не взема да кажа нещо да не ме доразберат хората и да почнем да се препираме.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 07 ное 2008 17:52


Турбо пътищата са проверени и са ОК.
Дайте идеи, колата не върви и е мудна!?
Дали е възможно майстора от който взех турбината, да я е разтоварил през VNT-то и да не надува добре!?


мк4
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

тди AHF

Мнениеот мк4 » Пет 07 ное 2008 22:25


интересна тема ! изкам да си сложа манометър за налягане на турбината, как и каде да го подвържа и какъв манометър би ми вършил работа ?


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 07 ное 2008 22:56


вероятноста е много малка надува ти е в следствие на др повредени елементи


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Съб 08 ное 2008 12:00


IVD написа:Не се съмнявам в турбината, защото е нова на 8000км, имам съмнения за пробив по мъркучите. Друг проблем е и бяло сивкавия пушек при повече от 2500 rpm.
Незнам какво става с таз колица, но няма нищо общо с вървенето преди да гръмне турбината.


Колкото и остатъчно масло да има,за 8000 км отдавна се е засмукало от турбината и е изгоряло.
Провери си пътищата на горивото.Ако при теб някъде под купето има един радиатор малък през който преминава нафтата--провери и него много внимателно за пробиви.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: genobuldoka и 39 госта