как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 02 фев 2006 17:00


ей леле за 100 грама спестено гориво колко ток изхабхте да пишете глупости...направо ви се чудя на ентусиазма




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 02 фев 2006 17:01


Така като гледам май не знаеш какво означава понятието "принудителен празен ход" - това е когато се спускаш по наклон БЕЗ ГАЗ, и използваш двигателя като МОТОРНА СПИРАЧКА.
В този случай двигателят се върти ОТ КОЛЕЛАТА, и по този начин им действа като спирачка, а не обратното.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 02 фев 2006 17:09


ОК. Добре. Това е моторна спирачка. При нея се прекъсва подаването на гориво. Това го разбрах ;) Кажи ся какво става като свърши бензинът? :?


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 02 фев 2006 17:16


Тва вече е по твоята част, аз съм с нафта :wink:


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Чет 02 фев 2006 18:33


ACCELERATOR написа:Тва вече е по твоята част, аз съм с нафта :wink:


:lol:


Потребителски аватар
vekatap
Мнения: 209
Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
Автомобил: Lupo
Двигател: AUA
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот vekatap » Чет 02 фев 2006 20:06


bbb написа:В такъв случай как стоят нещата при карбураторите?

айде де казвайте да чуем......... Същото ли е там, или ........ gruebel


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 02 фев 2006 20:43


vekatap написа: ......

Ами както каза един колега по-горе и при Ладата го има този ППХ, а тя е карбуратор, така че ...

А като сме я зачекнали тази тема имам следните "чуденки":

1. На газ ефекта от ППХ /моторна спирачка го няма/ като правя големи спускания минавам нарочно на бензин да не прегреят спирачките. В тази връзка се чудя толкова ли не може да се направи някаква връзка, така че командата за спиране на дюзите всъщност да спира ел.клапана за подаване на газ към изпарителя?
2. При спускане на автомобила има голяма енергия която за да спре или намали скороста последния се превръща в топлина в следствие на триене при спирачките. А въпроса ми е къде отива тази енергия при моторно спиране и си мисля, че може би при принудителното свиване и после изхвърляне на въздуха от цилиндрите той се загрява доста дори и без да има горене.
3. И не на последно място при моторно спускане има силен ефект на спиране идващ естесвено от двигателя, а какво става в този случай със съединителя не отнася ли той цялото натоварване все пак той е единствената "не твърда" връзка по системата колела-съединител-скоростна кутия-колянов вал-бутала.


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Чет 02 фев 2006 21:02


Можеш да намериш електомагнитен клапан от лада и да го вържеш към газовата уредба. Трябва ти и някакъв датчик да следи положението на педала на газта.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 02 фев 2006 21:06


Значи по въпроса.Според мене говорите по-скоро за "принудителен празен ход" . Доколкото съм учил и слушал в час (зависи и от преподавате ля де) двигателната спирачка се характерезира по-скоро със затваряне на сипускателните колектори с специално пригодени дросели. Двигателната спирачка доколкото знам е имаше на старите мадари ли бяха кво бяха вече не помня.Принудителния празен ход се основава на затворена дроселова клапа на входа, т.е. на карбуратора, моноинжекцията (незнам точно как стоят нещата с пълната инжекция).
1.Ефекта и при газ си го има но е по-слаб, поради принципа на образуване на горивната смес.
2. Енергията от спускането при ППХ отива в образуването на вакум, и задвижване на всички агрегати (генератор, хидравлика, водна помпа) - и все пак използването на ППХ не може да замести спирачките а само помага.
3.Каквото е натоварването на съеденителя при изкачване на наклон, това е и при спускане. Няма нищо страшно за съеденителя.

п.п. и да кажа че изказвам мнение.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 02 фев 2006 21:21


При нафтата нямате ли "моторни спирачки"? ;)
Аз пак не разбрах сега, какви вакууми стават тука? :roll: :) Значи като съм на 4-та по лек наклон, двигателят не харчи нищо щото му се прекъсва горивоподаването... тогава какво му се подава, за да работи? Само въздух ли влиза вътре? И какво става като ти свърши бензин/нафтата? По тая логика трябва колата да продължи да си се движи ако е на скорост и да не забие нос... ;)


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 02 фев 2006 21:21


При камионите е друга работа - там си е цяла система и е по-сложно. Моторната спирачка там наистина си е СПИРАЧКА и е нещо повече от просто спускане на скорост.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 02 фев 2006 21:25


А така, тва значи, че при колите моторната спирачка не е спирачка, щом го казваш, и за кво си говориме тука само купон да става и да си губиме времето ;) Няма смисъл да я ползваме ;) Хора, пускайте си по инерция ;) :roll: :D


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 02 фев 2006 22:16


При спускане и включена скорост няма горене -ще забележите как двигателя ви изстива!Ако не е вярно-включете ме при творците на бисери!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 02 фев 2006 22:38


А къде отива впръсканото гориво предвидено за празен ход ?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 02 фев 2006 22:45


веселин написа:При спускане и включена скорост няма горене -ще забележите как двигателя ви изстива!Ако не е вярно-включете ме при творците на бисери!


Напълно съм съгласен.Вчера спусках продължително на 5-та без газ и двигатела истина(преди това беше на 85)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта