как да караме икономично градско и извънградско
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
vekatap написа: ......
Ами както каза един колега по-горе и при Ладата го има този ППХ, а тя е карбуратор, така че ...
А като сме я зачекнали тази тема имам следните "чуденки":
1. На газ ефекта от ППХ /моторна спирачка го няма/ като правя големи спускания минавам нарочно на бензин да не прегреят спирачките. В тази връзка се чудя толкова ли не може да се направи някаква връзка, така че командата за спиране на дюзите всъщност да спира ел.клапана за подаване на газ към изпарителя?
2. При спускане на автомобила има голяма енергия която за да спре или намали скороста последния се превръща в топлина в следствие на триене при спирачките. А въпроса ми е къде отива тази енергия при моторно спиране и си мисля, че може би при принудителното свиване и после изхвърляне на въздуха от цилиндрите той се загрява доста дори и без да има горене.
3. И не на последно място при моторно спускане има силен ефект на спиране идващ естесвено от двигателя, а какво става в този случай със съединителя не отнася ли той цялото натоварване все пак той е единствената "не твърда" връзка по системата колела-съединител-скоростна кутия-колянов вал-бутала.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Значи по въпроса.Според мене говорите по-скоро за "принудителен празен ход" . Доколкото съм учил и слушал в час (зависи и от преподавате ля де) двигателната спирачка се характерезира по-скоро със затваряне на сипускателните колектори с специално пригодени дросели. Двигателната спирачка доколкото знам е имаше на старите мадари ли бяха кво бяха вече не помня.Принудителния празен ход се основава на затворена дроселова клапа на входа, т.е. на карбуратора, моноинжекцията (незнам точно как стоят нещата с пълната инжекция).
1.Ефекта и при газ си го има но е по-слаб, поради принципа на образуване на горивната смес.
2. Енергията от спускането при ППХ отива в образуването на вакум, и задвижване на всички агрегати (генератор, хидравлика, водна помпа) - и все пак използването на ППХ не може да замести спирачките а само помага.
3.Каквото е натоварването на съеденителя при изкачване на наклон, това е и при спускане. Няма нищо страшно за съеденителя.
п.п. и да кажа че изказвам мнение.
1.Ефекта и при газ си го има но е по-слаб, поради принципа на образуване на горивната смес.
2. Енергията от спускането при ППХ отива в образуването на вакум, и задвижване на всички агрегати (генератор, хидравлика, водна помпа) - и все пак използването на ППХ не може да замести спирачките а само помага.
3.Каквото е натоварването на съеденителя при изкачване на наклон, това е и при спускане. Няма нищо страшно за съеденителя.
п.п. и да кажа че изказвам мнение.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При нафтата нямате ли "моторни спирачки"?
Аз пак не разбрах сега, какви вакууми стават тука?
Значи като съм на 4-та по лек наклон, двигателят не харчи нищо щото му се прекъсва горивоподаването... тогава какво му се подава, за да работи? Само въздух ли влиза вътре? И какво става като ти свърши бензин/нафтата? По тая логика трябва колата да продължи да си се движи ако е на скорост и да не забие нос... 

Аз пак не разбрах сега, какви вакууми стават тука?



- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта