Голф 3 1.9ТДИ АФН вибрации в купето и на волана
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Моя си вибрира различно
Катализатора ми е изтърбушен и инж. Лазараов каза че след това е бил изместен и не запомних от какво но меката връзка започнала да се разпада от където идват вибрациите. Той ще ми смени меката връзка и ще ми напълни гърнето на катализатора с нещо и вибрациите ще изчезнат. Наистина като пипне нещо и те спират
А аз добавка на Liqui Moly съм слагал и пушенето изчезна за известно време, като след това пак се появи. За това мисля да смеся малко бензин с нафтата 
И аз съм от клуба
Колата е 1,9 ТДИ 1Z мотор. Подозирам, че цялата вибрираща драма започна точно след смяна на тампон на двигателя ( от дясно, близо до купето). Вибрира на място, тресе се волана, понякога по-силно и при тръгване без газ - лошо... Изчетох и десетте страници на темата, и нищо. Каде е този инж. Лазаров, да видим той какво ще каже. Аз имам и друг проблем - сутрин като паля излиза доза бял пушак, нещо свирука грозно и от време на време, после спира, и колата притриса все едно е на 3 цилиндара. Това го прави само сутрин, като е студена и е повече, като паднат температурите. Смених ремък на хидравлика и алтернатор - пак свири, все едно е нещо метално
Поздрави!
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
аз имам странен проблем с вибрации по изпускателната система,значи като оставя колата на място и започва да вибрира цялата изпускателна система от меката врьска на зад смених всички тампони на изпускателната система и на двигателя и пак сьщото а другите са си здрави на скоростите от какво може да е това вибриране.добавям, че колата си работи перфектно няма прекьсване и си вьрви без проблем
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз като, че ли имам някакъв резултат най-накрая. Смених и третия тампон на двигателя, който се оказа напълно разбит, а при пробите преди това нямаше признаци да е за смяна. Също така оборотите ми бяха ниски (861) и ги вдигнахме (903), както и dani_94 малко "пипа" по количеството впръскано гориво (за, което много му благодаря) и сега смея да кажа, че положението с вибрациите е доста по-добре.
Не съм напълно убеден до колко трябва да има вибрации в купето на Голф 3 АФН, но съм сядал в А3 ТДИ ПД и вътре грам вибрации няма. Все едно не е дизел. При мен в момента си се усеща, че колата работи и е дизел, но не е като преди да можеш да хванеш артрит на ръцете от волана.
Да обобщя - всичко на всичко съм сменил: обтегач и ролка на пистовия ремък, трите тампона на двигателя, комплект недемферен съединител и маховик, три диагностики на изпускателната система (една от които при въпросния инж. Лазаров), настройки на ВАГ-КОМ. Междувременно смених и ролка на алтернатора, пистовите ремъци и направена центровка на помпата.
На всички колеги с вибрациите искам да кажа, че явно причините за вибрациите могат да бъдат много. Като се почне от тези през, които аз минах и се продължи с помпа, дюзи, демферна шайба, температурни датчици, а сигурно и още неща за които не се сещам.
Така, че - успех на всички и дано минете възможно най-тънко.
Не съм напълно убеден до колко трябва да има вибрации в купето на Голф 3 АФН, но съм сядал в А3 ТДИ ПД и вътре грам вибрации няма. Все едно не е дизел. При мен в момента си се усеща, че колата работи и е дизел, но не е като преди да можеш да хванеш артрит на ръцете от волана.
Да обобщя - всичко на всичко съм сменил: обтегач и ролка на пистовия ремък, трите тампона на двигателя, комплект недемферен съединител и маховик, три диагностики на изпускателната система (една от които при въпросния инж. Лазаров), настройки на ВАГ-КОМ. Междувременно смених и ролка на алтернатора, пистовите ремъци и направена центровка на помпата.
На всички колеги с вибрациите искам да кажа, че явно причините за вибрациите могат да бъдат много. Като се почне от тези през, които аз минах и се продължи с помпа, дюзи, демферна шайба, температурни датчици, а сигурно и още неща за които не се сещам.
Така, че - успех на всички и дано минете възможно най-тънко.
-
kristian112
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Вибрации в купето и на волана
Е нека и аз да се оплача че и на мене ми дойде до главата проблема с вибрациите на празен ход:(
Днес оставих колата да и изтърбушат катализатора и проблема се появи! на празен ход тресе (при пуснат климатик дори малко повече) до тази момента никога не ми е правела така! колата я имам от близо 4 години и съм и навъртял поне 100 000 км. - е изтърбуших катализатора и сега на празни обороти тресе
посъшетваха ме да се монтира тампон на ухото на скоростната кутия?!?!? някой имал ли е подобно тресене след интервенция по катализатора ???
Днес оставих колата да и изтърбушат катализатора и проблема се появи! на празен ход тресе (при пуснат климатик дори малко повече) до тази момента никога не ми е правела така! колата я имам от близо 4 години и съм и навъртял поне 100 000 км. - е изтърбуших катализатора и сега на празни обороти тресе
посъшетваха ме да се монтира тампон на ухото на скоростната кутия?!?!? някой имал ли е подобно тресене след интервенция по катализатора ???
Re: Вибрации в купето и на волана
другари, не е трудно и не коства нищо да си свалите пистовия ремък и да проверите шайбата на алтернатора която почти при всички вас е фрайлайф.за тези които не знаят ще кажа: сваляте пистовия ремък може и само от тази шайба.след това хващате шайбата и я завъртате в посока на въртене на ремъка(по часовниковата стрелка),без да я пускате трябва да усетите дали ви увлича ръката в същата посока.има два варианта:или увлича или не.ако увлича -сменяй.(устойството за което говоря наподобява трезчотка)
при много от случаите причина за вибрации при дизелите е точно тази шайба.и не ви струва нищо да проверите първо нея.надявам се , че съм бил полезен
при много от случаите причина за вибрации при дизелите е точно тази шайба.и не ви струва нищо да проверите първо нея.надявам се , че съм бил полезен
-
kristian112
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Вибрации в купето и на волана
фрайлайф-а ми го гледаха днес в дизел сервиз заедно с диагностика на ДВГ-то. с изключение на едно леко присвирване когато се форсира на максимални обороти и после се пусне педала за газта момчетата казаха че е добре.има и лека кривина в обтяжната ролка но и преди да махна катализатора днес си ги имаше.автомобила е минал преди седмица две пълно обслужване (ролки,филтри,ремъци шодна помпа и т.н.)
Ще пробвам да се монтира тампон на ухото на скоростната кутия както ме посъветва майстора, но за съжаление днес почти нищо не е отворено вече и не мога да проверя дали го има и да го купя! Благодаря за съвета все пак !
Ще пробвам да се монтира тампон на ухото на скоростната кутия както ме посъветва майстора, но за съжаление днес почти нищо не е отворено вече и не мога да проверя дали го има и да го купя! Благодаря за съвета все пак !
Re: Вибрации в купето и на волана
Колага, кривината в обтегача е признак, че е тръгнал да си отива, сменяй докато е време, че иначе ремъка ти пада и стават едни...не ти е работа. Ако правилно те разбирам де, че ролката на обтегача е леко изместена спрямо равнината на другите елементи по ремъка..
Освен това присвирването на ролката на алтернатора при отнемане на газта май е точно признак, че не е добре. Защото е спекла и ротора продължава да се мъчи да я върти по инерция за момент. То това всъщност разбива до голяма степен обтегача. Проверката е лесна, има си отделна много подробна тема за това.
По-напред в темата прочетох, че нормалните обороти на АФН са 903, но някъде бяах чел, че има диапазон. Някой може ли да каже какъв е? Моите са 861. При пускане на климатика за момент падат до 840 и после веднага се вдигат пак до 861.
Освен това присвирването на ролката на алтернатора при отнемане на газта май е точно признак, че не е добре. Защото е спекла и ротора продължава да се мъчи да я върти по инерция за момент. То това всъщност разбива до голяма степен обтегача. Проверката е лесна, има си отделна много подробна тема за това.
По-напред в темата прочетох, че нормалните обороти на АФН са 903, но някъде бяах чел, че има диапазон. Някой може ли да каже какъв е? Моите са 861. При пускане на климатика за момент падат до 840 и после веднага се вдигат пак до 861.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Вибрации в купето и на волана
ако ще мога да ви помогна с тези проблеми с вибрациите като драсна за моя разхлопан сандък
разбити са ми ВСИЧКИ тампони на мотора, диагностицирано на 2 места вече, но вибрации НЯМА
ефекта е следния: когато колата е на скорост и рязко отнемам и давам газ се получава някакво ударно/чуково поведение на мотора, независимо назад или напред, имам чувството че мотора се засилва 1 педя и твърдо желязо го възпира да не продължи, много неприятно, но вибрации няма нито на празен ход нито при потегляне
тампоните се сменяли всички, и за да не се появят вибрации се препоръчва да са оринални
2 по 80лв и един 60лв, - 220лв за тампони само, има ги и 30лв и 2 по 40лв, но предполагам това са от тези които носят вибрации с тях
всичкото екшън става въпрос за 1Z мотор на г3
разбити са ми ВСИЧКИ тампони на мотора, диагностицирано на 2 места вече, но вибрации НЯМА
ефекта е следния: когато колата е на скорост и рязко отнемам и давам газ се получава някакво ударно/чуково поведение на мотора, независимо назад или напред, имам чувството че мотора се засилва 1 педя и твърдо желязо го възпира да не продължи, много неприятно, но вибрации няма нито на празен ход нито при потегляне
тампоните се сменяли всички, и за да не се появят вибрации се препоръчва да са оринални
2 по 80лв и един 60лв, - 220лв за тампони само, има ги и 30лв и 2 по 40лв, но предполагам това са от тези които носят вибрации с тях
всичкото екшън става въпрос за 1Z мотор на г3
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта
Ако и моя подобен проблем не се оправи ще сме в клуба на треперещите 